رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408051

خواص فخریون | فواید جالب فخریون برای پوست و مو

هر آنچه از فواید شگفت انگیز فخریون برایتان بگوییم کافی نیست بسیاری از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص عجایب فخریون را برای شما شرح دهیم.

پای  کره اسبی
html>

معرفی فخریون یا پای کره اسبی


فخریون که نام دیگر آن پای خر ( پای کره اسبی )است یک گیاه تهاجمی، چندساله است که تا ارتفاع 30 سانتیمتر رشد می کند. گل های طلایی که شبیه به ظاهر قاصدک ها هستند و می میرند قبل از اینکه برگ تولید شود، منجر به نام Filius ante patrem (پسر قبل از پدر) می شود. بذور گیاه نرم و شبیه مو مانند است که اغلب توسط پرندگان برای ساخت لانه استفاده می شود، و برگ گسترده و کاه شکل، با موها در سطوح بالا و پایین. برگ و جوانه های گل به طور عمده برای اهداف دارویی استفاده می شود.
اولین گونه گیاه کولتسفوت با کشورهای اروپایی همراه است، همانطور که در بخش هایی از انگلیس و شمال آفریقا دیده می شود. بعدها در آمریکای شمالی یافت شد. گفته می شود Coltfoot در روزهای باستانی یونان و رم برای تخفیف تراکم برونشیت و انواع مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه در آن روزها برای درمان سرفه استفاده شد .

خواص فخریون

نام علمی (ها)
Tussilago farfara

نام مشترک (ها)
کلتسفوت همچنین به نام Folia farfarae، Filius ante patrem (پسر قبل از پدر)، Kuan Don Hua / Kuandong Hua شناخته می شود.

پای خر برای چه کاری استفاده می شود؟


استفاده سنتی / Ethnobotanical
Coltsfoot به طور گسترده ای برای علائم متعدد استفاده شده است، از جمله درمان:

برونشیت التهاب
سرطان ریه روماتیسم
آمفیزم تورم و احتباس آب و سل


در قرن ها برای سرفه ها در پزشکی سنتی چینی و روسی استفاده شده است.
استفاده مدرن از گیاه به طور عمده به عنوان یک تزریق، عصاره یا تنتور، به صورت خوراکی با عسل یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.

مضرات پای خر

استفاده عمومی
اطلاعات برای حمایت از استفاده های سنتی (مثلا آنتی اکسیدان، ضد سرطانی، ضد میکروبی، اثرات خونی خون) محدود به مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی است.

دوز توصیه شده چیست؟
آزمایشات بالینی توصیه های دوز را ارائه نمی دهند.

مضرات پای خر


اجتناب از استفاده در بارداری و در بیماران مبتلا به بیماری کبد. البته اطلاعات کمی در دسترس است . اثرات آلرژیک و فشار خون بالا ممکن است اتفاق بیافتد.


بارداری / شیردهی
اجتناب از استفاده در این دوران توصیه شده است.به دلیل اینکه آماده سازی آن ممکن است حاوی آلکالوئیدهای سمی کبدی با پتانسیل سرطان و جهش باشد.

خواص پای کره اسبی

خواص پای کره اسبی


مزایای کلتسفوت برای پوست، مو و سلامتی:
کلستفوت معمولا برای کاهش التهاب استفاده می شود. اما خواص آنتی اکسیدانی Coltsfoot بر روی پوست شما را شگفت زده می کند. این گیاه به پوست کمک می کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. حفاظت از کلسفوت در برابر عملکرد میکروبی می باشد و پوست را جوانتر می کند. به همین دلیل تونر های آرایشی از Coltsfoot استفاده می کنند، این گیاه تقاضای زیادی دارد که برای خواص جوان کننده آن است.

خواص آنتی باکتریایی Coltsfoot را به عنوان ضد سپتیک برای انواع زخم های خارجی، از جمله نیش حشرات، استفاده می کند. محتوای موقت بالا در آن به مبارزه با شوره سر، هر دو نوع خشک و چرب می پردازد.
اسانس گل پای کره اسبی به مبارزه با افسردگی کمک می کنند و به عنوان روغن های درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. مصرف منظم گیاه تقویت ایمنی بدن است. کلسفوت مانع از بیماری هایی مانند اسهال، زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و کولیت می شود. پای کره اسبی دارای خواص ضد میکروبی بسیار عالی است، بنابراین برای درمان بیماری های سیستیت و سایر عفونت های دستگاه ادراری استفاده می شود.
برگ گیاهان Coltsfoot در درمان مشکلات تنفسی مانند آسم، آمفیزم، برونشیت، سرماخوردگی و سرفه، بیماری های سینه، گرفتگی و مشکلات سینوسی مفید است. و به افراد سیگاری که تلاش برای ترک سیگار را انجام داده اند؛توصیه می شود! Coltsfoot بهترین داروی جایگزین نیکوتین شما است که باید آن را بکشید.
برگ کلسفوت خشک و سرد می شود و اغلب برای تسکین دیگر تحریکات واژن مصرف می گردد. اما مهم است که بهاندازه مصرف گردد
چای گیاه Koltsfoot دارای خواص میکروبی عالی است و برای درمان چشم های تحریک شده ترکیب چای کولتسفوت با گلهای گل سرخ (Calendula officinalis) مفید است، پوست باربارا (Berberis vulgaris) و کرم فلفل قرمز (Echinacea spp.) یک ترکیب است که باعث تشویق همه زالو های چشم می شود.
تنتور ساخته شده از برگ چای خشک کولتسفوت می تواند برای درمان کولیت و سایر مشکلات دوازدهه استفاده شود. کلسفوتر کمک می کند تا مجرای بینی را بهبود بخشد و همچنین کمک می کند تا گلودرد را نیز درمان کند. این گیاه سیستم ایمنی را بهبود می بخشد با بهبود تخلیه لنفاوی بدن و همچنین به درمان آلرژی ها کمک می کند.

خواص پای کره اسبی برای پوست و مو

کلستفوت - ارزش تغذیه ای:


عناصر غذایی Coltsfoot غنی و متنوع هستند. حاوی موتیلاژ، تانن، آکروالید پیرولیزیدین و ساپونین است. آنها به خاطر توانایی آنها به عنوان دفع ادرار، دیورتیک، ضد اسپاسمیک، کمخونی، ضد آسم، رطوبت، نرم کننده، ضد التهابی، ضد خلط و ضد انعقاد شناخته شده است.

کلسفوت غنی از عناصر مختلف مانند:

روی منگنز
مس گوگرد
کلسیم ویتامین A، B، C
پتاسیم آهن


طب سنتی چینی، استفاده از آن را به عنوان یک دارو سرفه سوق می دهد.
همچنین موضعی استفاده شده است، به صورت خارجی، زخم ها، ضایعات جزئی، بثورات و مفاصل دردناک را درمان می کند. برای این درمان یک عصاره یا یک دسته از برگ های خرد شده ساخته شده است.

فخریون به عنوان یک گیاه دارویی

Coltsfoot به عنوان یک گیاه دارویی فراموش شده است. مواد خلط آور ، پای کره اسبی را به یک گیاه دارویی آزمایش شده در برابر بیماری های مختلف در ناحیه برونش ها تبدیل می کند (به عنوان مثال برونشیت ، سرفه ، گرفتگی صدا ، سرماخوردگی عمومی ). به عنوان یک چای (2 قاشق چای خوری روی یک فنجان ، اجازه دهید حدود 10 دقیقه خنک شود) و به عنوان محلول غرغره ، کنید تا سرفه را از بین ببرد. همچنین به دلیل مصرف آلکالوئیدهای پیرولیزیدین موجود در این گیاه بیش از یک ماه مصرف آن توصیه نمی شود هشدار داده می شود.و همچنین مبتلایان به بیماری کبد از مصرف آن خودداری کرده و یا حداقل آن را با پزشک یا متخصص در میان بگذارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها