رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408997

جزئیات کاهش ۲.۵ درصدی صادرات نفت کشورهای عضو اوپک

ساعت24 -کارشناس حوزه نفت و انرژی گفت: ۱۴ کشور عضو اوپک به جز ایران، ونزوئلا و لیبی هرکدام ۲.۵ درصد باید صادرات خود را کاهش دهند.

اوپک
کارشناس حوزه نفت و انرژی گفت: ۱۴ کشور عضو اوپک به جز ایران، ونزوئلا و لیبی هرکدام ۲.۵ درصد باید صادرات خود را کاهش دهند.

محمدصادق کریمی، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های اخیر آمریکا مقدار صادرات نفت تا حدودی کاهش یافته بود و این موضوع سبب تشویق کشورهایی از جمله عربستان برای جایگزینی نفت ایران در بازارهای جهانی قرار گرفت. این کشورها با تولید مازاد برخلاف پیش‌بینی های انجام شده سبب کاهش قیمت چشمگیر نفت و بی‌ثباتی عرضه و تقاضا در بازار‌های جهانی شده بودند.

به گفته وی، با تلاش‌های وزیر نفت و هیئت همراه؛ ایران به اهداف از پیش تعیین شده خود رسید به گونه‌ای که استمرار اعضای اوپک بر کاهش تولید نفت ایران بود، اما این امر محقق نشد. طبق آخرین بیانیه، ۱۴ کشور عضو اوپک به جز ایران، ونزوئلا و لیبی هر کدام 2.5 درصد باید صادرات خود را کاهش دهند.

کارشناس حوزه نفت و انرژی با اشاره به افزایش قیمت جهانی نفت، گفت: پس از اتمام آخرین نشست اوپک و توافق در کاهش 2.5 و 2درصدی تولید اعضای اوپک و غیراوپک، قیمت جهانی نفت در 2 روز گذشته افزایش مناسبی داشته است.

کریمی تصریح کرد: قیمت نفت اوپک در مقایسه با افزایش قیمت نفت برنت و WTI ثابت مانده که این امر طبیعی به حساب می‌آید، زیرا طبق ادوار گذشته قیمت نفت اوپک 2 روز با تأخیر نسبت به نفت های برنت و WTI به روز رسانی می‌شود.

کریمی کاهش یک میلیون و دویست هزار بشکه‌ای نفت را مناسب دانست و گفت: این موضوع علاوه بر جبران کاهش صادرات نفت ایران سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی می‌شود، همچنین در شرایط فعلی معافیت ایران در این نشست برگ برنده‌ای در مقابل تحریمهای آمریکا به حساب می‌آمد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها