رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408238

دو هواپیمای ارتش آمریکا نزدیک سواحل ژاپن سقوط کردند

ساعت24-رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند دو هواپیمای متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا هنگام سوخت‌گیری به یکدیگر برخورد کرده و سقوط کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گزارش داده‌اند دو هواپیمای تفنگداران دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل ژاپن سقوط کرده‌اند.

طبق گزارش نیوزویک، یکی از این هواپیماها « کی‌سی-۱۳۰» است که از آن برای سوخت‌رسانی هوایی استفاده می‌شود. هواپیمای دیگر جنگنده «اف/ای-۱۸ هورنت» بوده است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دو هواپیما از پایگاهی در «ایواکانی»، واقع در غرب هیروشیما پرواز کرده‌اند و در حال انجام تمرین‌های نظامی معمول بوده‌اند که در حدود ۲۰۰ مایلی سواحل ژاپن دچار سانحه شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه ادعا کرده این دو هواپیما هنگام سوخت‌گیری در آسمان به یکدیگر برخورد و نزدیکی سواحل ژاپن سقوط کرده‌اند. منابع رسمی این روایت را تأیید نکرده‌اند.

سپاه تفنگداران دریایی آمریکا وقوع این حادثه را تأیید کرده و گفته واحدهای گشت و جستجوی ژاپنی به سرعت برای عملیات در محل حادثه حضور یافته‌اند.

بی‌بی‌سی به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته دو هواگرد هفت سرنشین داشته‌اند. ژاپنی‌ها یکی از سرنشین‌ها را نجات داده‌اند ولی ۶ سرنشین دیگر هنوز مفقود هستند و از وضعیت آنها خبری در دست نیست.

آمریکا بیش از ۵۰ هزار نظامی در ژاپن دارد که ۱۸۰۰۰ نفر از آنها در سپاه تفنگداران دریایی خدمت می‌کنند. بیش از نیمی از این ۵۰ هزار نفر در «اوکیناوا» مستقر هستند.

هواپیماهای آمریکا پیش از این هم در ژاپن دچار سانحه شده‌اند. چند هفته پیش یک جنگنده اف/ای-۱۸ هورنت در جنوب جزیره اوکیناوا در آب سقوط کرد. قبل‌تر از آن هم بخش‌هایی از یک بالگرد آمریکایی، پس از آنکه دچار سانحه شد، در مدرسه‌ای در اوکیناوا فرود آمد.

در سال‌های گذشته، بروز برخی حوادث و همچنین اقدامات مجرمانه نظامیان آمریکایی اعتراض مردم ژاپن به ادامه حضور نظامی آمریکا در کشورشان را به همراه داشته است.

موارد زیادی از تجاوز جنسی سربازان آمریکایی در ژاپن گزارش شده است. بسیاری از این سربازان یا مجازات نمی‌شوند و یا مجازات بسیاری سبکی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها