رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403906

خواص تربچه دایکون | فواید بی نظیر تربچه دایکون برای قلب و کلیه

تربچه دایکون فواید زیادی دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمینه خواص تربچه دایکون آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

تربچه دایکون
html>

یک ضرب المثل چینی می گوید: "خوردن تربچه تند و نوشیدن چای داغ باعث می شود که پزشکان گرسنه به زانو بروند." در حقیقت این گفته ها وجود دارد: تربچه ها یکی از با ارزش ترین سبزیجات کم کالری هستند که می توانید از آن لذت ببرید .

اکثر ترب ها در ایالات متحده برای پوست قرمز و شکل گرد آنها شناخته شده اند، اما آیا شما تا کنون گونه های آسیایی بلند و سفید را به نام تربچه دایکون را دیده اید؟ بسیاری از مزایا و کاربرد های آشپزی دائیکون را کشف کنید و به همین دلیل پشیمان نیستید که آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

Daikon چیست؟


شما احتمالا شنیده اید که آن را تربچه شرقی نامیده اید، اما دایکون (Raphanus sativus var. longipinnatus) یک گیاه است که در واقع به نام های بسیاری از جمله مول، تربچه چینی، تربچه ساسما و بیشتر ترجیحا تربچه ژاپنی می گویند. در واقع، daikon یک کلمه ژاپنی است که به معنی "ریشه بزرگ" است.

اعتقاد بر این است که Daikon از دریای مدیترانه آغاز شده است، اما در حال حاضر به کشورهای جنوب شرقی و آسیای شرقی مانند ژاپن، چین، کره و فیلیپین گسترش یافته است و در آنجا به دلیل ریشه آن بسیار ارزشمند است. امروز، تربچه دایکون در شمال امریکا برای جلوگیری از تراکم خاک، رشد می کند که پس از آن خاک را قادر می سازد باران بیشتری را جذب کند.

یکی از اعضای خانواده تربچه، دایکون را می توان از ظاهر خود به راحتی از دیگر تربچه ها تشخیص داد: آن دارای برگ های بزرگ و سریع در حال رشد و یک ریشه بلند سفید و شبیه هویج رنگی است. Daikon می تواند تا 20 اینچ طول، با قطر 4 اینچ رشد کند.

هرچند که به عطر و طعم می گویند، آن را سبک تر و کمتر از فلفل و تربچه های دیگراست. خام، مرطوب و ملایم است، با یک بافت ترد و آبدار. هنگامی که پخته شده، آن را شبیه به روپوش پخته شده است.

اگرچه ریشه بیشترین بخش استفاده از این محصول است، اما دایکون یک گیاه cruciferous است که به لحاظ فنی صحبت می کند.در کشورهای آسیایی، ریشه دایکون معمولا ترشی شده و به عنوان یک ظرف جانبی کنار غذا خورده می شود یا به غذاهای اصلی اضافه می شود، رنده شده، کوبیده و یا در برش های نازک. با این وجود، برگ ها نباید کنار گذاشته شوند، زیرا آنها مزایای سلامتی خود را نیز ارائه می دهند.

شما همچنین می توانید از جوانه های دایکون (بعنوان "kaiware" توسط ژاپنی ها) لذت ببرید، که دارای طعم تند و فلفل است که به ساندویچ و سالاد می افزاید.

خواص تربچه دایکون

خواص Daikon Radish
شما می توانید با اضافه کردن دایکون به وعده های غذایی مورد علاقه خود، بسیاری از مواد مغذی که می تواند مطمئنا سلامتی شما را افزایش دهد را بدست آورید.

یکی از مزایای استفاده از دایکون این است که توانایی آن برای بهبود هضم، به علت آنزیم دیاستاز نامیده می شود که کمک می کند تا از اختلالات گوارشی، سوزش سر دل درمان شود و حتی ممکن است مانع از بارداری شود. در همین حال، ایزوتیوسیانات ها، که دایکون را به علت تندی، ممکن است به بهبود گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

آب از دایکون خام استخراج شده است به طور سنتی برای کاهش سردردها، تب، لثه ها و گرگرفتگی های متورم مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا اثرات ضد التهابی و خنک کننده دارد. تربچه Daikon حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم، ویتامین C و فسفر - مواد مغذی است که برای سلامتی ضروری هستند.

در حالی که شما ممکن است فکر کنید که مزایای فقط به ریشه اختصاص داده می شود، شما را شگفت زده خواهد کرد که می دانید که برگ های دایکون دارای ارزش تغذیه ای چشمگیر نیز هستند. آنها در واقع با ویتامین A، ضروری برای سلامتی چشم و ویتامین C، بیشتر از ریشه هستند. آنها همچنین بتا کاروتن، سدیم، آهن، فسفر و کلسیم را فراهم می کنند.

آمار ارقام خلاصه خوبی از خواص سلامت تندرست این غذا را فراهم می کند:

مسائل تنفسی را کاهش می دهد: این می تواند کمک به پاک کردن رفلاکس بیش از حد و از بین بردن باکتری ها و سایر بیماری های پاتوژن از دستگاه تنفسی شماشود.

سلامت گوارشی را ترویج می کند: Daikon هضم پروتئین ها، کربوهیدرات های پیچیده و چربی ها را تسهیل می کند که به نوبه خود باعث جلوگیری از یبوست و افزایش جذب مواد مغذی در روده می شود.

کمک به سم زدایی :این تربچه باعث ادرار بدن می شود که برای پاک کردن کلیه ها ضروری است.

خواص تربچه دایکون برای قلب

توانایی پیشگیری از سرطان بالقوه دارد: این سبزی دارای ترکیبات فنولیک آنتی اکسیدانی است که ممکن است به کاهش برخی انواع سرطان کمک کند.

ایمنی خود را تقویت می کند: ویتامین C در دایکون موجب تولید سلول های سفید خون می شود که ممکن است در بدن شما ترمیم و بهبود یابد.

کاهش التهاب :خواص ضد التهابی آب میوه Daikon می تواند به کاهش التهاب در سراسر سیستم شما کمک کند، که ممکن است منجر به یک قلب سالم، کاهش نقرس و آرتریت و کاهش درد از آسیب و گرفتگی عضلات شود.

باعث تقویت استخوان و پوست می شود: محتوای بالای کلسیم ممکن است در جلوگیری از پوکی استخوان مفید باشد. همچنین دارای مزایای آنتی اکسیدانی است که می تواند به جلوگیری از چروک، افزایش گردش خون و حتی کاهش ظاهر پرمشخص و لکه های سنی و ایجاد تغییر درخشندگی طبیعی پوست شما کمک کند.

با مدیریت وزن کمک می کند: Daikon یک سبزی کم کالری و کم کلسترول است، اما دارای فیبر بالا و بسیاری مواد مغذی دیگر است - که برای افرادی که می خواهند وزن سالم خود را حفظ کنند، ایده آل هستند.

بنابراین به یاد داشته باشید، اگر می خواهید تمام مزایای سلامتی دایکون را به دست بیاورید بهتر است از تمام سبزیجات استفاده کنید.

خواص تربچه دایکون برای سرطان

چگونگی طبخ Daikon: راهنمایی برای حفظ در ذهن


همانطور که با دیگر تربچه ها غذا آماده می گردد، بسیاری از استفاده های آشپزی برای daikon بی پایان است. این را می توان به چند راه پخت، به عنوان یک طعم فوق العاده برای سوپ های مورد علاقه، بخار پز و یا غذاهای گوشتی مصرف کرد. Daikon همچنین به عنوان یک جایگزین برای دستور العمل هایی که برای انواع دیگر تربچه ها نیاز دارند، نیز کار می کند. این دستورات بسیار متنوع است.

همانطور که در بالا ذکر شد، برگهای دایکون نباید از بین بروند، زیرا آنها فقط به عنوان ریشه و مغذی و قابل انعطاف هستند. با این حال، آنها بهترین استفاده تازه، ایده آل هستند.

اگر این امکان پذیر نیست، می توانید به سادگی آنها را حفظ کنید: به راحتی برگ ها را در آب جوش شیرین و یخ بزنید. بعدا می توانید از آنها در هر زمان استفاده کنید، به علاوه برای سوپ میسو یا سرخ کردن یا اضافه کردن رنگ به غذاهای الهام گرفته از آسیا مصرف می گردد.

آمار تغذیه :Daikon
مقدار سروینگ: 100 گرم

کالری 10 سدیم 21 میلی گرم 1٪
کالری از چربی 1 کل کربوهیدرات 4 گرم 1٪
کل چربی 0 گرم 0٪ فیبر غذایی 2 گرم 6٪
چرب اشباع 0 گرم 0٪ شکر 3 گرم
کلسیم 3٪ آهن 2٪ پروتئین 1 گرم
کلسترول 0 میلی گرم 0٪ ویتامین A 0٪ ویتامین C 37٪



* ارزش روزانه درصد بر اساس 2،000 رژیم غذایی کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

موارد منع مصرف تربچه دایکون

تربچه دایکون در افراد مبتلا به نقرس ، ورم معده ، زخم اثنی عشر یا معده ، گلومرولونفریت ، نفریت ، بیماری های شدید عروقی ، لوزالمعده یا قلب منع مصرف دارد.

مصرف بیش از دایکون می تواند منجر به تحریک مخاط دستگاه گوارش ، اسهال و گاز شود.

افراد مسن و کسانی که از اختلالات متابولیکی رنج می برند فقط پس از مشورت با پزشک می توانند تربچه دایکون بخورند.

دایکون می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند. بنابراین ، افرادی که از آلرژی به سبزیجات خانواده کلم رنج می برند ، باید از استفاده از آنها خودداری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها