رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403525

روش نوشتن یک آگهی استخدام مناسب چیست

رپورتاژ آگهی / ما میخواهیم به شما کمک کنیم. با این راهنما عالی به شما توضیح خواهیم داد چگونه آگهی استخدام تان را بسازید و نشان می دهد که به چه محتوایی نیاز دارید و در آخر درباره باید ها و نبایدهای کلیدی نوشتن یک توضیحات شغلی را بیان می کنیم.

dir="RTL">ساختن یک آگهی استخدام

در حالیکه بعضی از استخدام کنندگان ، تصمیم دارند که برای استخدام افراد، از راههای تبلیغاتی خلاقانه مانند بازیهای فکری و سایر تکنیک ها استفاده کنند ، شما باید همیشه از قالب پایه پیروی کنید.

در حقیقت ، ایجاد یک ساختار درست یک گام مهم برای ایجاد یک آگهی استخدام قوی است. همچنین شما مطمئن خواهید که طرح اولیه شما واضح است و تنها شامل اطلاعات مربوطه است. ما درباره هر قسمت به صورت جزئی در زیر بحث خواهیم کرد.

هر بخش شامل چه چیزهایی می شود.

ما در اینجا می خواهیم آگهی استخدام را به چند بخش تقسیم کنیم تا شما بهتر متوجه شوید که هر قسمت شامل چه مواردی می شود.

1-عنوان شغلی

مسلما ، مهم ترین قسمت از نوشتن یک آگهی شغلی ، بیان عنوان شغلی به درستی است.این بهترین روش برای جذب مرتبط ترین افراد است.ممکن است وسوسه شوید تا از عنوان های خلاقانه و منحصر بفرد برای جذب افراد استفاده کنید اما واقعیت این است این نوع عنوان ها ، می تواند در واقعیت به فرصت های شما آسیب وارد کند. خاص باشید و از کلمات کلیدی قابل فهم استفاده کنید.

به یاد داشته باشید ، وقتی کارجویان در حال جستجو هستند ، از این کلمات کلیدی استفاده خواهند کرد و اگر با عنوان شغلی شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است برایشان مشکل باشد تا موقعیت های شغلی شما را پیدا کنند. پس خیلی خودتان را به دردسر نندازید .اگر به دنبال "مدیر بازرگانی" هستید مطمئن شوید که این همان چیزی است که شما درخواست داده اید. همچنین شما می توانید نوع ارشدیت را ذکر کنید مانند کارآموز یا دستیار.

در زیر عنوان شغلی معمولا حقوق درخواستی و محل استخدام قرار می گیرد.در حالیکه این اطلاعات اجباری نیستند ، این یک روش موثر برای اطمینان از اینکه افراد مناسب را جذب می کنیم ، است. بدون این اطلاعات شما این ریسک را می کنید که در معرض درخواست های شغلی افرادی قرار بگیرید که در آن منطقه ساکن نیستند. نه تنها این ، ممکن است شما افراد عالی پیدا کنید و تنها به این خاطر آنها را از دست بدهید ، حقوق پیشنهادی اون چیزی که آنها فکر می کردند نیست.پس بهتر است از همان ابتدا واضح باشد.

2-معرفی اولیه

چیزی بعدی که نیاز دارید یک معرفی اولیه کوچک است – تنها چند خط – که شامل معرفی کلی شرکتتان و شغلی است که شما برای آن آگهی دادیده اید ، می شود و واقعا لازم نیست که اینقدر طولانی باشد که مجبور شوید وارد جزئیات شوید.

این بخش باید شامل کلمات کلیدی باشد تا افراد از ابتدا به درستی بفهمند که این همان سمت شغلی است که به آن علاقه دارند. سعی کنید شامل عنوان شغلی ، نوع صنعت و مهارتهای مربوط به آن یا تجربیات که می تواند سودمند باشد ، بشود. این یک شانس برای شما است تا بگذارید افراد کمی بیشتر درباره کمپانی شما بفهمند و شما برای انجام چه کارهایی شرکت بزرگی هستید. مثل یک فروشنده حرفه ای فکر کنید ، چرا افراد بااستعداد باید پیش شما بیایند و بخواهند برای شما کار کنند؟

3-اهداف

بعد از معرفی سمت شغلی ، ایده خوبی است که اهداف و برنامه ها را برای افراد دوباره توضیح دهید.لازم نیست خیلی بلند باشد ، تنها چند خط کافی خواهد بود.

این کار فرصت خوبی است تا به داوطلب کمک کنیم تا درباره نقشی که ایفا می کند بفهمد و کمکی که آنها در داخل کسب و کار خواهند کرد.

4- مسئولیت ها

بعد مهم است تا که به صورت خلاصه درباره وظایفی که داوطلب لازم است انجام دهد توضیح دهید و فهرستی کوچک از وظایفی که باید انجام دهد را بنویسیم.این ایده خوبی است که این وظایف را به چندین پاراگراف کوچکتر تقسیم کنید.این کار باعث می شود تا داوطلب واضح تر و راحت تر وظایف را بفهمد.

وظایف و مسئولیت هایی که باید داوطلب انجام دهد برایش خیلی مهم است.هیچ کس نمی خواهد ،تا از وظایفی که روزانه انجام می دهد خسته شود و کارش را با بی علاقگی تمام کند. به این ترتیب ، پس این مهم است که همیشه صادق باشید درباره کاری که داوطلب باید آن را انجام دهد.

5- نیازمندیها

حالا شما باید به طور خلاصه توانایی های کلیدی برای جایگاه شغلی مورد نظرتان را بیان کنید.چندین بخش برای این قسمت وجود دارد.نیازمندیها یا توانایی ها بستگی دارد به سطح که آن جایگاه تعریف شده است.

بیان کنید که آیا داوطلب شما نیاز به مدرک دارد ، برای مثال داشتن معدل ممتاز ، گواهینامه یا مدرک دانشگاهی.مطمئن شوید ، که مشخص باشد که داشتن این مدارک الزامی است برای سمت شعلی یا آنها فقط یک مزیت محسوب می شوند.

شما همچنین می توانید به صورت کوتاه هر رفتار شخصیتی یا مهارتهای فردی که انتظار دارید داوطلب از خودش نشان دهد را بیان کنید. برای مثال داوطلب باید پر انرژی ، دارای روابط عمومی خوب و علاقه مند به صنعتی که در آن کار می کند ، باشد.

اگر شما به دنبال کسی با میزان تجربه معین هستید ، این یک فرصت است تا این مورد را اضافه کنید.شاید شما به یک فردی احتیاج دارید که اطلاعات خوبی درباره صنعتی که شما در آن فعالیت می کنید ، داشته باشد.

6- مزایای کارکردن با شما

شما همچنین باید از این فرصت برای نشان دادن هر گونه سود و مزایای زیادی که داوطلب در صورت استخدام در شرکت شما بدست می آورد ، استفاده کنید. این روزها مزایایی که یک شغل برای متخصصان دارد ، مهم است ، پس فراموش نکنید این موارد را در آگهی استخدام اضافه کنید.

از چه کارهایی باید پرهیز کرد؟

چندین اشتباه عادی وجود دارد که شما نیاز است در هنگام نوشتن یک آگهی استخدام مراقب باشید. همانطور که الان گفته شد ، آگهی شغلی شما به خاطر داشتن یک توضیحات شغلی نامشخص که این به خاطر یک نوشته ضعیف یا عنوان مبهم است ، توسط داوطلبان کنار گذاشته می شود. در پایین 4 اشتباه ذکر شده است که شما باید به هر قیمتی از آنها دوری کنید.

1- استفاده از اصطلاحات غیر ضروری

درحالیکه تصور میشود خیلی هوشمندانه به نظر می رسد ، استفاده بیش از اندازه از کلمات شعارگونه ،اختصارات و غیر ضروری می تواند تاثیر منفی بر روی آگهی شما داشته باشد. در عوض مطمئن شوید که از کلمات کلیدی واضح و خلاصه استفاده می کنید ، تنها زمانی از اختصارات و کلمات شعارگونه استفاده کنید که واقعا نیاز باشد.

2- حذف کردن اطلاعات کلیدی

فراموش نکنید که اطلاعاتت اصلی را اضافه کنید. برای مثال کلمه آگهی استخدام ، با اضافه کردن عنوان شغلی ، موقعیت و میزان حقوق دریافتی در بالای آگهی استخدام ، شما از ارسال تعداد زیاد درخواست های شغلی غیر مرتبط جلوگیری کردید. در حالیکه بعضی از کارفرمایان تصمیم به حذف حقوق می گیرند ، خوب آنها می توانند درباره این موضوع بعدا مذاکره کنند ، این کار باعث می شود تا داوطلبان از ارسال درخواست شغلی خود منصرف شود.در حقیقت به داوطلب اجازه داده می شود تا بدانند چه خواسته هایی از شغل مورد نظرش دارد(شامل حقوق) و جستجو ها خود را با این شرایط در ذهنش ادامه دهد.

3- اشتباهات نگارشی و دستوری

اشتباهات ساده در آگهی استخدام می تواند غیر حرفه ای و بد به نظر برسد. مطمئن شوید که چندین بار آگهی شغلی خود را اصلاح می کنید و آن را برای اطمینان به شخص دیگری می دهید تا بخواند.

4- ساختار نامناسب

شما که نمی خواهید آگهی استخدام شما یک متن بزرگ پر از کلمات باشد.این کار باعث می شود که به سختی خوانده شود و این کار باعث می شود که حتی داوطلب زحمت خواندن آن را به خود ندهد.مطمئن شوید که از پاراگراف های کوتاه و نشانه گذاری دایره ای برای کوچکتر کردن آن و ایجاد یک طرح واضح و مختصر استفاده می کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها