رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 409123

دادگاه اتحادیه اروپا: انگلیس میتواند یکجانبه روند بریگزیت را متوقف کند

ساعت24-دادگاه عدالت اروپا حکم کرد که انگلیس می‌تواند به صورت یکجانبه روند بریگزیت را متوقف کند.

انگلیس

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه عدالت اروپا در حالی این تصمیم را گرفته که این مساله می‌تواند درخواست‌ها برای برگزاری دومین رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا را قوت بخشد.

در حکم دادگاه آمده که هر کشور عضو اتحادیه اروپا می‌تواند روند ماده ۵۰ را بدون نیاز به تایید از سایر کشورهای عضو متوقف کند؛ این حکم فوری همزمان با آن صادر شده است که فردا (سه شنبه) مجلس عوام درباره توافق بریگزیت ترزا می، نخست وزیر انگلیس رای گیری می‌کند.

در ادامه این حکم آمده است: انگلیس آزاد است تا به صورت یکجانبه از تمایلش برای خروج از اتحادیه اروپا روی برگرداند و آن را لغو کند.

این حکم که یک روز پیش از رای‌گیری مجلس عوام انگلیس صادر شده، توسط دادگاه مدنی اسکاتلند در ادینبورگ به صورت فوری بازبینی می‌شود.

قضات استدلال‌های دولت لندن و کمیسیون اروپایی را درباره این مساله رد کردند که ماده ۵۰ را نمی‌توان به صورت یکجانبه متوقف کرد؛ ماده ۵۰ مربوط به مدت زمان دو ساله برای خروج کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این اتحادیه است.

سخنگوی دادگاه عدالت اتحادیه اروپا گفت که هرگونه اقدام برای لغو این ماده باید از طریق روند دموکراتیک و در راستای الزامات قانون اساسی ملی صورت گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها