رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 407913

۲۰۰ هزار تومان دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمیکند

ساعت24-عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی مُسکن مقطعی است و دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمی‌کند.

جواد اکبری با اشاره به تصمیم دولت برای ارائه بسته حمایتی به آنهایی که دریافتی آنها کمتر از سه میلیون تومان در ماه است، افزود: قرار است این بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی در سه نوبت تا قبل از پایان سال و در هر نوبت به میزان ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه هنوز پرداخت این بسته به کارگران بازنشسته آغاز نشده، افزود: قرار است بسته مرحله اول تا ۱۰ روز آینده به کارگران بازنشسته پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارگر بازنشسته در کشور، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ درصد زیر سه میلیون تومان دریافتی دارند و مشمول این بسته می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه ۶۰ درصد کارگران بازنشسته کشور نیز حداقل بگیر هستند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی دارند، خاطرنشان کرد: بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی چه دردی از خانواری که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارد، درمان می‌کند؟

وی از کاهش قابل توجه قدرت خرید کارگران به دنبال گرانی‌های اخیر یاد کرد و گفت: اگر فقط اقلام اولیه خوراکی و پوشاک را در نظر بگیریم، در این بخش‌ها بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته ایم و این یعنی قدرت خرید کارگران بازنشسته تا ۵۰ درصد کاهش یافته و این بسته ۲۰۰ هزار تومانی بخش کوچکی از این کاهش قدرت خرید را هم جبران نخواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور خاطرنشان کرد: این بسته بد نیست، اما در شرایط فعلی فقط یک مسکن مقطعی است و هزینه خانوارها را جبران نمی‌کند.

اکبری تنها راه کمک به معیشت خانوارهای بازنشسته کارگری را ترمیم حقوق آنها به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد دانست و عنوان کرد: در کنار این افزایش حقوق، لازم است طرح همسان‌سازی نیز با جدیت پیگیری شود.

اکبری گفت: کارگران بازنشسته به دلیل سختی کار اکنون دچار انواع بیماری‌ها هستند، چند فرزند بیکار دارند و هزینه زندگی آنها زیاد شده و باید فکر کارشناسی و مستمر برای بهبود وضعیت آنها کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها