رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409041

مادورو: تمام نفت ونزوئلا با ارز دیجیتال فروخته خواهد شد

ساعت24-رییس‌جمهور ونزوئلا گفت که ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ تمام تولید نفت خود را با ارز دیجیتال پترو به فروش می‌رساند.

نیکلاس مادورو

به گزارش اویل‌پرایس، رییس‌جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، در تلویزیون دولتی این کشور گفت که ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ای به راه خواهد انداخت تا تمام تولید نفت خود را با ارز دیجیتال پترو، که اولین ارز دیجیتال با پشتوانه دولتی و پشتوانه نفتی است، به فروش برساند.

مادورو در طول سفر خود به روسیه گفت که ونزوئلا به تدریج تمام نفت تولید شده خود را با پترو به فروش خواهد رساند. او گفت: ونزوئلا برای سال ۲۰۱۹، برنامه زمان‌بندی‌ای خواهد داشت که تمام نفت تولید شده خود را به ارز دیجیتال بفروشد. مادورو گفت: به این ترتیب ونزوئلا خود را از بند دلار رها خواهد کرد که واشنگتن از آن برای ایجاد رنج اقتصادی برای دیگر کشورها و مجازات آنها، مانند آن‌چه با ونزوئلا، کوبا، ایران و روسیه انجام داد، استفاده می‌کند.

طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، امسال اقتصاد ونزوئلا ۱۸ درصد سقوط می‌کند و تورم آن به ۱۳۷۰۰۰۰ درصد خواهد رسید.

در طول ماه‌های گذشته، مادورو در مورد برنامه جدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور سخن گفته است که شامل سیاست‌گذاری جدیدی در قیمت‌گذاری بنزین است و به واسطه آن، برای اولین بار در ۲ دهه اخیر، قیمت بنزین فوق‌ارزان ونزوئلا، بالا خواهد رفت. در این برنامه، قرار است برای تسهیل شرایط بحرانی شدید اقتصاد این کشور، ارز این کشور دوباره ارزش‌گذاری شود و بولیوار جدید به پترو متصل شود.

مادورو ادعا کرده است که پترو برنامه تحول اقتصادی او را تقویت می‌کند و اقتصاد ارزهای دیجیتال در جهان را با نوع جدیدی از تجارت، فایننس و تبادلات پولی، متحول می‌کند.

متخصصان و تحلیل‌گران تردید دارند که ارز دیجیتال ونزوئلا واقعا دارای پشتوانه دارایی‌های نفتی و مواد معدنی باشد.

الکس تاپسکات، از موسسه تحقیقاتی بلاک‌چِین، به بی‌بی‌سی گفت: واکنش‌های جامعه ارزهای دیجیتال (به این اخبار) ترکیبی از تحسین و خشم بوده است.

او می‌گوید: اصلا هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعای ونزوئلا را ثابت کند که هر واحد پترو، با نفت پشتیبانی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها