رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409109

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور: فرونشست زمین معضل جدی برخی شهرهاست

ساعت24-رییس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به تصاویر ارتفاعی گرفته شده در کشور، گفت: برخی شهرهای کشور به صورت جدی با معضل فرونشست روبرو هستند .

laquo;مسعود شفیعی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: سازمان نقشه‌برداری کشور یکی از سازمان‌های زیربنایی کشور است که در زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه قرار دارد .

وی با اشاره به این‌که این سازمان وظایف متعددی بر عهده دارد افزود: علی‌رغم این‌که نام این سازمان نقشه‌برداری است، فعالیت‌ها و وظایف متعددی بر عهده این سازمان قرار گرفته است .

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران موفق شدیم نقشه‌هایی که در کشور خودمان تهیه شده بود را به تایید سازمان‌های بین‌المللی برسانیم و همین موضوع سبب شده که ناوگان‌های دریایی از این آن استفاده نمایند .

شفیعی تصریح کرد: ما از دهه 30 در کشور عکس‌های هوایی داریم و الان هم بزگترین آرشیو عکس کشور را داریم که حدود 370 ترابایت حجم اطلاعاتی است که در سازمان نگهداری می‌شود .

این مسئول ادامه داد: در راستای سنددار کردن اراضی کشاورزی که معضلی برای روستاییان و کشاورزان است اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و هماهنگی با نهادهای مربوطه در حال انجام است .

وی با بیان این‌که در حال تلاش هستیم که دسترسی مردم به این مجموعه عظیم داده‌های ارزشمندی که در اختیار داریم را آسان‌تر کنیم خاطرنشان کرد: در حال مذاکره هستیم که این امکان برای هر شهروند ایرانی از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای مختلف امکان‌پذیر شود و شهروندان مجبور نشوند که برای این منظور به تهران مراجعه کنند .

رییس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به این‌که هر نوع تغییراتی که در زمین به لحاظ‌های مختلف از جمله ارتفاعی انجام می‌شود را ثبت می‌کنیم گفت: تغییرات ارتفاعی مربوط به فرونشست‌هاست که یک معضل بسیار مهم در کشور به حساب می‌آید .

شفیعی تصریح کرد: برخی از استان‌های کشور با معضل فرونشست‌ها به شدت روبرو هستند که به علت برداشت زیاد از منابع آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود .

وی در پایان با تاکید بر این‌که در صورتی که روند برداشت‌ها و الگوی مصرف به شکل فعلی ادامه پیدا کند با تخریب شدیدی روبرو هستیم خاطرنشان کرد: سالهاست که نسبت به فرونشست در کشور هشدارهای لازم انجام شده ولی متاسفانه درست در همان نقطه‌ای که این مشکل وجود دارد ساخت و سازهایی به وجود آمده است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها