رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403571

خداداد:

دستیاران کیروش بعضی ازکارها را از خود او یاد گرفته‌اند/ تاج که آمد کارلوس علیه کفاشیان مصاحبه کرد

ساعت24-مهاجم اسبق تیم ملی می گوید حالا اگر کی‌روش یک کاری می‌کند، می‌گوییم کی‌روش است، اما دستیارش را کجای دل‌مان بگذاریم.

خداداد عزیزی تأکید می‌کند هیچ انتقاد فنی به عملکرد کارلوس کی‌روش ندارد، چون او پس از چند دهه ساختار دفاعی استانداردی برای تیم ملی ساخته است، اما از رفتارهای او و دستیارانش به شدت گلایه‌مند است و رسانه‌ها را عامل گستاخی آن‌ها می‌داند!


* بازی تدارکاتی تیم ملی - ترینیداد و توباگو را دیدید؟
کاری داشتم و فرصت نکردم این مسابقه را ببینم، ولی ندیده می‌گویم تیم ملی نیاز به بازی‌های تدارکاتی مفید دارد. سبک بازی رقبای ما در راه قهرمانی آسیا یعنی ژاپن، کره و استرالیا شباهتی به بولیوی، ترینیداد و توباگو یا ونزوئلا ندارد.


* به نظر خیلی از تیم‌ها پیشنهاد بازی با ما را قبول نکرده‌اند.
فکر کرده‌اید ژاپن، عربستان، کره یا قطر مجانی با تیم‌های خوب بازی می‌کنند؟ واقعاً این تصور ایجاد شده که عربستان ماه قبل رایگان در تورنمنتی با حضور برزیل و آرژانتین شرکت کرد. تیم‌های بزرگ پول می‌خواهند، از نظر اعتباری هم آدم‌های بزرگی در این فوتبال هستند. اگر بخواهیم مناسب هزینه کنیم می‌توان با تیم‌های خوب بازی کرد، ولی این مهم را هم بدانید آقایان برای حفظ رکورد تعداد برد مایل نیستند با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. برای کادر فنی مهم است که در تاریخ ثبت شود ۱۰۰ بازی روی نیمکت بوده‌اند و تعداد باخت تیم کمتر از ۱۰ بوده است، ولی این به آماده‌سازی تیم ملی آسیب می‌زند.


* بعد از بازی با ترینیداد و توباگو، اوسیانو کروز موبایل یک خبرنگار را گرفت و پرتاب کرد و گفت: حق فیلمبرداری نداری.
دستیاران کی‌روش این کارها را از او یاد گرفته‌اند. کی‌روش از نظر فنی مربی خوبی است که ساختار دفاعی تیم ملی را ساخت. ما در تاریخ ملی در خط حمله مشکل نداشته‌ایم، از همایون بهزادی، غلامحسین مظلومی، صفر ایرانپاک، حسن روشن، حسین فرکی، غفور جهانی، ناصر محمدخانی و عبدالعلی چنگیز گرفته تا علی دایی و... را داشته‌ایم و خوب گل می‌زدیم، ولی در بحث دفاعی همیشه مشکل داشتیم که کارلوس این را برطرف کرد، اما از نظر رفتاری نه فقط در ایران که هرجا بوده با خیلی‌ها مشکل پیدا کرده است. حالا اگر کی‌روش یک کاری می‌کند، می‌گوییم کی‌روش است، اما دستیارش را کجای دل‌مان بگذاریم. چند وقت پیش دستیار دیگرش میک مک‌درپیت یا درموت! گفته بود اوضاع فوتبال ما مثل سیرک است. خب خودش فهمید ما سیرک داریم و نیاز به استخدام چند ... داشتیم تا سیرک کارش را شروع کند! اگر آن روز مسئولان ورزش جناب درپیت را اخراج می‌کردند حالا کروز که به اصطلاح تنظیم‌کننده سرعت اتومبیل است به خودش اجازه نمی‌داد موبایل خبرنگار را بگیرد و چند توهین هم بکند و در ادامه فدراسیون هم جای عذرخواهی بیانیه بدهد که محل استقرار خبرنگار اشتباه بوده است.


* نقش فدراسیون فوتبال چیست و چه باید بکند؟
این بچه‌ها زمان علی کفاشیان ناخلف شدند. او بود که به اصطلاح وا داد. تا کفاشیان رئیس بود کی‌روش قربان صدقه‌اش می‌رفت، ولی با روی کار آمدن تاج دیدیم کی‌روش چقدر علیه کفاشیان حرف زد که این نشان دهنده شخصیت واقعی او است. در گستاخ شدن این افراد مقصر اصلی رسانه‌ها هستند، چون اگر کی‌روش گفت: ماست سیاه است بسیاری از همکاران شما گفتند ماست سیاه است. تاج هم روی کار آمد دید اگر بخواهد با این بچه ناخلف فدراسیون کفاشیان برخورد کند رسانه‌ها همه‌جوره او را می‌زنند. کی‌روش بعد از اطمینان از به‌دست آوردن حمایت رسانه‌ها شروع به زدن کرد. ابتدا مربیان ایرانی را از لبه تیغ عبور داد سپس سراغ سرپرست تیم ملی و دبیرکل سابق فدراسیون رفت، بعد کفاشیان را زد و حالا دستیارش به خبرنگار حمله کرده و اگر این‌ها در ایران باشند برخورد فیزیکی دیگری در انتظار قشر شماست و بدانید خودکرده را تدبیر نیست. یک‌بار من در مشهد با یک خبرنگار بحث کردم از زمین و زمان سوژه درست کرده و مرا زدید. یادم هست کیومرث هاشمی برای خودشیرینی مصاحبه کرد و گفت: خداداد باید از صحنه فوتبال محو شود، اما الان می‌گویم در قشر شما هم اتحاد نیست نه در مورد کی‌روش که در مورد همه و حتی خود من و این موضوع در نهایت به خودتان آسیب می‌زند.


* برانکو گفت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر از رسیدن به فینال جام ملت‌هاست.
آدم نمی‌تواند وجدانش را زیر پایش بگذارد. کار این پرسپولیس که برانکو به فینال برد یک شاهکار از جانب یک مربی به شمار می‌رود. از پارسال پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته بود. چند بازیکن جدا شدند، مصدوم و محروم هم داشت. حساب کنید اگر یکی مثل کی‌روش سرمربی پرسپولیس بود و این مشکلات را داشت چه کار می‌کرد؟ حدس بزنید چه کارهایی انجام می‌داد؟ او بابت لباس و زمین تمرین هم خودش جیغ و داد می‌کند و هم به بازیکنان یاد می‌دهد حرف‌هایش را مدام تکرار کنند و هم قهر می‌کند، اما برانکو که واقعاً دستش خالی بود نه قهر کرد نه به گریه افتاد نه ادا و اطوار درآورد. باز هم تأکید می‌کنم کی‌روش را از نظر فنی در بخش دفاعی قبول دارم و انتقادم به رفتار و گفتارش است.


* مهرداد میناوند به‌عنوان همبازی و دستیار سابق شما به کی‌روش توهین کرده و او را عقده‌ای خطاب کرده است.
در این مورد خودش باید صحبت کند. من خودم با کسی این‌جوری حرف نمی‌زنم مگر اینکه خودش شروع کند.


* در مورد تیم ملی و پرسپولیس صحبت کردیم، به عنوان یک چهره ملی شرایط امروزی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
من اعتقاد دارم شفر کارش را بلد است و استقلال به مرور بهتر می‌شود. فقط باید مراقب حاشیه‌ها بود. اینجا فوتبال ایران است و تفکر بازیکن همانند بازیکن خارجی نیست. اگر بازیکنی بازی نکند و شلوغ‌بازی در بیاورد نباید کوتاه آمد، چون بقیه دچار سوءتفاهم شده و فکر می‌کنند راه رسیدن به ارنج، حاشیه‌سازی و اعتراض است. به نظرم شفر شناخت خوبی از فوتبال ما پیدا کرده و در نیم‌فصل دوم تیمش را به رده‌های بالایی جدول می‌کشاند.

خبرورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها