رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408279

آسیبی که آفرود سوارها به محیط زیست وارد میکنند

ساعت24-رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: از جمله عوامل آسیب به محیط زیست و حیوانات موجود در آن ورود بی‌ضابطه خودروهای دو دیفرانسیل و آفرود سوارها است.

اللهیار دولتخواه شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از منطقه یخاب آران و بیدگل اظهار کرد: وظیفه اداره حفاظت از محیط زیست حفظ گونه های جانوری و زیستگاه موجودات کویری است که با ورود غیر اصولی خودروها و موتور سیکلت‌های سنگین موجب نابودی زیستگاه انواع گونه‌های نادر روباه شنی، گربه وحشی ، گربه شنی و کاراکال و انواع پرندگان شکاری می شود.

وی افزود: چندی پیش دو توله گربه وحشی که بر اثر ورود خودروهای دو دیفرانسیل خارج از مسیر اصلی از مادر خود جدا شده بودند توسط دوستداران محیط زیست در منطقه کویر "سیازگه ابوزیدآباد" زنده گیری و به انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد تحویل داده شدند.

دولتخواه اضافه کرد: پس از بررسی های متعدد مشخص شد این توله گربه ها برای تواناتر شدن به حمایت مادر بیشتر نیاز داشته‌اند و به همین منظور به طبیعت حیات وحش یخاب برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرهنگ درست استفاده از خودروها را نداریم همان بهتر که وارد کویر نشویم ٬ چون خسارتی که برخی خودروها به محیط زیست می زنند و زمین ها را شخم می زنند دیگر قابل جبران نخواهد بود و ضمن تخریب محیط زیست در سال‌های آینده طوفان عظیم خاک و شن را به سوی منطقه روانه خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها