رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403816

خواص ریشه نیلوفر آبی | فواید ریشه نیلوفر آبی برای قلب و فشار خون

ریشه نیلوفر آبی داروی خوبی برای فشارخون است و یکی از گیاهان بسیار مفید است اما این خوراکی فوایدو مضراتی نیز دارد که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

ریشه نیلوفر آبی
html>

ریشه نیلوفر آبی چیست؟


ریشه نیلوفر، همانطور که از نامش بر می آید، ریشه گل نیلوفر است که یک گیاه آبزی از خانواده Nelombonaceae است. گل نیلوفر هزاران ساله عنصر قدرتمند بسیاری از کشورهای آسیایی بوده و نشان دهنده خلوص، بی گناهی جنسی و زیبایی الهی است. این یک عنصر مهم در فعالیت های فرهنگی و ادیان مختلف است. با این حال، این نیز یک گل بسیار زیبا است که ریشه های آن را در پایین دریاچه، جریان، رودخانه و غیره قرار می دهد در حالی که پد و گل در حال ظهور در بالای آب شناور می شوند. آنها چندساله های آبزی هستند و دانه ها می توانند به مدت طولانی پس از ریزش جوانه زنی را پایان دهند.

ریشه نیلوفر (یا ریزوم) یک شیء بزرگ و چوبی است که به پایین پد متصل می شود و می تواند به 4 فوت برسد. می توان آن را شسته، برش داده و سپس آماده کرد. این ریشه غالبا به عنوان یک سبزی در غذاهای آسیایی در سوپ استفاده می شود یا می توان آن را عمیقا ، سرخ کرده یا سایر روش های جالب پخته شود. همچنین در طب سنتی گیاهی به صورت طبیعی یا پودر استفاده می شود.

ریشه معمولا به عنوان تنقلات ترشی می شود و در ظروف با میگو های سرخ شده و یا به عنوان toppings سالاد به دلیل طعم ملایم و کمی شیرین، به ویژه در ترشی استفاده می شود. ریشه مانند یک بافت سیب زمینی است و کمی قبل از افزودن طعم اضافی، مثل نارگیل طعم دارد.

مزایای سلامت ریشه نیلوفر آبی می تواند به ترکیب منحصر به فرد آن از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی شامل:

پتاسیم تیامین
فسفر پانتوتنیک اسید
مس روی
آهن ویتامین B6
منگنز ویتامین C

ریشه همچنین یک منبع بسیار مهم از فیبر رژیم غذایی و یک منبع مناسب برای پروتئین است

خواص ریشه نیلوفر آبی

خواص ریشه نیلوفر آبی


ریشه نیلوفر آبی طیف گسترده ای از منافع بهداشتی را به دلیل ترکیبات غنی تغذیه ای آن دارد. مزایای آن شامل توانایی آن برای بهبود هضم، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، خنثی کردن تعادل و تسکین افسردگی، افزایش گردش خون و حفظ فعالیت آنزیمی مناسب در بدن می باشد.

بهبود گردش خون

ریشه نیلوفر آبی می تواند راهی عالی برای تحریک گردش خون برای افزایش اکسیژن زایی اندام ها و افزایش عملکرد و سطح انرژی باشد. محتوای آهن و مس در ریشه های نیلوفر آبی قابل توجه است و آنها هر دو بخش جدایی ناپذیر از تولید گلبول قرمز هستند، کمک به کاهش احتمال ابتلا به علائم بی حسی و افزایش قدرت و جریان خون می نماید.

کاهش استرس


یکی از عناصر کمپلکس ویتامین B، پیریدیوکسین است. این به طور مستقیم با گیرنده های عصبی در مغز تاثیر می گذارد که حالت خلقی و ذهنی را تحت تاثیر قرار می دهند. جهت کنترل تحریک پذیری، سردرد، و سطوح استرس مفید است. گل نیلوفر آبی اغلب با صلح و آرامش ارتباط دارد.

 خواص ریشه نیلوفر آبی برای قلب

تنظیم فشار خون


سطح قابل توجهی از پتاسیم موجود در ریشه نیلوفر آبی اطمینان از تعادل مناسب بین مایعات در بدن و نیز مقابله با اثرات سدیم در جریان خون ما است. پتاسیم یک وازودیلاتور است، به این معنی که رگهای خونی را شل میکند. بنابراین، با کاهش انقباض و سفتی، جریان خون را افزایش می دهد و فشار بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد. پتاسیم همچنین جزء ضروری فعالیت های عصبی و عبور سیال و خون در مغز است.

بهبود هضم


ریشه نیلوفر آبی گوشتی و چوبدار با فیبرهای رژیمی بسته بندی شده است که شناخته شده است تا حجم مدفوع را افزایش داده و حرکات روده را سریعتر کند.ریشه نیلوفر آبی می تواند علائم یبوست را کاهش دهد در حالی که بهینه سازی جذب مواد مغذی را انجام می دهد. این امر با افزایش ترشح هورمون های گوارشی و معده و تحریک حرکت پرستالتی در عضلات روده ای برای تسهیل حرکات روده ای آسان و منظم انجام می شود.

غنی از ویتامین C


هنگامی که ما در مورد محتوای مواد مغذی ریشه نیلوفر آبی صحبت می کنیم، ویتامین C قطعا برجسته تر است. 100 گرم ریشه نیلوفر آبی حاوی 73 درصد نیاز روزانه این ویتامین آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C یک جزء مهم کلاژن است که حفظ یکپارچگی و قدرت رگ های خونی، اندام ها و پوست های ما را حفظ می کند و همچنین محرک اصلی سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این، ویتامین C می تواند رادیکال های آزاد بدن را خنثی کند، که خطرناکی از محصولات متابولیسم سلولی است که به ایجاد شرایط مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.

سلامت قلب را بهبود می بخشد


در کنار پتانسیل غلظت وازودیلات پتاسیم و توانایی کلسترول خراشیدگی فیبرهای رژیمی، محتوای پیریدوکسین در ریشه نیلوفر آبی سطح هموسیستئین را در خون کنترل می کند که به طور مستقیم به ایجاد حمله قلبی مرتبط است.

خواص ریشه نیلوفر آبی برای فشار خون

مدیریت وزن


ریشه های نیلوفر آبی گزینه خوبی برای افرادی است که سعی در مدیریت وزن دارند. با استفاده از غذاهای کم کالری که دارای مواد مغذی و فیبر بالا هستند، می توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید و هنوز هم احساس سیری کنید، بنابراین احتمال پرخوری را کاهش می دهید و بنابراین چاقی را کنترل می کنید.

غنی از ویتامین A


این یکی دیگر از ویتامین های مهم موجود در ریشه های نیلوفر آبی است که ثابت شده است که سلامت پوست، مو و چشم را بهبود می بخشد. ویتامین A دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی است و می تواند باعث انسداد ماکولا و سایر شرایط چشم شود. همچنین کمک می کند تا بهبود زخم را بهبود بخشد و شرایط پوست و التهاب را درمان کند.

کلام احتیاط: هیچ خطری ذاتی وجود ندارد، اما برخی از مردم تصمیم به خوردن ریشه های نیلوفر آبی می کنند که می توانند انگل ها یا عفونت های باکتریایی را گسترش دهند.

فواید سلامتی ریشه نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر آبی توانایی تحریک گردش خون را دارد و از این طریق اکسیژن رسانی به اندام های داخلی را افزایش می دهد. سطح آهن و مس در این گیاه بسیار قابل توجه است و از آنجا که این مواد جزئی جدایی ناپذیر در تولید گلبول های قرمز خون هستند ، خطر ابتلا به علائم کم خونی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

همانطور که مشخص است ، یکی از عناصر کمپلکس ویتامین B پیریدوکسین است. این ارتباط مستقیماً با گیرنده های عصبی مغز که بر روحیه و حالات روحی تأثیر می گذارند ، تعامل دارد. کمبود آن می تواند باعث تحریک پذیری ، سردرد و استرس شود. ریشه این گیاه به چنین تغییرات مثبتی در سطح بیولوژیکی کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها