رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409206

مدیر مالی شرکت «هوآوی» خواستار آزادی مشروط خود از زندان شد

ساعت24-وکلای مدافع "منگ وانزو"، مدیر مالی شرکت فن‌آوری مخابراتی چینی "HUAWEI" که از یک هفته پیش در کانادا بازداشت شده است، با طرح احتمال وخامت سلامتی به دلیل "افزایش فشار خون"، خواستار آزادی مشروط وی از بازداشتگاه شدند. دادگاه کانادا هنوز نظر خود را در مورد درخواست وکلای خانم "منگ وانزو" اعلام نکرده است.

"منگ وانزو" دختر صاحب و یکی از عمده‌ترین مدیران شرکت فن‌آوری مخابراتی "هوآوی" هفته گذشته به درخواست آمریکا از سوی دستگاه قضایی کانادا در شهر"ونکوور" بازداشت شد. خانم "منگ وانزو" به عنوان مظنون در فراهم کردن اوراق جعلی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحت بازجویی قرار دارد.

وکلای خانم "وانزو" روز یکشنبه ١٨ آذر/ ۹ دسامبر با ارائه یک دفاعیه ۵۵ صفحه‌ای، از دادستان کانادا خواستند به علت افزایش نارسایی‌های قلبی خانم "وانزو" با آزادی مشروط وی موافقت شود. خانم وانزو شخصاً گفت که نگران است که وضعیت سلامتی او با ادامه بازداشت به وخامت بیشتر بگراید.
روز جمعه گذشته ٧ دسامبر، در جریان بررسی پرونده خانم "وانزو"، دادستان کانادا با آزادی مشروط وی مخالفت کرده و گفته بود که این احتمال وجود دارد که متهم برای مصون ماندن از استرداد به آمریکا، راهی کشورش چین شود.

دراین میان، بازداشت مدیر مالی شرکت "هوآوی" با واکنش تند دولت پکن روبه‌رو شده است. وزارت امور خارجه چین می‌گوید که با احضار سفیر آمریکا در پکن، به نقض حقوق یک شهروند چینی اعتراض کرده است. دولت پکن همچنین با احضار سفیر کانادا در چین، به بازداشت خانم "وانزو" شدیداً اعتراض کرده بود.
چین در روزهای پس از دستگیری، از آمریکا خواسته بود دستور بازداشت مدیر شرکت "هوآوی" را پس‌ بگیرد، زیرا در غیر این صورت با «پاسخ‌های دولت چین» روبه‌رو خواهد شد. در میان اتهامات خانم "وانزو" به این موضوع اشاره شده است که شرکت "هوآوی" تحت مدیریت خانم وانزو برای انجام معاملات با جمهوری اسلامی ایران از یک شرکت سوم به نام "اسکای‌کام" استفاده کرده است. مدیرمالی "هوآوی" متهم است که ارتباط با این شرکت را پنهان نگاه داشته است .

مقامات قضایی کانادا گفته اند که در بازجویی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که شرکت "هوآوی"، تحریم‌های ایران را نقض کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صورت اثبات جرم خانم "منگ وانزو"، وی ممکن است به ٣٠ سال زندان محکوم شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها