رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409910

ملیپوشان استقلال از لیست کیروش خط میخورند!

ساعت24-سرمربی استقلال بعد از پایان اردوی قبلی تیم ملی و در شرایطی که روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی را از تمرین اخراج کرده بود، اعلام کرد از این پس بازیکنی از تیمش حق ندارد بدون اجازه او در ریکاوری پک کار کند. موضوعی که می‌تواند با توجه به حساسیت کی‌روش باعث خط خوردن بازیکنان این تیم شود!

بازیکنان استقلال برخلاف دیگر تیم‌ها همچنان از حضور در مجتمع پک که تمرینات بازیکنان تیم ملی در آنجا برگزار می‌شود، خودداری می‌کنند. در حالی که هفته پیش زمزمه‌هایی مبنی بر حضور دوباره استقلالی‌ها در پک شنیده می‌شد اما پس از بازی با سپیدرود رشت هم وینفرد شفر مانع از تمرینات ملی‌پوشان استقلال در پک شد و بازیکنان استقلال در ورزشگاه صنایع دفاع به انجام تمرینات خود پرداختند. این رویه با دلخوری شدید کارلوس کی‌روش همراه شده و سرمربی تیم ملی از وضع موجود به شدت ناراضی است.

کی‌روش عمیقا معتقد است که ملی‌پوشان باید فردای بازی‌های باشگاهی در پک حاضر شوند و حتی بازیکنانی همچون مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاجی صفی که در تراکتورسازی بازی می‌کنند به رغم بعد مسافت فردای بازی‌های تیم‌شان در لیگ برتر به پک می‌روند و آنجا تمرینات خود را زیر نظر کادرفنی تیم ملی دنبال می‌کنند.

وینفرد شفر اما مدتی است با این رویه سر ناسازگاری گذاشته و به بازیکنان ملی تیمش اجازه حضور در پک را نمی‌دهد.

شفر حتی در توجیه کار خود گفته بود وقتی باشگاهی همه گونه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای حضور بازیکنان در تمرینات ریکاوری بعد از بازی را دارد بهتر است بازیکنان استقلال -حتی ملی پوشان- در تیم باشگاهی خود این گونه تمرینات را سپری کنند.

شفر اما این تصمیم را نوعی مقابله با سیاست‌های کی‌روش نمی‌داند و زمانی که از او سوال شد که شاید با این تصمیم مشکلاتی برای تیم ملی که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، پدید آورد، اعلام کرد که هرگز چنین قصد و نیتی ندارد.

شفر حتی به حضورش در بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل بولیوی در ورزشگاه آزادی اشاره کرد که هیچ یک از مربیان داخلی به رغم دعوت رسمی کی‌روش حاضر به حضور در این بازی نشدند اما او تک و تنها روی سکوها نشست و بازی تیم ملی را تماشا کرد.

شفر آن حضور را نتیجه تمایلاتش به موفقیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا دانست اما از طرفی حضور بازیکنان در پک را آن هم فردای بازی‌های لیگ برتر برنمی‌تابد و به نوعی این اجبار را دخالت در امور فنی استقلال می‌داند.

شفر در حقیقت مخالفت نرمی را علیه کی‌روش کلید زده هر چند که فضای حاکم بر روابط او با سرمربی تیم ملی به اندازه اتفاقاتی که میان کی‌روش و برانکو می‌افتد تند و اسفبار نیست اما به هر شکل پیرمرد آبی‌ها نیز اصولی را در مربیگری‌اش دنبال می‌کند و حتی در یکی از نشست‌های خود با همکارانش به این نکته اشاره کرده که از وقتی مانع حضور بازیکنان استقلال در پک شده نتایج بهتری به دست آمده و استقلال روزهای بهتری را تجربه می‌کند.

بردهای اخیر استقلال شاید دیگر برای شفر هیچ توجیهی باقی نگذارد که تا پایان بازی‌های نیم فصل اجازه حضور بازیکنان در پک را بدهد و شاید این رویه بعد از جام ملت‌های آسیا نیز ادامه یابد و اگر کی‌روش همچنان سرمربی تیم ملی باشد، وضعیت به همین منوال است.

البته سرمربی تیم ملی نیز کوشیده در مواجهه با غیبت مکرر ملی‌پوشان استقلال در پک سیاست سکوت اختیارکند اما سرمربی تیم ملی از این رویه دلخور است وحتی این احتمال وجود دارد که او در انتخاب نفرات نهایی تیم ملی غیبت استقلالی‌ها در تمرینات بعد از بازی را نیز لحاظ کند.

کی‌روش گرچه به مقابله آشکار با این ماجرا نخواهد پرداخت و به نوعی در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا سیاست مدارا را پیش خواهد گرفت تا فضای حاکم بر تیمش تحت‌الشعاع قرار نگیرد اما سوابق رفتاری او کاملا گویای برخوردهای زیرپوستی با عوامل بازدارنده در مقابل خودش هست و سابقه نشان داده سرمربی تیم ملی هیچ مخالفتی علیه خود را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

استقلال در آخرین اردوی تیم ملی بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی، روزبه چشمی و وریا غفوری را در تیم ملی داشت. پیش‌تر آرمین سهرابیان، علی کریمی و پژمان منتظری در اردوی تیم ملی حضور داشتند و در اردوی اخیر، استقلال ریزش محسوسی در تیم ملی داشت.

البته بعید است که برای مثال کی‌روش چشم از استعداد سید حسین حسینی بپوشد یا خودش را از روزبه چشمی که در دو پست دفاع میانی و هافبک دفاعی می‌درخشد، محروم کند اما درباره دیگر بازیکنان هیچ تضمینی نیست که در اردوی نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا باشند.

به هر حال تمرینات منظم در کنار تیم ملی خود نقشی انکار ناپذیر در تصمیم‌های سرمربی تیم ملی خواهد داشت و باید این غیبت‌های اخیر را عمیقا مد نظر قرار داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها