رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409569

خواص آب گوجه فرنگی | دانستنی های مهم در مورد فواید آب گوجه فرنگی برای درمان سرطان و بیمارهای قلبی

آب گوجه فرنگی دارای فواید بیشماری برای سلامتی است این ماده غذایی که در آش\زی بسیار کاربرد دارد در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله قلب و سرطان تاثیر بسزایی دارد در این مطلب میخواهیم شما را با خواص آن آشنا کنیم.

آب گوجه فرنگی
html>

مزایای آب گوجه فرنگی از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی غنی گوجه فرنگی است. از این موارد، لیکوپن به طور خاص سزاوار توجه خاصی است. آنتی اکسیدان قوی آن، به منظور ارتقاء سلامت عمومی به رسمیت شناخته شده است. همچنین به پیشگیری از انواع بیماری ها، از جمله سرطان، مرتبط است.
اکثریت تمام لیکوپن دوست داشتنی در پوست گوجه فرنگی قرار دارد. دانه های یک گوجه فرنگی بیشتر حاوی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این سه عنصر ضروری باعث می شود که گوجه فرنگی برای بدن مفید باشد.

بنابراین با استفاده از هر بخشی از گوجه فرنگی، بهترین استفاده را از گوجه فرنگی دریافت می کنید.
شواهد اولیه نشان می دهد که آب گوجه فرنگی ممکن است به میزان قابل توجهی فشار خون را پایین در افرادی که دارای فشار خون بالا و بدون درمان هستند، کاهش دهند.
خوردن بیش از 3 وعده آب گوجه فرنگی هر هفته ممکن است برای جلوگیری از آب مروارید کمک کند.



خواص آب گوجه فرنگی

خواص آب گوجه فرنگی


1. پشتیبانی از پیشگیری از سرطان
لیکوپن و سایر کاروتنوئیدها در آب گوجه فرنگی خطر ابتلا به انواع سرطان های مختلف، از جمله سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان پروستات را پایین می آورد. مطالعات نشان داده است که مردان با مصرف مقدار زیادی لیکوپن 30 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان پانکراس را دارند.

2. کمک هضم
مصرف آب گوجه فرنگی روزانه کبد را سالم نگه می دارد، به هضم کمک می کند، حرکات منظم روده را تحریک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

3. کاهش کلسترول
فیبر موجود در آب گوجه فرنگی به کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) کمک می کند و نیاسین اثرات مفیدی در سطح کلسترول خوب دارد.

خواص ضد سرطان آب گوجه فرنگی

4. محافظت در برابر بیماری های قلبی
تحقیقات نشان داده است که با مصرف زیاد لیکوپن به کاهش 30 درصدی بیماری های قلبی عروقی و بیماری قلبی عروقی مرتبط است.

5. کمک می کند تا از خون ریزی جلوگیری شود
غنی بودن از مواد مغذی در گوجه فرنگی نشان داده شده است که در جلوگیری از انسداد سلول های پلاکتی غیرطبیعی موثر است، آب گوجه فرنگی مفید برای افراد مبتلا به یا در معرض خطر بیماری های قلبی است.

6. اثر ضد التهابی
تحقیقات نشان داده است که یک لیوان روزانه از آب گوجه فرنگی یک نشانگر اولیه برای التهاب یک فرد را تقریبا به یک سوم کاهش می دهد.

7. خوب برای استخوان های شما
ویتامین K، که در گوجه فرنگی به طور فراوانی یافت می شود، در سلامت استخوان ها بسیار مهم است. سنتز استئوکلسین، که به نظر می رسد نقش مهمی در ساخت استخوان دارد، وابسته به ویتامین K است.

8. خوب برای پوست شما
مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب گوجه فرنگی روزانه ممکن است منجر به کاهش آکنه و پیشگیری از آسیب سلول های پوست شود.

 خواص آب گوجه فرنگی برای قلب

9. سموم بدن را تخریب می کند
آب گوجه فرنگی عجیب و غریب است که این سموم مضر را از بدن دفع می کند. محتوای کلر و گوگرد آن نیز به کبد و کلیه ها کمک می کند تا عملکرد سم زدایی خود را بهتر انجام دهند.

10. سلامت چشم
از آنجایی که گوجه فرنگی با مواد فیتوتوئید بتا کاروتن، لوتئین و زاکسنتین بارور می شود، می توانند چشم های شما را سالم نگه دارند و از انقباض محافظت کنند.

11. جلوگیری از سکته مغزی
تحقیقات اخیر نشان داده است که رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی می تواند به جلوگیری از سکته مغزی کمک کند، همچنین به لطف لیکوپن است که از سکته جلوگیری می کند.

12. بازیابی تمرین
گوجه فرنگی تعادل کامل مواد شیمیایی را برای کمک به بدن شما از ورزش های شدید به ارمغان می آورد. نوشیدن آب گوجه فرنگی نشان داد که در واقع منجر به بهبود سریع عضلات نسبت به نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا فیزیکی می شود.

گوجه فرنگی دارای طعم غنی و دلپذیر است و طیف وسیعی از مزایای تغذیه، سلامتی و زیبایی را ارائه می دهد. شما می توانید از آب گوجه فرنگی برای اضافه کردن عطر و طعم به مواد غذایی خود استفاده کنید، یا می توانید آن را به صورت موضعی برای بهبود کیفیت پوست خود اعمال کنید. برای اهداف آشپزی، می توانید هر دو آب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی کنسرو شده را استفاده کنید، اما هنگام استفاده از آن به پوست یا مو خود، باید از آب گوجه فرنگی تازه استفاده کنید تا از پاک کردن پوست خود با سایر مواد افزودنی جلوگیری شود.

چه چیزی باعث می شود آب گوجه فرنگی تا این حد سالم باشد؟

در گوجه فرنگی مقدار زیادی لیکوپن ، یک کاروتنوئید محافظت کننده سلول وجود دارد. این رنگدانه گیاهی به مبارزه با رادیکال های آزاد آسیب زننده به سلول کمک می کند و بنابراین دارای اثر پیشگیری از سرطان است. در تولید آب گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی گرم می شود و محتوای لیکوپن افزایش می یابد. این بدان معناست که آب گوجه فرنگی حتی بیش از گوجه فرنگی تازه از ماده پیشگیری کننده سرطان برخوردار است. مواد موجود در آب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی نیز بهتر از هنگام خوردن گوجه فرنگی تازه توسط بدن جذب می شوند.

خواص آب گوجه فرنگی |  دانستنی های مهم در مورد فواید آب گوجه فرنگی برای درمان سرطان و بیمارهای قلبی

آب گوجه فرنگی برای پوست مفید است

لیکوپن یک رنگدانه غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. به لطف ویتامین های A و C، آب گوجه فرنگی همچنین به مبارزه با پیری سلولی، ظاهر چین و چروک و ناخالصی های پوست کمک می کند.

آب گوجه فرنگی برای قلب و خون مفید است

آب گوجه فرنگی به دلیل داشتن آنزیم ها و مواد معدنی، گردش خون را کاهش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد.پتاسیم به حفظ فشار خون در سطح منظم کمک می کند. برای افراد مبتلا به دیابت موثر است زیرا به تنظیم قند خون کمک می کند.

در نهایت، اثر ترکیبی آهن و ویتامین C، ترویج سنتز هموگلوبین و گلبول های قرمز خون، پیشگیری و درمان چندین نوع کم خونی را ممکن می سازد.

آب گوجه فرنگی برای تصفیه بدن

آب گوجه فرنگی یک عامل تصفیه کننده است که به تخلیه مایعات، دفع سمومی که بدن ما را تحریک می کنند و احساس خستگی و سنگینی می کند، کمک می کند.

آب گوجه فرنگی کم کالری است. این یک دیورتیک عالی است که می تواند متابولیسم ما را فعال کند تا به ما در سوزاندن چربی و مبارزه با یبوست کمک کند. گوجه فرنگی همچنین اغلب در رژیم های کاهش وزن توصیه می شود.

آب گوجه فرنگی برای آرتروز

این به مبارزه با التهاب و مشکلات مرتبط با آرتریت کمک می کند. با این حال، یک چیز مسلم است: برای اینکه آب گوجه فرنگی موثر باشد، باید به طور منظم آن را بنوشید.

آب گوجه فرنگی یک کنسانتره واقعی برای سلامتی است. همچنین می دانیم که ترکیبی از اجزای مختلف (پتاسیم و فسفر، آهن و ویتامین C، کلسیم و ویتامین K) است که به آب گوجه فرنگی اجازه می دهد عملکرد بهتری داشته باشد. اگر میوه ها و سبزیجات را متنوع کنید، آب میوه ها موثرتر خواهند بود. مانند آب هویج یا سایر دستورهایی که به زودی به شما توصیه می کنیم.

گوجه فرنگی از چه چیزی ساخته شده است؟

گوجه فرنگی کم کالری است و از چندین ماده مغذی تشکیل شده است. گوجه فرنگی تشکیل شده است از :

93 درصد آب

مواد معدنی (کلرید، پتاسیم، فسفر و …)

عناصر کمیاب

ویتامین ها (A, C, B9, K…)

حاوی فروکتوز و گلوکز، قندهای جذبی است. بنابراین 15 دقیقه قبل از غذا به یک آب هویج فکر کنید. این کار اشتهای شما را کاهش می دهد و به هضم غذا کمک می کند.

عمدتاً از طریق پوست آن از لیکوپن تشکیل شده است. این یک رنگدانه طبیعی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی برای محافظت از گوجه فرنگی است. پالپ و دانه های آن مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند.

سلامت چشمان شما با آب گوجه فرنگی

بتاکاروتن موجود در گوجه فرنگی درست مانند هویج یک ماده مغذی مهم برای سلامت چشم شماست. در غیاب هویج یا اگر آب هویج را زیاد دوست ندارید، به جای آن آب گوجه فرنگی را برای حفظ سلامت بینایی خود ترجیح دهید.

پیشگیری از برخی سرطان ها

لیکوپن و بتاکاروتن موجود در گوجه فرنگی از بدن شما در برابر انواع خاصی از سرطان ها از جمله سرطان سینه و پروستات محافظت می کند. چندین مطالعه آزمایشگاهی انجام شده ثابت می کند که لیکوپن در بافت های پروستات به منظور تقویت بهتر آنها متمرکز شده است.

علاوه بر این، لیکوپن و چندین اکسیدان دیگر در گوجه فرنگی به کوچک شدن سلول های سرطانی کمک می کنند. بنابراین آنها به جلوگیری از خطر سرطان کمک می کنند. اگر فردی در معرض خطر هستید، لطفاً آب گوجه فرنگی را به طور منظم مصرف کنید.

آب گوجه فرنگی برای تقویت استخوان ها

اگر اغلب دچار مشکلات مفاصل و سایر مشکلات هستید، در مصرف روزانه آب گوجه فرنگی تردید نکنید. ما خیلی کم به خواص گوجه فرنگی برای سلامت استخوان هایمان فکر می کنیم.

و با این حال، ویتامین K موجود در گوجه فرنگی متحد ما برای سلامت استخوان است. همچنین باعث جذب سریعتر و آسان تر کلسیم توسط استخوان های ما می شود.

ضد استرس

به لطف ویتامین C موجود در آن، آب گوجه فرنگی اگر اغلب استرس دارید، این کار را انجام می دهد. خاصیت آرام بخشی دارد. بنابراین روز خود را با یک لیوان آب گوجه فرنگی برای صبحانه شروع کنید.

همچنین می توانید آب گوجه فرنگی خود را ظهر که تنش بالا می رود میل کنید تا کمی اعصابتان آرام شود. وقتی برش‌های خیار و کمی سیر اضافه می‌کنید، این آب‌میوه بسیار مؤثرتر است. مخلوط این سه غذا در برابر استرس عالی است.

آب گوجه فرنگی سطح کلسترول شما را تثبیت می کند

گوجه فرنگی بسیار غنی از فیبر است و با عمل مواد معدنی خود می تواند کلسترول بد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. طبق یک مطالعه، مصرف روزانه 25 میلی گرم لیکوپن به طور متوسط کلسترول بد را تا 10 درصد کاهش می دهد. با این حال، یک آب گوجه فرنگی در حدود 250 میلی لیتر حاوی 25 میلی گرم لیکوپن است که سطح کلسترول بالا را نیز کاهش می دهد.

خواص ضد التهابی آب گوجه فرنگی

اگر سوزش سر دل یا التهاب دیگری دارید، آب گوجه فرنگی برای شما مناسب است. مصرف منظم یک لیوان آب گوجه فرنگی التهاب را آرام می کند.

موهای سالم تر و درخشان تر

ویتامین K موجود در گوجه فرنگی خواص مفیدی برای موهای شما دارد. با نوشیدن منظم آب گوجه فرنگی، چندین زن شرکت کننده در یک مطالعه دریافتند که موهایشان سریعتر رشد می کند و همچنین براق تر است. بنابراین اگر نگرانی هایی برای مو دارید، می توانید با آب گوجه فرنگی شروع کنید. یا با نوشیدن منظم آب گوجه فرنگی یا استفاده از آن به عنوان ماسک مو.

در مخلوط کن، 4 عدد گوجه فرنگی را با یک لیوان آب و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون له کنید. مراقب باشید که پوست سر و مو را از ریشه تا نوک کاملاً خیس کنید. قبل از شامپو کردن، ماسک خود را به مدت 30 دقیقه نگه دارید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها