رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 406864

صخره مجازات خیانت کاران رومی

ساعت 24-رومیان باستان به روش های مختلف و وحشتناک محکومین به مرگ را مجازات می کردند روشی به نام مجازات با کیسه برای افرادی که به تجاوز و قتل ،زنا و خیانت محکوم شده بودند به کار می رفت

صخره 1
an dir="RTL">رومیان باستان به روش های مختلف و وحشتناک محکومین به مرگ را مجازات می کردند روشی به نام مجازات با کیسه برای افرادی که به تجاوز و قتل ،زنا و خیانت محکوم شده بودند به کار می رفت به این ترتیب که متهم را زنده در یک گونی چرمی می انداختند و درون گونی حیوانات زنده مانند ماکیان ، سگ ، میمون و مار می انداختند در گونی را کاملا می دوختند و در آب پرتاب می کردند .

یکی دیگر از روش های از بین بردن محکومین استفاده از سیاه چال بود . متهم را که شامل بردگان فراری یا مسیحیان بودند داخل چاهی از حیوانات وحشی می انداختند که توسط حیوانات بلعیده شوند . این نوع مجازات محکومیت به جانوران نامیده می شد و سالن مشهور و مدور روباز رومی ، کولوسئوم با حیوانات وحشی برای این محکومین استفاده می شد .

یکی دیگر از روش های مجازات سخت برای جرایم خاص ، زنده به گور کردن متهم بوده است باکره های وستال که تعهد کرده بودند ازدواج نکنند ( بنابر دین روم باستان ) اگر به تعهد خود عمل نمی کردند آنها را زنده به گور می کردند اما شهروندان رومی این مجازات را وحشیانه و دردناک دانستند و از ان صرف نظر کردند .

یکی دیگر از روش های اعدام که برای قاتلان و خائنان استفاده می شد این بود که که آنها را از یک صخره بلند پرتاب می کردند . صخره مشرف به انجمن روم بود و این صخره به نام خائنی که در تلاش بود در مقابل گرفتن طلا روم را به دشمن بفروشد(تریپا) نام گرفته است بر اساس افسانه ای بدن خائن در زیر صخره دفن شد . این نوع اعدام تا قبل از میلاد که توسط قانون ممنوع شود ادامه داشت .

نمایی از صخره تریپان بوسیله گوگل استریت ویو
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها