رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409998

ادعای دست داشتن ایران در حمله سایبری به شرکت نفتی ایتالیایی

ساعت24-یک ویروس مخرب اینترنتی به کامپیوترهای شرکت نفتی ایتالیایی سایپم حمله و به بیش از ۳۰۰ کامپیوتر آسیب وارد کرده است.

به گزارش اینشورنس ژورنال، یک ویروس مخرب اینترنتی به کامپیوترهای شرکت نفتی ایتالیایی «سایپم» حمله و به بیش از ۳۰۰ کامپیوتر آسیب وارد کرده است. یکی از این ویروس‌ها «شامون» نام دارد که سال ۲۰۱۲ هم شرکت نفتی آرامکو را مورد حمله قرار داده بود.

این شرکت در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت: حمله سایبری به سرورهایی که در خاورمیانه، هند و به طور محدود ایتالیا صورت گرفته همه توسط یک بدافزار به نام شامون اتفاق افتاده است.

این رسانه مدعی شد: ویروس شامون در بعضی از حملات سایبری مخرب در تاریخ مورد استفاده قرار گرفته و در سال ۲۰۱۲ ده‌ها هزار کامپیوتر در عربستان سعودی در شرکت نفتی آرامکو مورد هجوم این ویروس قرار گرفتند- محققان امنیتی سایبری گفته‌اند این ویروس‌ها از طرف از طرف ایران حمایت می‌شوند.

آدام مایر دستیار مدیر عامل این شرکت نفتی مدعی است که بازهم این حملات از جانب ایران حمایت می‌شود چرا که مشابهت‌های زیادی بین این حمله و حمله سال ۲۰۱۲ به شرکت آرامکو عربستان وجود دارد.

در حالیکه برخی محققان امنیتی مدعی هستند که افرادی از جانب دولت ایران پشت حملات ویروسی شامون بوده‌اند اما تهران به شدت این موضوع را رد کرده است. محققان ادعا می‌کنند کدهای ضدآمریکایی در این ویروس‌ها دیده می‌شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها