رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 406327

خواص بنفشه سه رنگ | معجزه بنفشه سه رنگ برای پوست و درمان رماتیسم

بنفشه سه رنگ از مفید ترین داروهای گیاهی است ولی بسیاری از ما تاکنون به خواص آن آشنا نیستیم در این مطلب قصد داریم به گوشه ای از این خواص بیشمار اشاره کنیم با ما همراه باشید.

بنفشه سه رنگ
html>

معرفی بنفشه سه رنگ


نام علمی : Viola tricolor
نام دیگر: Heartsease, Heart’s-ease, Johnny Jumpup, Johnny-jump-up
خانواده: خانواده بنفشه - Violaceae
فرم رشد: گیاه سالانه یا دوسالانه.
ارتفاع: 8-25 سانتیمتر (3.2-10 سانتیمتر). ساقه صعودی مستطیلی، معمولا شاخه دار، نازک.
گل: Corolla zygomorphic، معمولا رنگارنگ (بنفش، زرد و سفید، هر رنگ ممکن است ضعیف است و یا در همه وجود ندارد)، 1-2.5 سانتی متر (0.4-1.) گسترده؛ گلبرگ 5، کمترین مقدار با زرد. پرچم 5. Gynoecium با هم ترکیب شده است، تک مدل. گلهای انفرادی در محورها، نوک تیز.
برگ ها: جایگزین، کاملا کوتاه، پیش بینی شده است، با دندان های گرد (سیتا)، گاهی اوقات آبدار. گیاهان برگدار، عمیقا لوبیده، نوک لوب بزرگ، لانسولاتا، حاشیه ای دندانه دار.
میوه: کپسول 3 سوپاپ.
زیستگاه: حوضچه های سنگی تحت سلطه لیچه یا چابهار، مراتع خشک و شیب دار، حوزه ها، باغ ها، زمین های بتنی، زمین های شن و ماسه، سواحل ساحلی.
زمان گلدهی: مه-سپتامبر.
مواد غذایی خوراکی: گل؛ برگها.
استفاده از خوراکی: چای.
مناسب برای خاک های سبک (شنی)، متوسط (سنگین) و سنگین (خاک رس) و خاک را به خوبی تخلیه می کند. pH مناسب: خاک اسیدی و خنثی. این گیاه می تواند در نیمه سایه (جنگل سبک) یا بدون سایه رشد کند. این گیاه خاک مرطوب را ترجیح می دهدو بنفشه سه رنگ توسط زنبورها گرده افشانی می شود. این گیاه بارور است.
بنفشه سه رنگ در سواحل و جزایر در امتداد خلیج فنلاند در شمال غربی واسا و در سرتاسر شمال به هومه، شمال ساوو و شمال کرلیا رشد می کند و تا حدی بیشتر به عنوان علف های هرز شمالی شناخته می شود.

خواص بنفشه سه رنگ

قسمت های مورد استفاده گیاه


برگ های جوان و جوانه های گل - خام یا پخته شده مصرف می گردند. هنگامی که به سوپ اضافه می شود، آن را بسیار شبیه به طعم بامیه زدن می کند. چای می تواند از برگ ها ساخته شود. گل های جذاب کوچک به سالاد اضافه می شوند

خواص بنفشه سه رنگ


بنفشه سه رنگ دارای سابقه طولانی در استفاده از گیاهان است و در یک زمان به عنوان یک درمان شناخته شده برای صرع، آسم، بیماری های پوستی و طیف وسیعی از شکایات دیگر مورد استفاده قرار گرفت. در گیاهان دارویی مدرن، این گیاه به عنوان یک گیاه تمیز شناخته می شود و در درمان ناراحتی های پوست مانند اگزما به طور داخلی صورت می گیرد. گیاه Anodine، antiasthmatic، ضد التهابی، قلب، demulcent، depurative، diaphoretic، دیورتیک، نرم کننده، دفع ادرار، ملین است و برای دفع ادرار مفید ست، آن را در درمان شکاف های مختلف قفسه سینه مانند برونشیت و سرفه کولون استفاده می شود، در حالی که عمل دیورتیک آن را برای درمان روماتیسم، کیستیت و مشکل در دفع ادرار مفید می کند. همچنین به عنوان پماد برای درمان اگزما و سایر شکایات پوستی استفاده می شود و همچنین در موارد روماتیسم، رطوبت و غیره مفید است. این گیاه از ژوئن تا اوت برداشت میشود و برای استفاده بعدی خشک میشود. ریشه عطش است. یک درمان هومیوپاتی از کل گیاه ساخته شده است. این گیاه در درمان فوران های پوستی استفاده می شود

خواص بنفشه سه رنگ برای پوست

استفاده های دیگر از این گیاه برای رنگ رزی است رنگ های زرد، سبز و آبی سبز از گل ها به دست می آیند. برگها را می توان در محل آزمایشات برای اسید و قلیایی استفاده کرد
جهت معالجه اگزما، امراض جلدی، واریس، بواسیر و جوش¬های غرور جوانی باید بنفشه سه رنگ را در آب جوش دم نمایید و سپس بین هر وعده غذا یک استکان مصرف نمایید.
همچنین دم کرده ریشه بنفشه سه رنگ قی آور می باشد و برای معالجه اسهال خونی در کودکان را موثر می باشد بهتر است ریشه گل را به صورت پودر کرده و سپس دم نمایید.
بنفشه سه رنگ:

معرق ملین
خلط آور تصفیه کننده خون
مدر مقوی

می باشد.
جهت معالجه بیماری رماتیسم باید از کمپرس دم کرده گیاه بر روی محل روزی دومرتبه مصرف کرد.
برای معالجه اگزما، تب خال، کهیر، سودا، زرد زخم، جوش و کورک بنفشه رنگ بسیار مفید است.
جهت شادابی پوست از لوسیون این گیاه استفاده می شود که برای تهیه آن 30 گرم گیاه تازه در یک لیتر آب جوش دم می گردد .

 خواص بنفشه سه رنگ برای رماتیسم

میزان مصرف :


جهت آماده کردن دم کرده گیاه بنفشه باید از ۲۰ تا ۲۵ گرم گل خشک گیاه در یک لیتر آب مصرف نمود.
به منظور درمان اگزمای پوست ۶ تا ۸ گرم برگ و گل خشک را در ۲۵۰ گرم آب ۸ ساعت خیس نموده و به میزان یک سوم وزن آن قند وشیر اضافه می نمایید و میجوشانند تا حل گردد. سپس از این محلول جهت از بین بردن اگزما مصرف نمایید.

استفاده از بنفشه سه رنگ در آشپزخانه

احتمالاً بهترین شکل شناخته شده که در آن از بنفشه های معطر به عنوان یک غذای خوشمزه استفاده می شود ، بنفشه های شیرین است. تقریباً 200 سال است که همه از بنفشه های معطر در مایه بستنی استفاده می شود. روش دیگر ، بنفشه های خوشبو و شیرین با نام Violettes de Toulouse نیز شناخته می شوند - بنفشه های تولوز ، به نام این شهر در جنوب فرانسه. بنفشه های شکر به عنوان آب نبات یا به عنوان تزیین روی دسرها یا پرالین ها استفاده می شود.

علاوه بر این ، بنفشه های معطر را می توان به صورت خالص نیز استفاده کرد . آنها از آن دسته گیاهانی هستند که دارای گلهای خوراکی با طعم عالی هستند. سر گلها را به دقت از گیاه جدا می کنند و برای تزیین دسرها یا به عنوان یک ماده رنگی در سالادهای گیاهان وحشی استفاده می کنند. طعم و مزه بنفشه معطر شبیه بوی: شیرین، دوست داشتنی است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها