رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403678

لو رفتن پسورد برخی کاربران اینستاگرام

ساعت24 - گفتنی است، این اشکال به خدمات و سرویس دهی که شرکت در ماه آوریل گسترش داد و در آن اجازه دسترسی به کاربران را می داد تا تمام داده های خود را ـ پس از آنکه قانونگذاران اروپایی قوانین کلی حفاظت از داده ها (GDPR) را اجرا کردند ـ دانلود کنند، گره خورده بود.

اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام، تصادفی تعدادی از پسوردهای کاربران خود را از طریق ابزار دانلود داده خود در معرض دید عموم قرار داد.

بر پایه اطلاعات Engadget، اینستاگرام به برخی کاربران خود اطلاع داده، ممکن است پسورد آنها ـ بنا به برخی اشکالات امنیتی ـ در معرض دید قرار گیرد.

سخنگوی این شرکت می گوید: این مسأله به طور داخلی کشف شده و تنها شمار اندکی از کاربران از این نشت امنیتی آگاه شدند.

لو رفتن پسورد برخی کاربران اینستاگرام

گفتنی است، این اشکال به خدمات و سرویس دهی که شرکت در ماه آوریل گسترش داد و در آن اجازه دسترسی به کاربران را می داد تا تمام داده های خود را ـ پس از آنکه قانونگذاران اروپایی قوانین کلی حفاظت از داده ها (GDPR) را اجرا کردند ـ دانلود کنند، گره خورده بود.

بنا بر اطلاعات اینستاگرم، برخی کاربران که از این سرویس و خدمات رسانی استفاده می کردند، رمزهای عبورشان را در یک URL در مرورگر وب خود قرار دادند و رمزهای عبور آنها در سرورهای فیس بوک، شرکت مادر اصلی اینستاگرام ذخیره شد.

اینستاگرام می گوید، از زمانی که این سرویس دانلود اطلاعات و استفاده از آن رواج یافته است، به دلیل اینکه کلمه عبور در معرض دید قرار نگیرید یا افشا نشود، همواره به کاربران گفته که باید برای احتیاط گذرواژه خود را تغییر دهند.

همچنین سخنگوی اینستاگرام در بیانیه ای می گوید: اگر کسی اطلاعات ورودی خود را برای استفاده از ابزار Instagram" Download Your Data " ارسال کرده باشد، آنها توانسته اند اطلاعات رمز عبور فرد را در URL این صفحه ببینند.

در نهایت آنها تضمین کردند که این اطلاعات در معرض دید هیچ فرد دیگری قرار نگرفته است و ما تغییراتی را اعمال کرده ایم که دوباره این ماجرا رخ ندهد.

منبع:تابناک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها