رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410346

دادگاه پاکستان دستور اخراج کارمندان دوتابعیتی را صادر کرد

ساعت24-دیوان عالی پاکستان دستور داد دولت‌های ایالتی و دولت مرکزی کارمندانی را که تابعیت دوگانه دارند اخراج کرده و عضویت این افراد در مجلس ملی ممنوع شود.

دیوان عالی پاکستان دستور داد دولت‌های ایالتی و دولت مرکزی کارمندانی را که تابعیت دوگانه دارند اخراج و عضویت این افراد در مجلس ملی ممنوع شود.

«ثاقب نثار» رئیس دیوان عالی پاکستان اعلام کرد افرادی که تابعیت دوگانه دارند خطری برای منافع کشور هستند.

وی افزود: استخدام افرادی که تابعیت دوگانه دارند نشان می‌دهد دولت ایالتی یا مرکزی در انجام وظایف خود حسن نیت ندارد.

نثار تأکید کرد: باید لیست افرادی که تابعیت دوگانه دارند مشخص و دولت‌های ایالتی و مرکزی با تعیین مهلت مقدمات اخراج این افراد را فراهم کنند.

دادگاه پاکستان اعلام کرد به زودی قوانینی برای افرادی که تابعیت دوگانه دارند تدوین و استخدام این افراد در کشور به طور کامل ممنوع خواهد شد.

رئیس دیوان عالی پاکستان در 17 ژانویه سال 2018 برای افراد که تابعیت دوگانه دارند تشکیل پرونده داد تا علیه این افراد اقدام شود.

پیش از این دادگاه پاکستان اعلام کرد هیچ یک از قضات تابیعت دوگانه ندارند و عمل نکردن به این قانون موجب اخراج از سیستم قضایی خواهد شد.

دیوان عالی پاکستان اعلام کرد افرادی که دارای دو تابعیت هستند حق عضویت در مجلس سنا را ندارند و باید مدارک تمام سناتورهایی که به تازگی انتخاب شده‌اند بررسی شود.

دیوان عالی از کمیسیون انتخابات درخواست کرد نسبت به شناسایی افراد دو تابعیتی که عضو مجلس سنا شده‌اند وارد عمل شود.

رئیس دادگاه عالی ایالت سند ۳ نفر از قضات این دادگاه را به علت داشتن تابعیت دوگانه برکنار کرد.

بر اساس رأی دیوان عالی پاکستان، 11 نماینده پارلمان این کشور به علت تابعیت دوگانه سلب صلاحیت شده و امتیاز نمایندگی آن‌ها لغو شد.

طبق ماده 62 و 63 قانون اساسی پاکستان کسانی که از تابعیت دوگانه استفاده کنند نمی‌توانند به عضویت مجلس در‌آمده یا در تصویب قوانین کشور مشارکت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها