رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410284

باهنر:منافع ملی در مجلس صاحب ندارد/ ۴۰ سال رضایت کوتاه‌مدت را بر منافع درازمدت ترجیح دادیم/ مردم فکر میکنند همه دزد هستند/بودجه مثل کیک پوکی است که به ظاهر سه کیلویی است اما روی ترازو یک کیلو بیشتر نیست/ احمدی نژاد می گفت من سرباز می خواهم

ساعت24-رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه خاستگاه مجلس این است که ۲۹۰ نماینده قسم می‌خورند حافظ منافع ملی باشند در حالی که ۱۰ نفر هم اینگونه نیستند،‌گفت: منافع ملی در مجلس صاحب ندارد و در تئوری می‌گوییم منافع ملی در راس امور است.

باهنر
محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی با بیان اینکه امروز ۶۸ درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمدند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور امام و جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند و آن ها امروز حق دارند که سوال کنند، شما برای ما چه کردید؟، اگر انقلاب نمی کردید چه اتفاقی می‌افتاد که تاکنون نیافتاده است؟.

وی با بیان اینکه باید کارنامه عالمانه و عادلانه از عملکرد نظام در ۴۰ سال گذشته داشته باشیم، گفت: در این ۴۰ سال دولت های مختلفی آمده و رفته اند و همه در هر آنچه رقم خورده شریک بوده اند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: از زمان شهید رجایی به این سو مجموعه اقدامات قابل قبولی انجام شده و رهبر معظم با هدایت، راهبری، مدیریت، عمق نگری و بصیرت در این مسیر نقش ایفا کرده اند.

باهنر ادامه داد: شاید بگویند هر حکومتی بود در این ۴۰ سال بیمارستان، مدرسه و راه و جاده می ساخت. اما یک تفاوت وجود دارد و آن این است که ما مدعی هستیم رتبه ما در بسیاری شاخص ها مانند بهداشت، آموزش، عمران و.... در حد معجزه آسایی اصلاح شده است.

وی به شاخص های توسعه گریزی زد و گفت: اکنون در ردیف ۲۵ کشور برتر دنیا در بسیاری از شاخص های توسعه هستیم. همچنین طبق تحقیق یک مجله خارجی ایران در رتبه هشتم جهان از حیث اقتدار نظام و قدرت نظامی قرار گرفته است که در نوبه خود بی نظیر است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه همه قبول دارند به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی در غرب آسیا جزو بهترین‌ها هستیم و کارنامه درخشانی داریم، از روند رشد تولید ناخالص داخلی انتقاد کرد و گفت: به این رقم قانع نیستیم. رتبه تولید ناخالص داخلی ما در بین ۲۰۰ کشور، زیر ۲۰ است اما باید ارتقا یابیم.

باهنر افزود: البته اشکالات زیادی هم وجود دارد. از چالش گرفته تا تهدید، ابربحران و آغاز فروپاشی واژه ها و عباراتی هستند که بر حسب بینش و نگرش افراد روی شرایط حال حاضر کشور گذاشته میشود، قبول داریم که مشکلاتی مانند بیکاری و... وجود دارد. اما اینکه بگوییم کاری انجام نشده و قبلی ها کاری نکردند را نمی پذیریم.

وی با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان گفت: این روحیه را در نمایندگان زیاد دیدیم هر کدام می‌آمدند و مدعی بودند نمایندگان دوره قبل کاری نکردند. نمایندگان روزهای اول انگیزه بالایی دارند اما بعد چندماه تغییر می‌کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: اکنون غصه دولت و مجلس را میخورم که میخواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می کنند. یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند. حوزه دفاع، سلامت، آموزش و پرورش و... همگی بودجه می خواهند و مملکت باید اداره شود.

باهنر با ابراز نگرانی از برخی نظرات غیر کارشناسی در ارتباط با بودجه گفت: مردم گرفتارند دلمان هم می‌سوزد، اما آنقدر این بودجه را غیرکارشناسی تقسیم می‌کنند و رشد می دهند که بودجه متورم می‌شود و مانند کیک پوکی می‌شود که به ظاهر ۳ کیلویی است اما روی ترازو که می گذاریم یک کیلو بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه مسائل مملکت از هشت علت در سه گروه ساختاری، رویکردی، عملکردی قرار می گیرد، گفت: در بعد ساختاری، مجلس را در نظر بگیریم که این موضوع ربطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد، خاستگاه مجلس این است که ۲۹۰ نماینده قسم می‌خورند حافظ منافع ملی باشند در حالی که ۱۰ نفر هم اینگونه نیستند. منافع ملی در مجلس صاحب ندارد. در تئوری میگوییم منافع ملی در راس امور است.

نماینده ادوار مجلس گفت: متاسفانه در مجلس هرکسی طرفدار اهداف خودش است یکی معلمان، یکی کارگران و برخی فقط به فکر حوزه انتخابیه خودشان هستند، متاسفانه این ساختار مجلس این است که نمایندگان به دنبال منافع منطقه ای هستند و هیچ کس به منافع ملی فکر نمی کند.

باهنر با اشاره به تبعات سوء افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: دولت قصد دارد حقوق های سال بعد را ۲۰ درصد افزایش دهد، اما این موضوع عواقبی بدی نیز به دنبال دارد به طوریکه از آن سو ۳۰ درصد تورم از جیب مردم بیرون می کشند و متاسفانه اینطور روحیه و شجاعتی نیز در بین هیچ کدام از تصمیم گیران وجود ندارد که بگوید حقوق های سال آینده فریز ‌شود.

وی با بیان اینکه گروه دوم مشکلات رویکردی هستند، گفت: رویکرد ما باید به سمت برخی مسائل اصلاح شود. طی ۴۰ سال گذشته رضایت کوتاه مدت مردم را بر منافع دراز مدت آنها ترجیح دادیم که باید این رویکرد تغییر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قبول داریم ناکارآمدی و فساد اقتصادی وجود دارد و باید به مطالبات مردم پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: هشت ماه اخیر تحقیقاتی انجام دادیم که نشان می داد آنچه تبلیغ کردیم و در افکار عمومی جاانداخته ایم ۱۰ برابر واقعیت هستند.

باهنر تصریح کرد: فساد داریم اما مردم فکر می‌کنند که همه دزد هستند. ۲۰۰ مدیر نجومی بگیر پیدا شد و مردم فکر میکنند همه مدیران نجومی بگیرند. ناکارآمدی هم که همینطور به هرکس می‌رسیم می‌گوید ناکارآمدی همه جای مملکت را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود اینکه با دولت روحانی در یک جناح نیستم اما معتقدم نباید در حق او نامردی کنیم، زیرا او نیز کار کرده و در جاهایی موفق بوده و برخی موارد هم نبوده است، گفت: افراط و تفریط داریم یکی دولتش دولت پیرمردهاست مثل دولت فعلی و یکی هم می آید می گوید میخواهد همه را جوان کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به سلسه مراتب در نیروهای مسلح گفت: در نیروهای مسلح رتبه های نظامی پله پله داده میشود، اما در وزارتخانه ها این رده بندی را قبول ندارند و یک سرباز را مدیر میکنند و متاسفانه اجازه ندادیم به ترتیب پله ها و رده ها را طی کند.

باهنر افزود: ما مقصر بودیم که ستوان های وزارتخانه ای را ستوان نگه داشتیم و اجازه ندادیم که سرگرد بشوند و به درجه بالا بروند.

وی ادامه داد: از آن سو احمدی نژاد آمد و گفت که من دولت ژنرال ها را نمی خواهم. به او گفتیم چهارتا آدم متفکر و مجرب را به کابینه ببر اما او گفت من فقط سرباز میخواهم. به او گفتم تو از آقا که اقاتر نیستی، اقا مگر فرمانده کل قوا نیست؟ ایشان در نیروهای مسلح فقط با۱۵ نفر در ارتباط است. رئیس ستاد کل، فرمانده سپاه و... ایشان هیچ وقت نفرمودند می‌خواهند با سربازها کار کنند. البته هوای سربازها را دارند ولی بالاخره باید یک فرمانده کل با ژنرال ها کار کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش پایانی سخنان خود به لزوم تشکیل حزب فراگیر اشاره کرد و گفت: بنده یک حرف تندی را همیشه میزنم. بدون وجود سه چهار حزب فراگیر چارچوب دار نسبت به آینده مردم سالاری دینی بیمناک هستم.

باهنر ادامه داد: حزب باید درچارچوب نظام باشد نه مانند حزب منحله مشارکت که در مقابل نظام قرار گرفت، برای تشکیل احزاب باید زیرساخت ها آماده و فرهنگ سازی انجام شود. متاسفانه هنوز ما خود را من می دانیم و هیچ کدام قصد نداریم قدری نیم من بشویم.

وی تصریح کرد: برخی مواقع احساس میکنم اصلاح طلبان اجازه اتحاد به ما را نمیدهند، خیر، اشتباه است این خودی ها هستند که نمی گذارند یک حزب کامل و فراگیر شویم. باید دست به دست هم بدهیم و دموکراتیک در کنار هم کار کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها