رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 407765

خانواده زندانیان آمریکایی در ایران: ویزای فرزندان مقامات ایرانی را لغو کنید

ساعت24-این خانواده‌ها لیستی از فرزندان مقامات ارشد ایران که در آمریکا به سر می‌برند تهیه کرده‌اند که در میان آن نام وابستگان حسن روحانی، معصومه ابتکار به چشم می‌خورد.

خانواده‌های آمریکاییان زندانی در ایران از دونالد ترامپ خواسته‌اند ویزای فرزندان مقامات ارشد دولت ایران را که در ایالات متحده به سر می‌برند لغو کند.

به گزارش یورونیوز، این خانواده‌ها می‌گویند هرچند دونالد ترامپ پیش‌تر وعده داده بود مسئله آزادی شهروندان زندانی آمریکایی در ایران را حل کند، با این حال تا کنون اقدامی جدی صورت نگرفته است.

ندیم زکا، که پدرش نزار در سال ۲۰۱۵ در ایران بازداشت شد یکی از حامیان این طرح است.

به گزارش ان‌بی‌سی، این خانواده‌ها لیستی از فرزندان مقامات ارشد ایران که در آمریکا به سر می‌برند تهیه کرده‌اند که در میان آن نام وابستگان حسن روحانی و معصومه ابتکار به چشم می‌خورد.

مطابق این لیست‌؛ برادرزاده حسن روحانی و فرزند مشاور سابق او حسین فریدون در نیویورک به سر می‌برد. پسر معصومه ابتکار نیز در شهر لس‌آنجلس دانشجوست.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده پیشتر به هنگام خروج از معاهده برجام، آزادی اتباع آمریکایی را جزو ۱۲ خواسته اصلی از ایران خوانده بود.

شماری از نمایندگان مجلس آمریکا از این درخواست خانواده‌ها برای لغو ویزای فرزندان مقامات ایران پشتیبانی می‌کنند از جمله سناتور تد کروز نماینده جمهوری‌خواه از تگزاس و همچنین الیوت آنجل نماینده دموکرات از نیویورک که انتظار می‌رود ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را به زودی در اختیار بگیرد.

دستکم ۴ شهروند آمریکایی و ۱ مقیم قانونی ایالات متحده در حال حاضر در ایران در زندان به سر می‌برند.

دونالد ترامپ پیش از این گفته بود در صورت رسیدن به ریاست‌جمهوری برای آزادی زندانیان امریکایی به ایران باج نخواهد داد.

«زیو وانگ» دانشجوی چینی ۳۷ ساله متولد آمریکا که دانشجوی دکتری تاریخ در دانشگاه پرینستون است به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم شده و دوران بازداشت خود را در تهران می‌گذراند.

سیامک نمازی ۴۶ ساله به اتهام جاسوسی و همکاری با ایالات متحده آمریکا به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. پدر وی، باقر نمازی نیز در زندان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها