رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409426

مجری طرح کهاب:

ساخت تجهیزات طرح کهاب بومی سازی میشود

ساعت24-مجری طرح کهاب گفت: به منظور جلوگیری از تبعات تحریم‌های اعمال شده بر واردات تجهیزات طرح کهاب، اقدام‌های بسیار ارزنده‌ای در حمایت از ساخت داخل و بومی‌سازی در این زمینه انجام شده است.

خبر
r /> به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فرهاد عبدالله پور در این باره گفت: هم اکنون محصولات ساخت داخل طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) در حال نصب در جایگاه‌هاست.

وی با بیان این‌که اثر بخشی کامل طرح کهاب منوط به تکمیل این چرخه در جایگاه‌ها و انبارهاست، افزود: مقرر شد این طرح در جایگاه‌‌های عرضه زیر پوشش شرکت‌‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت نیز با توجه به دریافت ضمانت‌نامه اجرایی طرح و بر اساس تازه‌ترین استانداردها و معیارها تا پایان سال آینده اجرایی شود.

مجری طرح کهاب به اجرای این طرح در انبارها اشاره و تصریح کرد: با توجه به حجم بالا و ارزش اقتصادی بخار بنزین قابل بازیافت، سازوکارهای اجرایی این بخش در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته و شرح کار بر اساس روش BOT برای سه انبار نفت ری، قزوین و قم تهیه شده و در مرحله ارزیابی انتخاب برنده است.

عبدالله‌پور ادامه داد: با استقبال بخش خصوصی از اجرای این بخش که انگیزه‌های مالی مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد، امکان بازگشت اصل و سود سرمایه در مدت زمانی متناسب با حجم بارگیری روزانه هر انبار نفت تنظیم شده است، در دو سال امکان تجهیز همه انبارهای نفت فعال به این سیستم ممکن می‌شود.

وی به تصویب نامه‌های هیئت وزیران و مسئولیت سازمان‌های مختلف در مهار و کاهش آلودگی محیط زیست اشاره کرد و گفت: سهم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در آلودگی محیط زیست ناشی از تبخیر بنزین هنگام بارگیری نفتکش‌ها در انبارهای نفت و نیز تخلیه نفتکش در جایگاه و سپس فروش فرآورده به مصرف کننده، حدود ۲۴۰ هزار مترمکعب است.

عبدالله پور با بیان این‌که، یک‌ سوم این مقدار مربوط به انبارهای نفت (زمان بارگیری نفتکش‌ها) و دوسوم بقیه مربوط به جایگاه‌های عرضه سوخت (زمان تخلیه نفتکش و فروش به خودروها) است، افزود: با استحصال این مقدار بخار، روزانه حدود ۳۶۰ هزار لیتر بنزین به چرخه مصرف باز می‌گردد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها