رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409540

مولاوردی: آموزش، مهم‌ترین راهکار برای رفع خشونت است

ساعت 24- دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان معتقد است که هنوز زنان انواع و اشکال خشونت‌های سنتی را که خشونت‌های نوظهور و مدرن هم به آن اضافه شده است، تجربه می‌کنند.

style="text-align:justify">شهیندخت مولاوردی در نشست هم‌اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان، دولت خوب، فضای مناسب کسب و کار، توزیع عادلانه منابع، گردش آزاد اطلاعات، پذیرش حقوق دیگران، سطح بالای سرمایه انسانی اجتماعی، ارتباط خوب با همسایگان و سطح پایین فساد را هشت رکن صلح خوب برشمرد و با بیان اینکه این هشت رکن وابسته به یکدیگر هستند، تصریح کرد: طرح «تاب‌آوری اجتماعی» به همت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای همه اعضای خانواده است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه براساس آمار جهانی سال ٢٠١٧ گفت: ایران در شاخص‌های صلح رتبه ١٢٩ و در صلح مثبت رتبه ١٣٧ را دارد و نیازمند تقویت ارکان هشت‌گانه صلح در کشور هستیم.

مولاوردی آماری ادامه داد: آماری از خشونت علیه مردان هم مشاهده می‌شود و در واقع می‌توان گفت خشونت‌ها آنلاین شده است. ناقص‌سازی اندام جسمی زنان در بخش‌هایی از کشور دیده می‌شود و ازدواج زودهنگام و خشونت علیه زنان مهاجر و دختران معلول نیز در کشور وجود دارد. به همین دلیل باید در تصویب لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت تلاش بیشتری انجام داد.

معاون پیشین امور زنان ریاست جمهوری اظهار کرد: لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در دولت نهم نوشته شد اما به دلیل داشتن جنبه قضایی سه تیم پژوهشی روی آن کار کردند و به قوه قضاییه ارجاع داده شد.

مولاوردی با بیان اینکه این لایحه در مجموع ٩٢ ماده داشته، توضیح داد: اخیرا مدیرکل تدوین لوایح قوه قضاییه نیز مواد قانونی این لایحه را ۵٠ ماده عنوان کرده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد شاکله این لایحه حفظ شده و امیدواریم یک قانون بازدارنده داشته باشیم. البته سعی شده است این لایحه جامع و کامل برای اجرای دقیق قوانین باشد.

مولاوردی همچنین آموزش را مهم‌ترین راهکار برای رفع خشونت، آسیب‌های اجتماعی و صلح مثبت دانست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها