رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403642

پایان کار کشتی آزاد ایران با یک طلا و ۴ برنز

ساعت 24- حسین شهبازی و امین طاهری نمایندگان اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم ایران به مدال برنز کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان رسیدند تا تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با کسب یک طلا و ۴ برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

style="text-align:justify">در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در بخارست پایتخت رومانی، حسین شهبازی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز جهان برابر متسیتوری از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز جهان را از آن خود کرد.

شهبازی پیش از این در دور نخست استراحت کرد،سپس در دور دوم ایلجا ماتوهان از آلمان را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد.وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر تاکاشی ایشیگورو از ژاپن با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر اصلان‌بک سوتیف از روسیه در حالیکه تا ثانیه پایانی با نتیجه ۱۰ بر ۹ پیش بود با زیرگیری برق‌آسای حریف مواجه شد و یک امتیاز از دست داد و با نتیجه ۱۰ بر ۱۰ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

اما امین طاهری آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها نیز در دیدار رده‌بندی برابر کاسکیئولک از لهستان به روی تشک رفت و در پایان با ضربه فنی به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال برنز ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

طاهری پیش از این و در جریان رقابت‌های مقدماتی این وزن روز گذشته(شنبه) در دور اول مقابل گئورگی نوگایف از اسلواکی ۷ بر صفر به برتری رسید اما در مبارزه بعد مقابل سعید گامیدوف از روسیه در حالیکه تا ثانیه پایانی مبارزه با نتیجه ۲ بر یک پیش بود در خاک حریف نشست و در نهایت ناباورانه ۳ بر ۲ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده ها شد.وی در این مرحله نیز ابتدا مقابل برادلی هیلدنبراندنت از کانادا با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و سپس در دومین مبارزه گروه بازنده‌ها الکساندر کولدوفسکی از اوکراین را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

*پایان کار ایران با یک طلا و ۴ برنز

به این ترتیب در پایان رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در ۱۰ وزن برگزار شد، تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با کسب یک مدال طلا توسط کامران قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم و ۴ برنز نوید زنگنه در ۷۴، حسین شهبازی در ۹۲، علی شعبانی در ۹۷ و امین طاهری در ۱۲۵ کیلوگرم و ۲ عنوان پنجمی ایمان صادقی در ۶۱ و مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

علیرضا سرلک در ۵۷، نیما اشفاقی در۷۰ و مجتبی اصغری در ۷۹ کیلوگرم نیز سه کشتی‌گیر دیگر ایران بودند که با شکست برابر رقبایشان حذف شدند.

هدایت تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران بر عهده علیرضا رضایی بود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها