رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 406953

آسوشیتدپرس:

مردان مسلح ناشناس به 125 زن در سودان جنوبی تجاوز کردند

ساعت 24- مردان مسلح ناشناس در اقدامی ,وحشیانه به 125 زن و دختر در یکی از شهرهای سودان جنوبی حمله و تجاوز کردند.

style="text-align:justify">نهاد امداد رسانی پزشکان بدون مرز به تازگی اعلام کرده که در جریان خشونت‌های گسترده 10 روزه در شهر «بنتیو» در شمالی سودان جنوبی مردان مسلح ناشناس به 125 زن و دختر تجاوز کرده‌اند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» شنبه بعد از ظهر در این زمینه نوشت: سودان جنوبی مدت‌هاست که درگیر جنگ داخلی است و حتی با وجود توافق‌های صورت گرفته اینک نسبت به آمار بالای تجاوز جنسی در این کشور هشدار داده شده است.

یک ماما که برای نهاد کمک‌رسانی پزشکان بدون مرز کار می‌کند، درباره این فاجعه گفت که برخی قربانیان تجاوز دختران 10 ساله و برخی دیگر زنان بالای 65 سال هستند و در این حملات حتی به زنان باردار هم رحم نشده است.

«دیوید شیرر» رئیس نیروهای سازمان ملل متحد در این کشور نیز در این زمینه گفت که مهاجمان مردان جوانی بودند که لباس‌های نظامی و غیر نظامی به تن داشتند.این در حالی است که نیروهای سازمان ملل در سودان جنوبی بر شدت گشتزنی‌های خود در منطقه افزوده‌اند.

پزشکان بدون مرز در بیانیه خود اعلام کرده که علاوه بر تجاوز به زنان، قربانیان خشونت‌های روزهای اخیر در شهر بنتیو با شلاق و چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این در حالی است که وزیر اطلاع رسانی دولت سودان جنوبی از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد ارتش سودان جنوبی و شبه‌نظامیان متحد آن جنایت‌های جدید و وحشیانه‌ای علیه غیرنظامیان در شمال این کشور مرتکب شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرد که ارتش سودان جنوبی و شبه‌نظامیان متحد آن در برهه زمانی آوریل تا اوایل جولای (۲۰۱۸) مرتکب «جنایت‌های وحشیانه‌ای» در شمال این کشور شده‌اند.

در این گزارش به شهادت حدود 100 نفر از نجات‌یافته‌گان از این حملات استناد شده و آمده است که مهاجمان علاوه بر تجاوز جنسی، آدم‌ربایی و غارت اموال مردم، هر یک از غیرنظامیان را که سر راه خود می‌دیدند به قتل می‌رساندند، آن‌ها را از درخت آویزان یا با خودروهای زرهی زیر می‌گرفتند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها