رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 407244

بخشش یا قصاص؛ پایان «محیط‌بان همدانی» چه خواهد شد؟

ساعت24-مسئول اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان از ارسال لایحه فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور برای تغییر حکم اعدام محیط‌بان همدانی خبر داد.

عزیز قیاسی با بیان اینکه پرونده‌های تجدیدنظر به صورت شکلی و بدون حضور و اعلام افراد مربوط به پرونده بررسی می‌شود، اظهار کرد: لایحه فرجام‌خواهی پرونده مذکور به دیوان عالی کشور تحویل داده شده است و امیدواریم براساس شواهد و مدارک رأی اعدام برای محیط بان همدانی تغییر یابد.

وی تصریح کرد: پرونده‌های جنایی برای صدور حکم تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شوند که صدور حکم قطعی بنا بر اهمیت و بزرگی پرونده معمولا از 3 تا 6 ماه به طول می‌انجامد.

گفتنی است؛ به دنبال صدور حکم قتل عمد برای یکی از محیط‌بانان همدان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نیز از فرجام‌خواهی این پرونده خبر داد و گفت: تا سه هفته آتی نتیجه رای دیوان عالی کشور برای پرونده سعید مومیوند - محیط‌بان استان همدان - اعلام می‌شود.

جمشید محبت‌خانی اظهارکرد: دیوان عالی یا رأی را می‌شکند و اعلام می کند که قتل عمد نبوده یا اینکه حکم تأیید می‌شود. اگر قتل عمد تأیید نشود وارد فاز جدید می‌شویم و اگر تأیید شود باید نسبت به دریافت رضایت از اولیای دم اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا؛ «سعید مومیوند»، محیط بان استان همدان، نمونه بارز یک محیط‌بان صبور و وظیفه‌شناس است که دوسال گذشته در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه 4گانه محافظت شده می‌شود؛ محیط‌بانان همدانی خودرو آنها که پیکان بوده را توقیف کرده و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود، محیط‌بان با وجود اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما باتوجه به ناهموار بودن زمین، شرایط منطقه و بر خلاف میل باطنی خود، این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح پس از 17 روز از دنیا می‌رود.

در نخستین دادگاه این محیط‌بانان، مجازات محیط‌بانی که اقدام به شلیک کرده بود، قصاص نفس شناخته و حکم اعدام صادر شده است همچنین محیط‌بان دیگری که به همراه سعید مومیوند بوده به ۵ سال حبس محکوم شده است. در حال حاضر با پیگیری‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان لایحه فرجام‌خواهی برای تجدیدنظر در حکم این محیط بانان به‌ویژه سعیدمومیوند ارسال شده و اکنون این محیط‌بان در انتظار حکم تجدیدنظر اعدام خود به سرمی‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها