رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410367

آمریکا تاریخ جدید افزایش تعرفه‌های خود را ۲ مارچ تعیین کرد

ساعت24-جمعه شب، دفتر نماینده تجاری آمریکا رسما تاریخ افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین را به ساعت ۱۲:۰۱ نیمه شب، آغاز ۲ مارچ ۲۰۱۹ تغییر داد.

به گزارش رویترز، جمعه شب، دفتر نماینده تجاری آمریکا رسما تاریخ افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین را به ساعت ۱۲:۰۱ نیمه شب، آغاز ۲ مارچ ۲۰۱۹ تغییر داد. این دحالی انجام می‌شود که مذاکرات چین و آمریکا در مورد اختلافات تجاری و دارایی‌های معنوی، در حال انجام است.

طبق برنامه اعلام شده قبلی، قرار بود آمریکا در تاریخ ۱ ژانویه تعرفه واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار، را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد.

در این بیانیه، نرخ ۲۵ درصدی تعرفه، که در حال حاضر بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی بخش تکنولوژی وضع شده است، تغییری نکرده است.

متن این بخش‌نامه به مستندات مربوط به بخش ۳۰۱ دپارتمان تجارت آمریکا، در مورد تحقیقات بر روی تخلفات چین در مورد حق مالکیت معنوی، اضافه شد. این تحقیقات مبنای آغاز اختلافات تجاری بین آمریکا و چین بوده است.

در بیانیه دپارتمان تجاری آمریکا هیچ اشاره‌ای به گام‌های برداشته شده توسط چین برای بازگشت به خرید دانه سویای آمریکا و تعلیق تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودروی آمریکا، نشده است.

تاخیر در افزایش تعرفه‌ها، اندکی آسودگی خاطر برای بخش تکنولوژی آمریکا به همراه آورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها