رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408205

سیان‌ان: تصاویر ماهواره‌ای، ادامه فعالیت موشکی کره شمالی را تایید میکنند / پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۷ در حال ساخت یک تاسیسات زیرزمینی بزرگ است

ساعت24-تصاویر ماهواره‌ای جدید که به طور اختصاصی در اختیار شبکه خبری «سی‌ان‌ان» قرار گرفته نشان می‌دهند کره شمالی اقدام به توسعه یک پایگاه کلیدی مربوط به موشک‌های دوربرد خود کرده است.

تصاویر ماهواره‌ای جدید که به طور اختصاصی در اختیار شبکه خبری «سی‌ان‌ان» قرار گرفته نشان می‌دهند کره شمالی اقدام به توسعه یک پایگاه کلیدی مربوط به موشک‌های دوربرد خود کرده است.

سی‌ان‌ان این تصاویر ماهواره‌ای را نشانه‌ای جدید دانسته که نشان می‌دهند گفت‌وگوهای دیپلماتیک میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی تأثیری در عزم پیونگ‌یانگ برای توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی خود نداشته است.

این تصاویر آشکار می‌کنند پایگاه موشکی «یئونگ‌ژو دانگ» و سایتی که در مجاورت آن واقع شده کماکان فعال است و به طور مداوم ارتقا یافته‌اند.

سازمان‌ها و تحلیلگران دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از مدت‌ها پیش از وجود پایگاه یئونگ‌ژو دانگ با خبر بودند. با وجود این، کارشناسان به سی‌ان‌ان گفته‌اند تصاویر ماهواره‌ای تازه از ساخت و ساز در تأسیسات جدیدی پرده برمی‌دارند که حدود ۷ مایل با یئونگ‌ژو دانگ فاصله دارد و قبلاً شناسایی نشده است.

این کارشناسان می‌گویند: «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که پایگاه مذکور، فعال باقی مانده است. علاوه بر این، کره شمالی سال گذشته تأسیسات دیگری در مجاورت این پایگاه را که ظاهراً پایگاه موشکی جدیدی است، توسعه داده‌اند.»

تصاویر مذکور همچنین نشان می‌دهند کره شمالی سال ۲۰۱۷ در حال ساخت یک تأسیسات زیرزمینی عظیم بوده است. تا آگوست ۲۰۱۸، ساخت و ساز در این تأسیسات ادامه دارد.

«جفری لوئیز»، کارشناس یک موسسه تحقیقی گفته ۸ ساخت و ساز در سایت اعلام‌نشده مورد نظر بعد از دیدار پنج ماه پیش ترامپ و رهبر کره شمالی در سنگاپور هم ادامه پیدا کرده است.

منبع: فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها