رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410308

ابلاغ نوبت دوم توزیع «بسته‌های حمایتی دولت» توسط رییس جمهور

ساعت24-وزیر رفاه با اشاره به روند توزیع بسته‌های حمایتی گفت: دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم بسته‌های حمایتی سازمان‌های حمایتی چون بهزیستی و امداد ابلاغ شده است.

شریعتمداری
محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شستا با بیان اینکه اصل اول در اداره امور در دولت تدبیر و امور در شرایطی که بنده مسئولیت به عهده گرفتم، شفافیت است گفت: سهام شرکت‌ها در بورس است، اگر هر چه کردیم بدرستی به مردم اعلام کردیم آنها هم پای کار می آیند.

وی افزود: اعلام مدیران چندشغله قدم خوبی بود و همه دستگاه‌ها باید تصویر شفاف از فعالیت‌شان در معرض دید مردم قرار دهند.

وزیر رفاه با بیان اینکه ۶۲۲ عضو هیئت مدیره شستا داشتیم که ۱۰۷ نفرشان بالای۶۰ سال سن داشتند گفت: ممکن است خیلی از اینها افراد فعال و خوبی باشند اما برخی به سن بازنشستگی رسیده بودند و قرار شد وقتشان را به عنوان مشاور در اختیار مجموعه بگذارند و مسئولیت را به جوانتر ها بسپارند.

شریعتمداری با بیان اینکه برخی اظهاراتی مطرح کردند مبنی بر اینکه چون شستاییم شامل قانون نمی‌شویم اما روح قانون، حاکم است و اینکه افراد در دو سه شغل همزمان ننشینند عقلی و منطقی هم هست گفت: تعدادی از اعضای هیئت مدیره ها خودشان آمدند استعفاء را تقدیم کردند و پذیرفتیم. در شستا ۸۶ نفر در مرحله اول از مجموعه خارج شدند.

وی افزود: در ادامه مسیر باید بگوییم با دارایی های مردم چه می‌کنیم، چه می‌خریم و به چه کسی می فروشیم؟. رسانه ها نیز به انتشار شفاف اطلاعات توجه و دقت دارند که بسیار خوب است. این یک کار تبلیغی و شوآف نیست و برای افزایش بازدهی بنگاه‌ها است و کمک می‌کند سرمایه بیمه شدگان را ارتقاء دهیم.

وزیر رفاه در ادامه درباره توزیع بسته‌های حمایتی گفت: توزیع بسته‌های حمایتی کارگران تمام شد. کارمندان آموزش و پرورش هم گرفتند. دیگر وزارتخانه‌ها تک به تک با تایید ذیحسابان دریافت می‌کنند. برای کلیه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و پشت نوبتی ها هم اقدام شد. در ادامه گروه سوم تمام کسان دیگری هستند که حقوق زیر سه میلیون دارند و بتدریج در گروه‌های مختلف ساماندهی شدند مثل رانندگان و کارگران ساختمانی؛ دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم بسته‌های حمایتی سازمان‌های حمایتی چون بهزیستی و امداد ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آن دسته از افرادی که بیمه نیستند و در گروه‌های مشمول قرار نمی‌گیرند نیز گفت: بخش غالبی از مردم بیمه‌اند اما غیر از آن بعد از اتمام این مرحله،این افراد به مراکز بهزیستی و امداد مراجعه و تقاضایشان را ارائه می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها