رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410283

پلیس فرانسه برای پنجمین «شنبه ناآرام» به حالت آماده‌باش درآمد

ساعت24-هزاران نفر از نیروهای پلیس فرانسه امروز برای برگزاری تظاهرات اعتراضی دیگری در این کشور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

هزاران نفر از نیروهای پلیس و نیروهای شبه‌نظامی امروز شنبه در فرانسه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا تظاهرات‌ «جلیقه‌زردها» را تحت کنترل درآورند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «میشل دلفوش» رئیس پلیس پاریس گفت که نیروهای پلیس مانند هفته گذشته مستقر شده‌اند و می‌کوشند تا ضمن استقرار در مناطق گسترده‌ به شناسایی افراد و خودرو‌ در آستانه تظاهرات امروز بپردازند و از بروز شورش و بی قانونی جلوگیری کنند. با این حال اماکن گردشگری در پاریس مانند موزه لوور و برج ایفل امروز باز خواهند بود.

در پی حادثه تروریستی سه‌شنبه در استراسبورگ که به کشته شدن چهار نفر منجر شد، وزرای فرانسوی خواستار توقف تظاهرات‌ها شده‌اند.امروز مشخص می‌شود که حادثه اخیر در بازار کریسمس استراسبورگ و سخنرانی دوشنبه شب «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه چه تاثیری بر تظاهرات‌های مردمی داشته است.

ماکرون دیروز هم گفت که فرانسه نیازمند آرامش، قانون و بازگشت به روند عادی است و از معترضان خواست تا به مذاکرات ملی در بعد کلان بپیوندند که طیف گسترده‌ای از مسایل سیاسی را شامل خواهد شد.

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از چندی پیش پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها