رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 406962

گزارش جدید سیا درباره کشتن خاشقجی

ساعت 24- انتشار گزارشی جدید نشان می‌دهد که ولیعهد عربستان پیش از قتل خاشقجی، حداقل ۱۱ پیام به مشاور خود در ارتباط با این نویسنده منتقد ارسال کرده است.

style="text-align:justify">به گزارش وال استریت ژورنال، بر اساس یافته‌های تازه منتشر شده در گزارش سازمان سیا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از ماه‌ها قبل از قتل جمال خاشقجی بارها به مشاور خود که بر تیم انجام قتل نظارت داشته، درباره خاشقجی پیام فرستاده است.

در این گزارش که براساس ارزیابی‌های سازمان سیا منتشر شده، گفته شده که سال گذشته میلادی، محمد بن سلمان، در آگوست ۲۰۱۷ (مرداد ۱۳۹۶) به کسانی که مامور بازگرداندن خاشقجی به عربستان بوده، گفته است که اگر تلاش‌هایشان برای بازگرداندن خاشقجی به عربستان سعودی موفق نبود، می‌توان در بیرون عربستان برنامه‌ها را انجام داد.

در گزارش مذکور نتیجه‌گیری شده این سخن محمدبن سلمان به معنای آغاز توطئه علیه خاشقجی می‌باشد که از تابستان سال گذشته طرح ریزی شده است.

همچنین فردی که محمدبن سلمان برای او پیام ارسال کرده، سعود القحطانی، مشاور معروف اوست که همزمان در جریان قتل خاشقجی در تماس مستقیم با رهبر تیم اعزامی به استانبول بوده است.

در بررسی‌ها و گزارشی که ماه گذشته سازمان سیا در ارتباط با حادثه قتل خاشقجی به آن دست یافت و بخش‌هایی از آن در وال استریت ژورنال نیز منتشر شد، این سازمان با «اطمینان متوسط به بالا» به این نتیجه رسید که محمد بن سلمان، «شخصا» خاشقجی را «هدف گرفته و دستور مرگ وی را داده است.» هرچند دونالد ترامپ به این گزارش توجهی نکرد و در مورد نقش ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی ابراز تردید کرد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها