رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403672

کیهان: عراقیها به اقتصاد ایران لطمه میزنند

ساعت24 - روزنامه کیهان نوشت: درست است که ورود عراقی‌ها برای ما سود فراوان داشته و اگر هرکدام 100 دلار هم همراه خود داشته باشند، ارزآوری فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌شود ولی در حال حاضر این افراد در حال خارج کردن کالای اساسی کشور ما هستند.

اقتصاد ایران
style="text-align:right">در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه 100 تا ۱۵۰ هزار نفر از عراقی‌ها تنها برای خرید مایحتاج روزانه به منطقه آزاد اروند وارد می‌شوند، بازارها را خالی می‌کنند و شب بار دیگر از مرز به کشور خود بازمی‌گردند.

باید اذعان کرد اولویت مردم این کشور برای سفر به آبادان و خرمشهر تنها با انگیزه خرید ارزان مایحتاج روزانه است، این عده از بصره و جنوب عراق بدون ویزا حق دارند وارد منطقه آزاد اروند، خرمشهر و آبادان شوند و به ‌این‌ صورت به بازارهای این شهرها رفته و در آنجا گوشت، ‌مرغ و حتی نان و نمک روزانه خود را تهیه کنند.

به دلیل افزایش قیمت دلار ، خرید برای عراقی‌ها به دینار ارزان تمام می‌شود. به ‌عنوان مثال اگر یک مرغ در عراق شش دینار باشد به پول ما بالای 66 هزار تومان می‌شود. در صورتی که آنها در آبادان می‌توانند این مرغ را کیلویی ۱۰ تا ۱۲هزار تومان خریداری کنند، به همین منوال سایر کالاها و به‌خصوص کالاهای اساسی خود را تقریبا ارزان از آبادان و خرمشهر تهیه می‌کنند.

درست است که ورود عراقی‌ها برای ما سود فراوان داشته و اگر هرکدام 100 دلار هم همراه خود داشته باشند، ارزآوری فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌شود ولی در حال حاضر این افراد در حال خارج کردن کالای اساسی کشور ما هستند. در حال حاضر منطقه آزاد اروند تبدیل به بازار خرید مرغ و تخم‌مرغ برای عراقی‌ها شده که ممکن است در ادامه به کل بازار ایران لطمه وارد کند.

اما صنعت گردشگری از ورود این افراد هیچ بهره‌ای نمی‌برد؛ چراکه نه هتلی رزرو می‌شود و نه بلیت هواپیمایی خریده می‌شود و نه به مناطق گردشگری مانند رستوران‌ها، مهمانسراها و... پولی را تزریق می‌کند.

منبع:کیهان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها