رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 407160

معدل مجسمه‌های شهری ما نسبت به دنیا خوب نیست

ساعت24-مدیر اداره کل هنرهای تجسمی تاکید کرد که در حوزه مجسمه‌های شهری در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی، هادی مظفری ـ مدیر اداره کل هنرهای تجسمی ـ در بازدید از نمایشگاه ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری که جمعه (نهم آذر ماه) در محل موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد، پس از دیدن آثار گفت: به نظر من یکی از رویدادهای مهم و اثرگذار در حال حاضر در کشورمان برگزاری دوسالانه مجسمه‌های شهری است. من در دوره‌های پیش در این دوسالانه مسوولیت داشته‌ام و از نزدیک آن را دنبال می‌کنم. ویژگی‌هایی این رویداد را نسبت به سایر رویدادهای مشابه مجزا می‌کند.

وی ادامه داد: در دوسالانه مجسمه‌های شهری هنرمند می‌داند آثاری که اینجا خلق می‌کند، به فضای شهری وارد می‌شود. بسیاری از رویدادها چنین ویژگی ندارند.

مظفری بیان کرد: سالانه ۲۶۰ جشنواره و رویداد هنری در کشور برگزار می‌شود و بسیاری از آنها روز اختتامیه و با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد و آثار برگزیده نه دیده می‌شود و نه در دسترس عموم قرار می‌گیرند. اگر این را یکی از ایرادات جدی این رویدادها بدانیم، باید گفت در دوسالانه مجسمه‌های شهری یک اتفاق کم‌نظیر رخ می‌دهد و آن امکان دیده شدن آثار برگزیده توسط مخاطبان بی‌شمار در سطح شهر است.

مدیر اداره کل هنرهای تجسمی همچنین گفت: آثاری که امروز در نمایشگاه دیدم از رشد کیفی بسیار خوبی برخوردار بود و نویدبخش این است که مسیر دوسالانه رو به جلوست.

مظفری با تاکید بر اینکه در حوزه مجسمه‌های شهری در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم، اضافه کرد: اگرچه در ۱۰ سال اخیر در حوزه مجسمه‌های شهری خصوصا در تهران شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم اما معدل مجسمه‌های شهری ما نسبت به دیگر شهرهای دنیا معدل خوبی نیست. این بیینال هر چه با کیفیت بیشتری به کار خود ادامه دهد و انرژی برگزاری آن بیشتر باشد، برآیند آن در ادامه می‌تواند در تعدیل این معدل کارساز باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها