رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410285

ادعای عجیب مدیرعامل سابق شستا: یک مورد اعتراض کارگری در 2 سال اخیر نداشتیم!

ساعت24-در حالی که در سال‎های اخیر بسیاری از کارگران نسبت به وضعیت معشتی خود اعتراض‎های گسترده‎ای در سراسر کشور داشته‎اند؛ مدیرعامل سابق شستا در ادعایی عجیب با بیان اینکه در دوره ما یک مورد نارضایتی و اعتراض کارگری نداشتیم، گفت: تعدادی از شرکت ها زیان ده بودند که کمیته‌ای تشکیل دادیم و امروز شرکت چوکا و پارس الکترونیک به سوددهی رسیده‌اند.

مرتضی لطفی در مراسم تودیع اش از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه دکتر رضوانی فر از بدنه شستا انتخاب شده و همه آماده همکاری با وی هستیم، گفت: مجموعه کارکنان شستا افراد پاک، خوش خلق، با تدبیر و خلاق اند. در این ایام شاهد تلاش شبانه روزی همه همکاران علیرغم شرایط خاص اقتصادی بودیم.

وی خطاب به وزیر رفاه افزود: تقاضا دارم به تثبیت مدیریت ایشان کمک کنید. در برابر مداخلات فراوان بخصوص در انتصابات در ایامی که بنده حضور داشتم از مدیرعامل جدید حمایت شود و قطعا ایشان می‌تواند منشاء خیر باشد.

مدیرعامل سابق شستا به اقدامات انجام شده در راستای اصلاحات ساختاری اشاره کرد و گفت: مجوز کاهش 9 هلدینگ به پنج هولدینگ را دریافت کردیم و استراتژی پنج ساله بازنگری شده است. سه هولدینگ را ادغام کرده ایم و خوشبختانه بخشی از ساختمان ها و نیروها آزاد شده اند. همچنین در جهت ادغام شرکت‌هایی که فعالیت موازی داشتند نیز حرکت کرده‌ایم.

لطفی به خروج از بنگاه داری با رویکرد سهامداری اشاره کرد و ادامه داد: بنا داریم از محل درآمد حاصل از این بنگاه‌ها در شرکت‌های بزرگی که بازده مناسب دارند ورود کنیم. با 3000 فعال اقتصادی در تعامل هستیم و کمیته سه جانبه ای را با استانداری و اتاق بازرگانی تشکیل دادیم و در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی به اعلام پنج آگهی عرضه عمومی از طریق جراید برای خروج از بنگاه داری اشاره و اظهار کرد: یک اقدام جدی دیگر ادغام پتروشیمی در هولدینگ خلیج فارس بود. متأسفانه علیرغم پیگیری ها، اقای زنگنه امضاء نکردند و از وزیر رفاه می‌خواهیم مجدد پیگیری کنند، چرا که این کار می‌توانست در افزایش سوددهی کمک کند.

مدیرعامل سابق شستا به تشکیل کمیته مستقل انتصابات اشاره کرد و گفت: برای اولین بار حضور بانوان در هیئت مدیره ها را رقم زدیم و شش نفر از بانوان در این سمت قرار گرفتند. جوانگرایی را اعمال و میانگین سنی را 10 سال کم کردیم. به طوریکه بعد از انجام آزمایشات تئوری و عملی به 120 نفر برای فعالیت با شستا مجوز داده شد.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات 31 درصد رشد داشتیم و امسال به 705میلیون دلار رسیده است.

لطفی با بیان اینکه روی شفافیت و پاسخگویی تاکید داشتیم گفت: 85 درصد دارایی های ما در بورس است و گواهی عرضه دارایی های چند شرکت دیگر را نیز در کدال داریم. در هشت ماهه اخیر 3900 میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداختی داشتیم و 4200 میلیارد تومان در اسفند گذشته اوراق منتشر کردیم که قرار بوده اصل و فرع آن را دولت بپردازد که تا امروز محقق نشده است.

مدیرعامل سابق شستا با بیان اینکه مدیریت بین الملل نداشتیم که در این بخش دایر کردیم، عنوان کرد: در دوره ما یک مورد نارضایتی و اعتراض کارگری نداشتیم. تعدادی از شرکت ها زیان ده بودند و کمیته ای تشکیل دادیم و امروز شرکت چوکا و پارس الکترونیک به سوددهی رسیدند. اصلاح ساختار نیروی انسانی نیز در شرکت هایی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها