رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410359

ارائه آموزش‎های امداد و نجات به کارکنان شرکت ملی حفاری

ساعت24-رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مدیریت اچ‎اس‎یی و فوریت‎های پزشکی شرکت ملی حفاری از ارائه آموزش‎های مقابله با گازهای سمی در دکل‎های حفاری، مقابله با آتش‎سوزی و امداد و نجات خبر داد.

خبر
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا الاسوند در این باره توضیح داد: آموزش‎های مقابله با گازهای سمی، آتش‎سوزی و امداد و نجات حاوی نکات مربوط به تمرین‎های شرایط اضطراری است که با توجه به اهمیت و شرایط کار در خشکی و دریا از سوی کارشناسان مقیم این مدیریت در بخش‎های اچ‎اس‎ئی و H۲S انجام شده است.

وی افزود: براساس برنامه‎ریزی انجام شده و هماهنگی با اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و مدیریت‎های عملیاتی، امسال ۴۰۰ نفر از کارکنان دستگاه‎های حفاری در دوره‎های آموزشی واکنش در شرایط اضطراری و ۲۰۹ نفر در دوره اصول و مبانی پدافند غیرعامل شرکت کردند.

الاسوند اظهار کرد: مانورهای بحران سطح یک روی دستگاه‎های حفاری، ساختمان‎های اداری و تاسیسات و کارگاه‎های پشتیبانی با هدف ارزیابی آمادگی کارکنان و تجهیزات برگزار می‎شود که برای امسال ۱۰ مانور پیش‎بینی و تاکنون هفت مانور انجام شده است.

رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مدیریت اچ‎اس‎یی و فوریت‎های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‎که از شمار مانورهای انجام‎ شده چهار مورد در دستگاه‎های حفاری خشکی و سه مانور در کارگاه‎های پشتیبانی برگزار شد، ادامه داد: در مانورهای منحصر به دستگاه‎های حفاری از خدمات شرکت‎های کارفرما از جمله شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، شرکت مهندسی و توسعه مهندسی نفت (متن) و شرکت نفت و گاز اروندان استفاده شد.

وی گفت: به مناسبت روز ملی ایمنی‌ و آتش‎نشانی دستگاه‎های حفاری ۶۱ و ۶۹ فتح، مهرماه شاهد برگزاری مانور بحران سطح یک بودند.

الاسوند با بیان این‎که مانور بحران سطح یک به مانوری اطلاق می‎شود که در صورت بروز حادثه احتمالی، شرکت از امکانات، تجهیزات و توانمندی‎های خود برای مهار و کنترل حادثه استفاده می‎کند، افزود: افزون ‎بر انجام مانورها، کارشناسان اچ‎اس‎یی مقیم دستگاه‎های حفاری خشکی نیز برای تمرین‎های شرایط اضطراری در دستگاه‎های حفاری، سناریورهای مختلفی را برنامه‎ریزی و اجرا کردند.

رئیس واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مدیریت اچ‎اس‎یی و فوریت‎های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران در زمینه حضور فعال این شرکت در همکاری و همیاری با دستگاه‎های اجرایی و امدادی کلانشهر اهواز در مهار آب‎های سطحی توضیح داد: با توجه به عضویت شرکت در شورای هماهنگی مدیریت بحران اهواز، این شرکت چهار دستگاه پمپ دیزل و تانکرهای پمپ‎دار را برای جمع‎آوری و تخلیه آب‎های سطحی در شهرستان کارون اعزام کرد.

وی با اشاره به این‎که از ابتدای امسال تاکنون سه نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شرکت برگزار شده است، اظهار کرد: در سومین نشست حسب دستور مدیرعامل مقرر شد درباره متمرکز کردن وسایل و تجهیزات اولیه برای مقابله با بحران‎های احتمالی طبیعی مانند پیامدهای ناشی از باران‎های سیل‎آسا و پیامدهای غیرطبیعی از جمله فوران چاه‎ها و آتش‎سوزی، مکان مناسب در نظر گرفته شود که این کار در مراحل اجرایی قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها