رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408908

فرانسه: ترامپ در امور داخلی ما دخالت نکند

ساعت24-ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به توئیت تند رئیس جمهوری آمریکا در باره اعتراض های اخیر در شهرهای فرانسه، از وی خواست در امور داخلی کشورش مداخله نکند.

برای دومین بار در یک هفته گذشته، رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب با لحن تندی نسبت به تحولات جاری فرانسه واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری آمریکا درحساب کاربری توئیتر خود نوشت: مردم فرانسه فریاد می زنند، ما ترامپ را می خواهیم.

وی افزود: 'توافق پاریس آن چنان که تصور می شد برای پاریس خوب عمل نکرد. اعتراض ها و آشوب های سراسری در فرانسه از سر گرفته شده است.مردم فرانسه نمی خواهندپول هنگفتی به کشورهای جهان سوم بدهند تا شاید از محیط زیست حفاظت شود.آنها(معترضان فرانسوی) شعار می دهند ما ترامپ را می خواهیم!'

'ژان ایو لودریان' وزیر خارجه فرانسه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه رادیویی 'آر.تی.ال' به توئیت روز گذشته دونالد ترامپ واکنش نشان داد و از وی خواست در امور داخلی فرانسه مداخله نکند.

لودریان گفت: به عنوان وزیر خارجه فرانسه و همچنین از جانب رئیس جمهور مکرون خطاب به دونالد ترامپ می گویم که ما هیچ تمایلی نداریم در امور داخلی آمریکا دخالت کنیم و در دعواها و بحث های آنها شرکت داشته باشیم. اجازه دهید ما زندگی مان را بکنیم.

تظاهرات جلیقه زردها درفرانسه دیروزشنبه نیز درپاریس برگزار شد و صدها معترض در اطراف طاق پیروزی (نصرت) پاریس تجمع کرده و برخوردهایی بین آنان و پلیس ضد شورش روی داد.

اعتراضات ضددولتی در فرانسه از روز 17نوامبر (26 آبان) و در اعتراض به افزایش مالیات سوخت آغاز شد که تاکنون چهار کشته برجای گذاشته است.

جنبشی که به«جلیقه زردها» معروف شده است توانست دولت را وادار به عقب نشینی کند. قرار بود دولت در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد. در پی اعتراضات این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می آید.این تغییر موضع چهار میلیارد یورو هزینه برای دولت مکرون به دنبال خواهد داشت.

از ابتدای تظاهرات جلیقه زردها، یک هزار و 648 نفر زخمی، یک هزار و 387 نفر بازداشت و یک هزار و ششصد نفر دیگر نیز برای بازجویی احضار شده اند. تظاهرات سه هفته پیش 282 هزار نفر را به خیابان ها کشاند و در تظاهرات هفته گذشته 136 هزار نفر شرکت کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها