رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 405184

بزرگترین سلاح تاریخ که به دستور هیتلر ساخته شد

ساعت 24-مطمئا هیتلر ایده های بزرگی داشت ، از کشتار دسته جمعی یهودیان وتسخیر اروپا ، بازسازی برلین و خشک کردن دریای مدیترانه . حتی زمانی که بطور کلی معلوم بود که نازی بزرگ آلمان چگونه است ،رهبر آلمان و ژنرال هایش دوست داشتند سبک جدیدی را متداول کنند . حتی برای ساخت بزرگترین هتل دنیا فکر می کردند اما این پروژه متوقف شد زیرا پروژهای مهمتری مثلا حمله به فرانسه در دست اقدام بود

1 هیتلر
dir="RTL">در دهه 1930، فرانسه یک سری استحکامات نظامی و موانع را با نام پدافند ماژینوبرای محافظت کشور در برابر تهاجم شرق ایجاد کرد که در آن زمان این سنگر از قویترین بود با سنگرهای عمیق زیرزمینی ، پناهگاه برای پیاده نظام ، سنگربندی ، توپخانه، و اسلحه هایی برای از بین بردن تانک دشمن مستقر شد. آنچه که آلمان در توپخانه های خود داشت قادر به نفوذ در برابر دفاع عظیم فرانسه نبود به همین دلیل هیتلر برای حل این مشکل ساخت و تهیه مهمات به وسیله شرکت کرویپ( برای مدتی کرویف به عنوان تولید کننده برتر آلمان شناخته شده است ) را آغاز کرد .

مهندش شرکت کروپ به نام اریک مولر چگونگی ساخت سلاح را برآورد کرد که قطر داخلی آن بیش از 80 سانتی مترو طول آن بیش از 30 متر باشد ، و ارقامی فراتراز توپخانه فرانسه اعلام کرد و پس از تایید هیتلر در سال 1937 ساخت این سلاح آغاز شد.کمی بیش از دوسال طول کشید تا این سلاح اماده شود آلبرید کروپ شخصا در اوایل سال 1941 هیتلر را به زمین برد تا تست شلیک را انجام دهد و پس از پدرش این سلاح را به نام هویتز گوستاونام گذاری کرد .

سلاح گوستاو واقعا یک هیولا بود آنقدر بزرگ و سنگین بود که به طور کامل قابل جابجایی نبود و به چند قطعه تقسیم شده بود و در 25 خودرو به محل استقرار انتقال می یافت کاری که نیاز به 25 نفر و سه روز زمان برای مونتاژ داشت برای کندن زمین و هدف گیر 2500 تا 4000 نفر کار می کردند .

برای استفاده از این سلاح یک ریل 4 خطه ساخته شد و برای اینکه این سلاح بتواند در جهت های مختلف شلیک کند قسمتی از ریل به شکل منحنی ساخته شد برای چرخیدن گوستاو روی این منحنی از دو لوکوموتیو استفاده می شد .

سلاح مشابهی مانند گوستاو به نام دورا ( همسر مهندس سازنده ) در سال 1942 راه اندازی شد در سال 1945 با شکست ناتمام آلمانی ها هر دو دورا و گوستاو را منفجر کردند تا به دست متفقین نیفتد و به دستور مقامات آلمانی منهدم شد . و داستان غول های بزرگ نازی ها را پایان داد .

آدلف هیتلر ( دوم از سمت راست ) و آلبرت اسپیر ( راست )
در سال 1943 بازرسی از سلاح ریلی 800 میلی متری گوستاو
مونتاژ اسلحه با تلاش بسیار انجام می شد
دراینجا برای مونتاژ لوله توپ از جرثقیل بالابر استفاده می شود
هرجا که اسلحه باید مونتاژ می شد
باید محلی مانند خط ریل راه آهن فراهم می شد

سلاح گوستاو برای شلیک آماه شده است 2
تا 45 دقیقه برای بارگذاری مجدد و شلیک زمان لازم بو د

یک سرباز امریکایی و باقی مانده توپ گوستاو پس از انفجار توسط مقام های آلمانی
سربازان متفقین در مقابل گلوله پرتاب شده به وسیله سلاح گوستاو

پوسته تفنگ گوستاو در موزه اسلحه ومهمات ارتش در امریکا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها