رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 405493

هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹ چه خواهد کرد؟

ساعت24 - طی سال‌های اخیر"هوش مصنوعی" (AI) موضوع داغ رسانه‌ها بوده و همچنان هم با قابلیت‌های روز افزون خود جذاب‌ترین موضوع رسانه‌ها محسوب می‌شود و غول‌های فناوری جهان مانند آمازون، فیسبوک، مایکروسافت و گوگل نیز سرمایه گذاری‌های عظیمی در این زمینه می‌کنند.

هوش مصنوعی
style="text-align:right">در سال ۲۰۱۸ خبرهای بسیار جالبی از عملکرد فناوری هوش مصنوعی در زمینه‌های گوناگون شنیدیم اکنون در این خبر قصد داریم تا دریابیم آینده این فناوری در سال ۲۰۱۹ چگونه خواهد بود.

هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.

هوش مصنوعی را باید عرصه پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، عصب‌شناسی، فیزیولوژی، تئوری کنترل، احتمالات و بهینه‌سازی جستجو کرد. هوش مصنوعی کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.

"روی روانانی"(Roy Raanani)، مدیرعامل و بنیانگذار کمپانی"Chorus.ai" گفت: ما شاهد دموکراسی درآمدن هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های متن باز، قدرت محاسباتی مقرون به صرفه و سخت افزار تخصصی هوش مصنوعی هستیم. گوگل، کتابخانه نرم‌افزاری متن‌باز "تنسورفلو"(TensorFlow) را منتشر کرد تا هر کسی بتواند براساس آن الگوریتم‌های یادگیری ماشینی ایجاد کند. همچنین معرفی سخت افزارهای تخصصی هوش مصنوعی توسط شرکت اپل، گوگل، تسلا و اِنویدیا سبب افزایش ۱۰ تا ۱۰۰ برابری عملکرد فناوری هوش مصنوعی شده است.

بهبود تعاملات انسانی

"سنتی سوبوتوسکی "(Santi Subotovsky) یکی از مدیران شرکت "Emergence" گفت: ما قبلا شاهد افزایش چشمگیر اپلیکیشن‌هایی بودیم که این برنامه‌ها با ترکیب صدا و هوش مصنوعی قصد داشتند تعاملات انسانی، فروش و خدمات مشتری را بهبود بخشند. در سال ۲۰۱۹، "برنامه های"(applications) جدیدی را مشاهده خواهیم کرد که علاوه بر قابلیت‌های مذکور، کاربران را قادر می‌سازند تا از صدا، هوش مصنوعی و ویدیو برای ثبت و تجزیه و تحلیل محتوا استفاده کنند.

ما بر این باوریم که در سال ۲۰۱۹، "جلسات ویدئویی"(video meetings) از ابزارهای ارتباطی دیگر پیشی خواهد گرفت و تبدیل به یک فناوری استاندارد خواهد شد می‌دانید چرا؟ زیرا ارتباطات تصویری دارای ویژگی‌های هوشمندانه بیشتری است و این فناوری‌ها می‌توانند به طور چشمگیری سبب بهره وری در کارها شوند.

به عنوان مثال، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به تبدیل صدا به متن هستند و در جلسات کاری بسیار کارآمد هستند و فناوری تشخیص صدا قادر به شناسایی شرکت کنندکان جلسات است. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۲۰۱۹ فناوری تشخیص چهره هوش مصنوعی نیز در اتاق‌های کنفرانس ویدئویی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

رایانه‌ها

"کانداک ورلی" (Candace Worley) مدیر بخش فنی شرکت امنیت کامپیوتر "مک‌آفی" (McAfee) گفت: تصمیمات فراوانی وجود دارد که باید در زمانی که یک شرکت استفاده خود از فناوری هوش مصنوعی را گسترش می‌دهد، به آن آگاه باشد. پیامدهای قانونی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد اما پیامدهای قانونی، اخلاقی و فرهنگی نیز وجود دارد که باعث ایجاد نقش تخصصی هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

پزشکی

"نیک کالدول" (Nick Caldwell) مدیر تولید شرکت" Looker" می‌گوید: در سال ۲۰۱۹، تفسیرپذیری و توانایی درک افراد از عملکرد سیستم هوش مصنوعی تغییر خواهد کرد. البته منظور من یک تغییر تفکر خوب و مثبت است.

برای مثال هنگامیکه افراد به مطب پزشک مراجعه می‌کنند، دیگر نیازی نیست که بیمار تمامی مشکلات خود را بیان کند پزشکان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قادر به تشخیص دقیق بیماری او خواهند بود. واقعیت این است که چند سالی است که توانایی و قابلیت‌های هوش مصنوعی از توانایی‌های انسان نیز بیشتر شده است و سال ۲۰۱۹، سال شروع پذیرش این موضوع است.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها