رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403116

کشف گور جمعی در لیبی/ از سرگیری درگیریها در طرابلس

ساعت24-سازمان هلال احمر لیبی از کشف یک گور جمعی در شهر درنه با ۲۲ جسد در داخل آن خبر داد.

دفتر رسانه‌ای سازمان هلال احمر لیبی اعلام کرد که تیم هلال احمر در شهر درنه یک گور جمعی حاوی ۲۲ جسد را کشف کرده است.

طبق این گزارش، این اجساد به نظامیان وابسته به ارتش رژیم سابق لیبی مربوط است که در سال ۲۰۱۲ پس از به اسارت درآمدن، به ضرب گلوله عناصر القاعده در پایگاه خود در منطقه «الحیله» واقع در جنوب درنه قتل‌عام شده‌اند.

به نوشته روزنامه سعودی «الحیاة» تیم هلال احمر لیبی در شهر درنه همچنان در جستجوی یافتن گورهای جمعی است به خصوص اینکه تعدادی از تروریست‌ها مکان‌های قتل‌عام و دفن قربانیان خود را اطلاع داده‌اند.

ازسرگیری درگیری‌ها در پایتخت لیبی

درگیری‌ها در طرابلس پایتخت لیبی روز جمعه بار دیگر ازسر گرفته شد و صدای تیراندازی در منطقه غوط الشعال به گوش می‌رسید همچنانکه درگیری با استفاده از سلاح متوسط نیز در برخی نقاط شهر از جمله کارخانه توتون و تنباکو به وقوع پیوست و به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیت عمومی به کمک نیروهای پلیس آمدند.

نهادهای امنیتی و نظامی در طرابلس هنوز بیانیه رسمی درباره این درگیری‌ها صادر نکرده‌اند اما شاهدان عینی گفته‌اند که این درگیری‌ها بین گروه‌های وابسته به اللواء السابع و گردان الترکی و نیروی امنیت مرکزی(ابوسلیم) در فرودگاه طرابلس به وقوع پیوست.

برخی منابع نیز گفتند که طرف‌های درگیر با آتش‌بس و باز کردن کانالی برای آشتی موافقت کردند و نیروی امنیت مرکزی نیز اعلام کرد که برای دیدار با فرماندهان اللواء السابع جهت تثبیت آتش‌بس و بازگشت اوضاع به روال طبیعی خود، به شهر ترهونه خواهد رفت.

در همین ارتباط سازمان عربی حقوق بشر در لیبی، جامعه جهانی را به مسئولیت‌پذیری در قبال حوادث طرابلس و تحت تعقیب قرار دادن عاملان آن فراخواند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها