رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403209

وضعیت عجیب حریف ایران در آستانه جام ملت ها/ شوفرها و سوپرمارکتی ها در جام ملت ها!

ساعت24-بازیکنان تیم یمن با شرایط بسیار دشوار خود را برای جام ملت های آسیا آماده می کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام ملت های آسیا در امارات با تیمهای عراق، ویتنام و یمن هم گروه شد. گروهی که بی تردید برای صعود نمی تواند چالش سختی برای شاگردان کی روش باشد. در این بین عجیب ترین حریف ایران تیمی نیست جز یمن. جنگ بزرگی در این کشور صورت گرفت و فجایع فراوانی در آنجا به بار آمد اما با همه این مشکلات تیم ملی یمن اخیرا در جام ملت‌های کشورهای عربی شرکت کرده و با وجود دو شکست مقابل قطر و عراق عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه نداد اما همین حضور برای آنها یک موفقیت محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت فعلی بازیکنان و باشگاه‌های یمن، لیگ داخلی این کشور به حالت تعلیق درآمده و بیشتر باشگاه‌ها در بحران مالی قرار دارند. بسیاری از تیم‌ها قادر به دادن حقوق سرمربی و بازیکنان خود نیستند و برخی از بازیکنان در صورت امکان به سوی لیگ‌های دیگر سرازیر شده‌اند که در این میان لیگ ستارگان قطر یک مقصد محبوب است.

تقریبا تمام بازیکنان سابق یمن مجبور به انجام سایر مشاغل برای گذران زندگی خود و خانواده‌های‌شان هستند و به مشاغلی چون رانندگی اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت و یا کار در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی روی آورده‌اند. برخی بازیکنان مانند یوسف شکری یا محمد آیسا نیز گرچه مشاغل دولتی دارند اما دستمزد آنها به قدری کم است که مجبورند شغل دومی نیز برای خود انتخاب کنند.

ابراهیم اقلان که در تیم ال یارموک بازی می‌کند حدود یک سال به‌عنوان یک معلم در یک مدرسه خصوصی کار می‌کند. او صبح به طور منظم کار کرده و بعد از ظهر برای تمرین به باشگاه می‌رود. در این میان برخی بازیکنان در این جنگ کشته شده‌اند. علی قرابا و عبدا... عارف عضو ارتش یمن بودند که در سال 2015 توسط نیروهای حوثی کشته شدند وعبدا... العزیز با 3 گلوله در مقابل خانه‌اش از دنیا رفت.

عبدالرحمان اکیل که در گذشته در اتحادیه فوتبال یمن فعالیت می‌کرده و حالا به‌عنوان روزنامه‌نگار ورزشی کار می‌کند، از زمان آغاز جنگ سه بار از جلوی در خانه‌اش دستگیر شده است.روزنامه نگاران ورزشی مانند عباد ال جراحی و قاسم البیسی در حال حاضر تحت فشار نیروهای نظامی قرار دارند. یکی دیگر از آنها بازل الویهاشی به تازگی پس از بیش از یک سال زندانی بودن آزاد شد.

استادیوم 30 هزار نفری در عدن در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری که میزبان برگزاری جام خلیج 2010 در یمن هم بود، توسط نیروهای ائتلاف بمباران شد. در این بمباران 70 درصد از این ورزشگاه به طور کامل نابود شده و فقط تعداد کمی از ستون‌ها و بلوک‌های بتنی باقی مانده است. اما فوتبال هنوز در یمن زنده بوده و آنها به دنبال آماده‌سازی برای شرکت در جام ملت‌های 2019 هستند. بازیکنان یمنی با بازی در لیگ‌های خارجی خصوصا لیگ ستارگان قطر، یکی از بهترین‌های این مسابقات بوده‌اند. قطر همچنین به‌عنوان میزبان موقت برنامه بین المللی یمن عمل کرده و به آنها اجازه می‌دهد اردوهای تمرینی خود را در این کشور برگزار کنند. فدراسیون فوتبال قطر اخیرا تصمیم گرفته است که بازیکنان یمنی را به‌عنوان ساکنان بازی و ثبت کند.

انتظار نمی‌رود یمن به هیچ وجه شگفتی‌ساز جام ملت‌ها باشد و همین حضور آنها نیز دستاورد بسیار بزرگی است. وضعیت اردو و بازیکنان آنها مشخص نیست اما در میان مرگ و میر، تخریب، تجزیه و مشکلات سال‌های اخیر، همین حضور آنها نیز اتفاق مهمی خواهد بود.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها