رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403098

خبرگزاری آلمان: به دلیل فروکش کردن جنگ، برلین بازگرداندن پناهجویان سوری را بررسی میکند

ساعت24-خبرگزاری آلمان گزارش داد، در شرایطی که جنگ در سوریه رو به فروکش کردن است برلین قصد دارد بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان را مورد بررسی قرار دهد.

دولت برلین قصد دارد که پناهجویان سوری را به کشورشان باز گرداند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت کشور آلمان روز جمعه اعلام کرد که در شرایطی که جنگ در سوریه رو به فروکش کردن است، دولت آلمان هم در نظر دارد در سیاست پذیرش پناهجویان تجدیدنظر کند.

«هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان در این مورد گفت: «مقامات به ویژه در نظر دارند تا پناهجویان مجرم سوری را به کشورشان باز گرداند و ما این موضوع را خیلی دقیق در وزارتخانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

در دو هفته آینده یعنی زمانی که وزرای 16 ایالت آلمان با زیهوفر نشست دارند در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

پارسال در نشست وزرا به تعویق یکساله تا پایان سال 2018 در زمینه بازگرداندن پناهجویان رای داده شد. وزرای کشور ایالت بایرن و ساکسونی با این حال خواستار تمدید شش ماهه این مدت زمان شده‌اند.

اوایل هفته جاری وزارت خارجه آلمان گزارشی در زمینه شرایط پناهجویان در سوریه منتشر کرد. که از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری هر چه بیشتر در زمینه آینده پناهجویان استفاده خواهد شد.

آلمان در بحبوحه بحران پناهجویان پذیرای بیشترین شمار پناهجویان در میان کشورهای اروپایی بوده است.این وضعیت انتقادهای فراوانی را در داخل آلمان به دنبال داشت همچنین شماری از کشورهای اروپایی هم با پذیرش سهم برابر در پذیرش پناهجویان مخالفت کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها