رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410361

با حمایت بانک صادرات ایران در دومین دوره مسابقات جهانی

تیم هنرهای رزمی سواره کشورمان قهرمان شد

ساعت24-​تیم هنرهای رزمی سواره کشورمان در دومین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره با حمایت بانک صادرات ایران به مقام قهرمانی دست‌ یافت.

خبر
r /> به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره ٢٠١٨ با شعار (ورزش، صلح، دوستی) با حمایت این بانک و با حضور ٦٨ سوارکار از ٢٨ کشور جهان در ٤ رشته کمانگیری روی اسب، شمشیر، نیزه و کاباک در ٣ رده تیمی، انفرادی بزرگسالان و انفرادی زیر ١٦ سال در شیراز برگزار شد. بانک صادرات ایران همچون گذشته به‌منظور ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود با حمایت از تیم ملی کشورمان در این رشته ورزشی، زمینه کسب این افتخار ملی را فراهم کرد. در این رقابت‌ها که به مدت ٣ روز بین تیم‌های حاضر برگزار شد، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم‌های لهستان و فنلاند به‌ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
بنابر این گزارش، در بخش انفرادی بزرگسالان نیز سیدحسین اسدی، ملی‌پوش کشورمان با حذف رقبا در سکوی قهرمانی ایستاد. کریستوف نِمَتی از کشور مجارستان و آنا سُمُلِسکا از کشور لهستان هم جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در بخش انفرادی زیر ١٦ سال، محمدامیر رفیعی و پویا دانشمندی، نمایندگان کشورمان به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را به گردن آویختند و مدال طلای این دوره مسابقات را به مارتین اِپِکس از کشور فرانسه واگذار کردند.
هنر رزمی سواره یکی از گرایش‌های ورزش سوارکاری است که شامل شاخه‌های کمانگیری روی اسب، نیزه‌زنی، شمشیرزنی و کمانگیری با پرتاب تیر است. به زعم کارشناسان و براساس تحقیقات صورت‌گرفته و مستندهای موجود، ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در این رشته ورزشی دارد و به نوعی خاستگاه این ورزش است.
این رشته ورزشی جذاب به مدت دو سال است که به‌صورت رسمی در فدراسیون سوارکاری فعالیت دارد. کشور ایران امسال برای دومین سال پیاپی میزبان مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره جهان بود که با حمایت بانک صادرات ایران در استان فارس برگزار شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها