رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408366

رویترز: توافق اولیه اوپک برای کاهش تولید نفت حاصل شد/ انتظار اعضای اوپک برای تصمیم روسیه

ساعت 24-به گفته منبع آگاه، اعضای اوپک روز پنج شنبه بر سر کاهش تولید به توافق رسیدند اما پیش از تصمیم گیری برای رقم دقیق کاهش تولید، منتظر تعهد روسیه نسبت به کاهش تولید هستند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند اعضای اوپک روز پنج شنبه بر سر کاهش تولید به توافق رسیدند اما پیش از تصمیم گیری برای رقم دقیق کاهش تولید، منتظر تعهد روسیه نسبت به کاهش تولید هستند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه برای صحبت با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سن پترزبروگ رفته است. نواک امروز برای مذاکره مجدد با اعضای اوپک به وین باز می گردد.

قیمت نفت خام از ماه اکتبر تاکنون تقریبا یک سوم کاهش یافته است اما دونالد ترامپ از اوپک خواسته تا با خودداری از کاهش تولید، قیمت ها را باز هم پایین بیاورند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان به خبرنگاران گفت: «ما هنوز می خواهیم روسیه تا حد امکان تولید را کاهش دهد.»

وی افزود: «من مطمئن نیستم اما امیدوارم به توافق برسیم... امیدوارم نواک امشب برگردد.»

فالح گفت رقم احتمالی کاهش توسط اعضای اوپک بین 0.5 تا 1.5 میلیون بشکه در روز است. کاهش یک میلیون بشکه در روز قابل قبول خواهد بود و تاکنون (همین) سناریوی اصلی است.

نمایندگان اوپک می گویند اگر روسیه با کاهش 150 هزار بشکه در روز موافقت کند، اوپک، تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش می دهد اما اگر با 250 هزار بشکه در روز موافقت کند، رقم کاهش به 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها