رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403599

وزیر بهداشت: صدای مظلومیت بیماران به گوش جهان برسد

ساعت 24- وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری سازمان‌های مردم نهاد با وزارت بهداشت در دوره تحریم، گفت: تحریم‌های صورت گرفته، فاقد هرگونه نگاه سیاسی و باور اعتقادی بوده و غیر انسانی است.

قاضی زاده هاشمى.jpg
style="text-align: justify;"> دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تجلیل و ‌تکریم دکتر ایازی که توسط سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه و خیّرین برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم، بهانه ای است برای قدرشناسی از زحمات کسانی که وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند، گفت: افتخار می کنم که در جمع انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و خیّرین حوزه سلامت هستم. امیدواریم مسئولین و افراد در همه بخش های قانونگذاری، اجرایی و قضایی، همانند دکتر ایازی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه از مشاوره دکتر ایازی در حوزه سلامت استفاده خواهیم کرد، افزود: بخش های خصوصی، غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد درصدد استفاده از حضور دکتر ایازی هستند و بنابر گفته وی، آلوده همکاری با انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و خیریه سلامت شده اند، بر همین اساس، همکاری با سازمان ها و انجمن ها در خارج از قالب دولتی را ادامه خواهد داد.

هاشمی با بیان اینکه رفاقت و دوستی با مردم، کمک گرفتن از آنها و حل برخی مشکلات به دست مردم بسیار خوب و پسندیده است، گفت: معاونت های اجتماعی مخالفان زیادی دارند و متاسفانه مخالفان جدی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، از خود وزارت بهداشت هستند و از آنجا که حوزه سلامت، حوزه حساسی است باید بتوانیم مسیر خوب معاونت اجتماعی را به خوبی ادامه دهیم تا خدمات و ارتباط با انجمن ها، موسسات خیریه و خیرین این حوزه استمرار یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در گذشته به سختی با تاسیس انجمن ها موافقت می شد، تصریح کرد: بهتر است این سخت گیری و مراقبت ها در همه موارد از جمله پیشگیری از اختلاس و قاچاق رعایت شود.

هاشمی با اشاره به وجود برخی مشکلات میان سازمان های مردم نهاد و وزارت بهداشت در گذشته، گفت: در گذشته گرفتن مجوز برای تاسیس انجمن های خیریه بسیار سخت و مشکل بود، اما در حال حاضر با ایجاد معاونت اجتماعی و حضور دکتر ایازی اخذ مجوز برای تاسیس NGO ها سهل، آسان و تسریع شده و هرچه تعداد انجمن‌های خیریه حوزه سلامت بیشتر شود، قطعا در رسیدگی به مشکلات بیماران، موثرتر خواهد بود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ایجاد NGO ها، در اول راه هستیم، گفت: باید اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شود و این میسر نخواهد شد مگر اینکه به منظور پیشبرد اقدامات، در کنار مردم گام برداریم.

هاشمی با تاکید براینکه هیچ نظام سلامتی در دنیا بدون همکاری مردم موفق نخواهد بود، افزود: بدون خواست مردم و جدیت آنها نمی توان کاری را پیش برد و باید در قالب سمن‌ها فعالیت‌ها و اقدامات انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به پررونق‌تر شدن همراهی و همکاری میان وزارت بهداشت و سازمان های مردم نهاد، افزود: باید تلاش کنیم این چراغ فروزان ایجاد شده پر فروغ‌تر شود و بتواند بدرخشد. امیدواریم افرادی که در وزارت بهداشت هستند دست از لجاجت بردارند و مردم را رقیب خود ندانند. علی رغم اینکه این مساله در کل دولت و حکومت مصداق دارد و منحصر به همکاران من در وزارت بهداشت نیست، اما از حوزه سلامت انتقاد کردم تا به دیگران جسارتی نشده باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه مردم بهتر از دولت و حکومت و ما می توانند برای آینده، سرنوشت و امور زندگی‌شان تصمیم بگیرند، افزود: اگر در این مسیر درست عمل کنیم می‌توانیم کارنامه بهتر و درخشان‌تری رقم بزنیم.

وزیر بهداشت در ادامه بر لزوم همکاری سازمان های مردم نهاد با وزارت بهداشت در دوره تحریم تاکید کرد و گفت: بخشی از اقدامی که انجام شد، بازتاب بین المللی داشت و هموطنان خارج از کشور و رسانه ها که دستی بر آتش دارند می توانند همانند گذشته کمک کنند تا صدای مظلومیت بیماران به گوش جهانیان برسد.

هاشمی افزود: تحریم های صورت گرفته، غیر انسانی است. این تحریم ها بر روح و روان مردم هم، تاثیر خواهند داشت و در حالی که سلامت روح و روان همانند سلامت جسم، مهم است، دشمنان با اعمال تحریم ها مدعی هستند که این اقدامات علیه ایران حمایت از مردم بوده و آن را رعایت حقوق بشر می نامند.

وزیر بهداشت بر لزوم شکایت سازمان های مردم نهاد از تحریم های ظالمانه علیه ایران به مجامع بین المللی تاکید کرد و گفت: در این راستا دولت نباید دخالتی داشته باشد و باید نشان دهیم رفتارهای غیر انسانی از هر فرد و به هر شکلی محکوم است، چراکه معتقد هستم وجدان های بیدار، آگاه و انسان های منصف هنوز در دنیا وجود دارند.

هاشمی در ادامه افزود: سازمان های مردم نهاد به ویژه برای مجموعه ای از بیماری ها مثل SMA، دیستروفی و بیماری های متابولیکی و یا اوتیسم می توانند به صورت خودجوش در تخصیص بودجه و اعتبارات از سوی دولت و مجلس، فعالیت کنند تا بودجه و اعتبارات ویژه ای برای دارو و تجهیزات پزشکی به این بیماران اختصاص داده شود.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به همکاری میان دکتر ایازی - معاون اجتماعی وزارت بهداشت و دکتر شادنوش - رییس مرکز مدیریت پیوند و مدیریت امور بیماری ها، گفت: امیدواریم این همکاری بیشتر شود. همچنین راه اندازی ۸۳ مرکز خدمات بیماری های خاص در سراسر کشور، از جمله مهمترین اقداماتی بود که در کشور انجام شد و بهتر است مردم در اداره آن مشارکت داشته باشند و وزارت بهداشت، دارو و تجهیزات در اختیار این مجموعه ها قرار دهد.

هاشمی بر لزوم همکاری NGO ها در بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و کنترل بیماری های غیر واگیر تاکید کرد.

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد تا در همه بخش های دولت و وزارت بهداشت، حرکت های جهادی و همکاری های متقابل صورت گیرد و این ارتباط ها روز بروز تقویت شود و حاصل آن آرامش خاطر خانواده های بیماران و کاهش مشکلات آنها باشد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها