رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410323

واکنش وزیر خارجه بحرین به دعوت امیر قطر برای گفت‌وگو

ساعت24-وزیر خارجه بحرین به دعوت امیر قطر برای گفت‌وگو جهت حل بحران به وجود آمده در روابط چهار کشور عربی با دوحه، واکنش نشان داد.

laquo;خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین امروز شنبه به سخنان «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در نشست بین‌المللی دوحه که خواستار گفت‌وگو شده بود، واکنش نشان داد.

آل خلیفه در صفحه توئیتر خود نوشت: «قطر به گفت‌وگو دعوت می‌کند در حالی‌که امیر قطر در اجلاس ریاض شرکت نکرد و دعوت به احترام متقابل می‌کند در حالی‌که رهبران و کشورهای ما را هدف هجمه خود قرار می‌دهد، (قطر) خواستار عدم مداخله در امور داخلی می‌شود حال آنکه دوحه (در امور داخلی کشورها) دخالت می‌کند و دست از توطئه برنمی‌دارد. بیشتر از این ما نمی‌دانیم در مورد کدام محاصره سخن می‌گوئید»ز

امیر قطر صبح امروز در نشست بین‌المللی دوحه اظهار داشت که موضع دوحه در خصوص حل بحران به وجود آمده در روابط با چهار کشور عربی تغییر نکرده و ما همچنان بر گفت‌وگو و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تأکید داریم.

وی اشاره کرد که گفت‌وگو تنها راه پایان دادن به شکاف بین طرف‌هاست هر چند که اختلافات زیاد باشد.

نشست بین‌المللی دوحه ( Doha Forum 2018 ) از امروز شنبه به مدت دو روز در دوحه تحت عنوان «شکل گیری سیاست در جهان به هم پیوسته» با تمرکز بر «امنیت»، «صلح و میانجیگری»، «توسعه اقتصادی» و «روندها و گزار‌ها» در حال برگزاری است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها