رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408964

لغو کنسرت بازخوانی آثار پینک فلوید در اراضی اشغالی

ساعت24- پس از انتقادهای راجر واترز، ترانه‌سرا، خواننده و نوازنده گروه پینک فلوید، کنسرت بازخوانی آثار این گروه در سه شهر اراضی اشغالی لغو شد.

div>

به گزارش شبکه خبری یورو نیوز، این آثار قرار بود توسط گروه انگلیسی «تجربه‌های پینک فلوید» با برگزاری تورهای جهانی بازخوانی در اراضی اشغالی بازخوانی شود.

راجر واترز به تازگی با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی از این گروه خواست تا کنسرت‌های خود را در اراضی اشغالی برگزار نکنند. او در توییتر خود نوشت: از این که دیدم برای اجرا در تل‌آویو، حیفا و بئر سبع در روزهای چهار، پنج و شش ژانویه برنامه دارید، جا خوردم. لطفا این کار را نکنید. خواندن ترانه‌های من در برابر شنوندگان تفکیک شده در اسرائیل و مشارکت در پاک کردن چهره نژادپرست و آپارتاید دولت آن، کاری غیرمنطقی و ناجوانمرادنه است.

راجر واترز که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰، ترانه‌سرای اصلی پینک‌فلوید بود، به داشتن رویکرد انتقادی نسبت به قدرت شهرت داشت. وی در سال‌های بعد و با وجود اختلاف با دیوید گیلمور، دیگر عضو گروه همچنان منتقد باقی ماند.

واترز در ادامه نامه خود خطاب به اعضای گروه انگلیسی «تجربه‌های پینک فلوید»، نوشت: آیا هرگز واقعا به کارهایی که برای گذران زندگیتان به روی صحنه می‌برید، گوش داده‌اید؟ مردمی که می‌خواهید برایشان برنامه اجرا کنید، با خونسردی به بچه‌های همسایه‌ شلیک می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند. شما را به هر چیز انسانی، شکایت مرا بشنوید و همین امروز، برنامه را لغو کنید.

به گزارش هاآرتص، گروه «تجربه‌های پینک‌فلوید» پس از انتشار این انتقادها و همچنین شکایات کاربران حامی جنبش تحریم رژیم صهیونیستی، برگزاری این کنسرت را لغو کردند.

راجر واترز یکی از مشهورترین چهره‌های حامی حقوق فلسطینیان به شمار می‌رود. ترانه‌سرای آلبوم «دیوار» چند سال پیش پای دیوار حائل در کرانه باختری رفت و با نوشتن شعار بر روی آن، خواستار تخریب این دیوار شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها