رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408124

برایان‌هوک: اروپا دلایل زیادی برای تحریم ایران دارد!

ساعت24-نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که انتظار دارد اتحادیه اروپا، ایران را به خاطر آزمایش‌های موشکی اخیر به زودی تحریم کند.

style="text-align:justify">به گزارش یورونیوز، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بدون اشاره به ماهیت دفاعی برنامه موشکی تهران اعلام کرد که انتظار دارد اتحادیه اروپا، ایران را به خاطر آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (!) به زودی تحریم کند.

خبرنگار یورونیوز از وی پرسید: در حالی که آمریکا با خروج از برجام باعث خشم اروپایی‌ها شده است، چگونه می‌خواهد این کشورها را برای تحریم‌های جدید شورای علیه برنامه موشکی ایران قانع کند؟

برایان هوک در پاسخ مدعی شد: ما شواهد لازم و کافی داریم که نشان می‌دهد ایران در حال گسترش سامانه موشکی است. روندی که پیش گرفته ایم و می‌خواهیم همتایان اروپایی در این زمینه ما را همراهی کنند.

وی در ادامه با طرح ادعائی مضحک افزود: با همتایان اروپایی خود ماه‌ها مذاکره و گفتگو کرده ام، ایالات متحده برخی از اشخاص و سازمان‌هایی که می‌توانند در گسترش سامانه دفاعی ایران نقش داشته باشند را به اروپا معرفی کرده است. اروپایی‌ها دلایل کافی برای پایان دادن به گسترش برنامه موشکی ایران را در اختیار دارند. همچنین در این زمینه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌های لازم را ارائه کرده است!

این در حالیست که رئیس گروه اقدام ایران این هفته به همراه وزیر خارجه آمریکا به بروکسل سفرکرده بود تا در اجلاس ناتو شرکت کند.

گفتنی است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیشتر مدعی شده بود که ایران با موفقیت موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را آزمایش کرده است!

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، در مقابل سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برنامه موشکی تهران را برنامه‌ای «دفاعی» خواند و تصریح کرد که آزمایش‌های موشکی تهران ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها