رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410278

گرانقیمت های دوست داشتنی؛ ۱۰ مورد از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

ساعت24-شاید بسیاری فکر کنند که گمانه زنی در مورد پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون کار ساده ای است.

بازی تاج و تخت
منطق حکم می کند که سریال های فانتزی حماسه ای بیشترین هزینه ساخت را در پی دارند و سریال هایی که با دنیای واقعی سروکار دارند هزینه ساخت بسیار کمتری در پی خواهند داشت. اگر چه این نوع از تفکر در مورد سریال های پرهزینه منطقی به نظر می رسد اما همیشه نیز با واقعیت توافق ندارد. البته که برخی از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون را بسیاری می توانند براحتی حدس بزنند اما برخی از سریال هایی که در فهرست ادامه مطلب آمده و جزو پرهزینه ترین سریال های بوده اند شما را شگفت زده خواهند کرد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ سریال تلویزیونی آشنا کنیم که پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون لقب گرفته اند.

۱۰- بازی تاج و تخت

پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی

با مناظر خیره کننده، دنیاها و لوکیشن های متنوع و متفاوت و جمعی از بهترین بازیگران زن و مرد در سریال، جای تعجب ندارد که سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) بخش قابل توجهی از بودجه سریال سازی شبکه HBO را به خود اختصاص داده باشد. از این رو برای هر اپیزود از این سریال تا ۱۵ میلیون دلار نیز هزینه شد اما کمپانی HBO توان پرداخت چنین هزینه هایی را داشت و نتیجه کار نیز بسیار رضایت بخش بوده است. بدون شک فصل هشتم و نهایی این سریال که بهار سال آینده منتشر خواهد شد دارای اپیزودهایی بسیار پرهزینه تر و دیدنی تر خواهد بود.

۹- دوستان

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

شاید این سریال یکی از شگفتی های این فهرست باشد زیرا با لوکیشن های ساده و ارزان قیمت که فاصله زیادی با لوکیشن های مجلل دیگر سریال ها داشت، کسی دلیلی برای پرهزینه بودن سریال «دوستان» (Friends) نمی بیند اما باید اعتراف کرد که این سریال یکی از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون بوده است. اما همانطور که مشخص است هزینه اصلی ساخت این سریال در بخش لوکیشن و جلوه های ویژه نبوده است. با رونق و محبوبیت سریال، بر محبوبیت ۶ بازیگر اصلی آن نیز افزوده شده و این موضوع با افزایش سرسام آور دستمزد این بازیگران همراه بود. بخش زیادی از هزینه ۱۰ میلیون دلاری هر اپیزود به جیب بازیگران سریال می رفت.

۸- گمشدگان

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

شاید سریال «گمشدگان» (Lost) سریالی گیج کننده بوده باشد اما مخاطبانش را در خود غرق کرده بود. این سریال از بازیگران متعددی برخوردار بود که بسیاری از آنان در زمان خود بازیگران شناخته شده ای به شمار می رفت و برخی دیگر نیز بعد از بازی در فصول ابتدایی سریال به شهرتی غیرقابل وصف دست یافتند. اما صحنه ها و سکانس های سریال معمولاً با دنیای واقعی سروکار نداشت و همین موضوع باعث شد به جلوه های ویژه فراوان نیاز باشد زیرا نجات یافتگان در برخی موارد با موجودات عجیب و غریب مواجه شده و در نهایت حتی شاهد سکانس هایی مربوط به سفر در زمان بودیم. بر اساس گزارش ها، اپیزود پایلوت این سریال بیش از ۱۴ میلیون دلار هزینه در بر داشت که ریسکی بسیار بزرگ بوده و در مقایسه با بودجه دیگر سریال های هم عصر خود قابل توجه به نظر می رسید.

۷- خانه پوشالی

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

سریال «خانه پوشالی» (House Of Cards) از همان ابتدا یک سریال پرهزینه بود و وقتی که نتفلیکس به خاطر رسوایی های جنسی کوین اسپیسی تصمیم به قطع همکاری با این بازیگر سرشناس گرفت، بر هزینه تولید سریال نیز افزوده شد. قبل از این تصمیم، دو اپیزود از فصل ششم این سریال فیلم برداری شده و با کنار گذاشته شدن کوین اسپیسی باید این دو اپیزود نادیده گرفته می شد، سناریو باید بازنویسی شده و همه چیز از نو انجام شود. اما نتفلکیس پای تصمیم خود ایستاده و علیرغم این هزینه ها اضافی بر تصمیم خود تاکید داشت. اما آن ها مجبور شدند تعداد اپیزودهای فصل ششم که در ابتدا قرار بود ۱۳ اپیزود باشد را به تنها ۶ اپیزود کاهش دادند و بدین ترتیب مقداری از هزینه های اضافی تحمیل شده به فصل ششم را جبران کنند.

۶- کملوت

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

«کملوت» (Camelot) سریالی تاریخی از شبکه Starz بود که تنها یک فصل از آن ساخته شد. این سریال با حضور بازیگران مطرحی چون رالف فاینس، ایوا گرین و جیمی کمپبل باور، قرار بود یک سریال موفق و پرطرفدار از آب دربیاید اما به دلیل ناهماهنگی ها و تداخل برنامه های بازیگران، چاره ای جز کنسل شدن در پایان فصل اول وجود نداشت. شبکه Starz روی موفقیت این سریال حساب ویژه ای باز کرده و برای هر اپیزود از تنها فصل آن بیش از ۷ میلیون دلار هزینه کرده بود. این مبلغ دستکم برای شبکه Starz بسیار قابل توجه بوده و اگر این تداخل برنامه های بازیگران وجود نداشت شاید سریال «کملوت» به یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیون تبدیل می شد.

۵- دسته برادران

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

مینی سریال «دسته برادران» (Band Of Brothers) یک درام جنگی بود که از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون به شمار می آید. این سریال نیز توسط شبکه HBO ساخته شد که در زمینه تولید سریال های بزرگ و پرهزینه ید طولایی دارد. با توجه به خیل بازیگران مطرح و سکانس ها و صحنه های مربوط به میدان نبرد جنگ جهانی دوم، جای تعجب نداشت که مبالغ هنگفتی برای ساخت این سریال هزینه شود. این سریال جوایز تلویزیونی متعددی دریافت کرد و به نظر می رسد که ارزش این همه هزینه را داشته است. حتی گفته می شود که نوشتن و توسعه سناریو سریال ماه ها به طول انجامیده و بدین ترتیب می توان گفت که پول نقش مهمی در تولید این مینی سریال بی نقص داشته است.

۴- حس هشتم

سریال علمی تخیلی «حس هشتم» (Sense8) چنان پرهزینه بود که سرویس نتفلیکس چاره ای جز کنسل کردن آن نداشت زیرا به ادعای مسئولین نتفلیکس محبوبیت سریال و تعداد تماشاگران آن با هزینه سرسام آوری که برای ساخت آن صورت می گرفت همخوانی نداشت. اما این ادعای مسئولین نتفلیکس با واقعیت چندان ارتباطی نداشت زیرا سریال «حس هشتم» از پایگاه طرفداری بسیار قوی برخوردار بود هر چند این تعداد تماشاگر از دیدگاه مسئولان نتفلیکس قابل قبول و کافی به نظر نمی رسید. البته بعد از کنسل شدن سریال، پایان داستان به خوبی جمع شده و علیرغم عدم رضایت مخاطبان از کنسل شدن سریال، پایان بندی آن راضی کننده بود.

۳- تاج

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

ساخت سریال «تاج» (The Crown) تاکنون بیش از ۱۵۷ میلیون دلار هزینه در پی داشته است که آن را به پرهزینه ترین سریال تاریخ تلویزیون تبدیل می کند. این سریال موفق که داستان زندگی خانواده سلطنتی بریتانیا را روایت می کند چنان در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته که هزینه سرسام آور تولید را تحت الشعاع قرار داده است. مسئولان نتفلیکس نیز با درک این موضوع در ریخت و پاش مالی برای سریال «تاج» درنگ نکرده و ظاهراً از محل پخش این سریال سود قابل توجهی نصیب آن ها شده است. اگر چه مبلغ هزینه شده برای این سریال بسیار زیاد به نظر می رسد اما با نگاه کردن به بازیگران مطرح و همچنین لوکیشن ها و لباس های فاخر سریال می توان علت این هزینه های گزاف را متوجه شد.

۲- مارکو پولو

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

سریال تاریخی «مارکو پولو» (Marco Polo) یکی از دیگر سریال های پرهزینه نتفلیکس بود که خیلی زود به خاطر هزینه تولید بالایش کنسل شد. این سریال اولین عنوان سریالی سرویس نتفلیکس بود که تنها پس از ۲ فصل کنسل می شد و البته گفته می شود که با ضرری ۲۰۰ میلیون دلاری برای این سرویس اینترنتی همراه بوده است. یکی دیگر از عوامل موفق نبودن سریال «مارکو پولو» تبلیغات ناکافی و ضعیف برای فصل دوم بود که در صورت بهتر بودن می توانست سهم زیادی در موفقیت سریال داشته باشد. در این سریال هزینه لوکیشن و جلوه های ویژه بسیار بیشتر از هزینه دستمزد بازیگران بود که باعث تفاوت سریال مذکور با دیگر سریال های این فهرست می شود. «مارکو پولو» یکی از سریال های جذاب و قوی سرویس نتفلکیس بود که متاسفانه خیلی زود به پایان راه رسید.

۱- ای آر

پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون

سریال «ای آر» (ER) یکی از سریال های قدیمی این فهرست است که زمان پخش آن بسیاری از ما کودک و نوجوان بودیم. این سریال از پرطرفدارترین سریال های عصر خود بود اما کمتر کسی باور می کند که «ER» یکی از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون بوده باشد. همانند سریال «دوستان»، این سریال نیز در ابتدا سریال پرهزینه ای نبود اما بعد از محبوبیت بالا بر دستمزد بازیگران افزوده شد که همین موضوع سهم زیادی در بالا رفتن بودجه ساخت سریال داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها