رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 410386

خواص آب تربچه | نکات جالب در مورد فواید آب تربچه برای قلب و کبد

آب تربچه در طب سنتی برای بیماران قلبی و آنان که مشکل کبدی دارند تجویز می شود اما افراد کمی از خواص بی نظیر آن مطلع هستند در این مطلب قصد داریم فواید آن را برای شما آشکار کنیم.

آب تربچه
html>

یک خلاصه از تربچه


نام علمی Raphanus sativus
منبع چین
نامهای دیگر: 'مول' یا 'مول' (هندی)، 'مولانگی' (تلوگو و تامیل)، 'مولانکی' (مالایی)، 'مولانگی' (کانادهای)، 'مولا' (بنگالی)، 'مولو' (گجراتی) ، 'مولا' (مراتی) و 'مولی' (پنجابی)

تربچه اولین بار در سال های قبل در چین کشت شد و به آرامی به سایر نقاط جهان راه یافت. در واقع، در اوایل دوران، طیف وسیعی از خواص ارائه شده توسط مصر و یونان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

تربچه یک گیاه است. ریشه به عنوان غذا و همچنین به عنوان دارو استفاده می شود.

آب تربچه برای اختلالات معده و روده، مشکلات مجاری صفراوی، از دست دادن اشتها، درد و تورم (التهاب) دهان و گلو، گرایش به عفونت، التهاب یا مخاطی بیش از حد دستگاه تنفسی، برونشیت، تب، سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. .

ریشه های تربچه می تواند آب گوارشی و جریان صفراوی را تحریک کند. ریشه های تربچه نیز می توانند با باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها مبارزه کنند.

آب ترب دارای پتانسیل هیپوگلیسمی خوب و اثربخشی آنتی دیابتی است.

اثرات جانبی و ایمنی

آب تربچه برای بسیاری از مردم ایمن است. مقدار زیادی از آب تربچه می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.
هشدارها و هشدارهای ویژه:
بارداری و شیردهی: در مورد استفاده از آب تربچه در دوران بارداری و شیردهی اطلاعات کافی نیست. اما بهتر است از مصرف بیش از حد مواد غذایی معمولی جلوگیری کنید.

خواص آب تربچه

خواص آب تربچه


آب تربچه غنی از ویتامین ها، اسید فولیک و آنتوسیانین ها است و مؤثر بر مبارزه با سرطان در نظر گرفته می شود. ویتامین های موجود در تربچه ها می توانند از اختلالات پوستی جلوگیری کنند. نه تنها آب تربچه کمک می کنند که عملکرد کبد و کیسه صفرا بهبود یابند، بلکه آنها همچنین به انواع مختلفی از عملکرد های حیاتی با خواص باور نکردنی کمک می کنند.

1. فیبر غذایی


آب تربچه ها دارای محتوای فیبر رژیمی هستند. این درصد بالا کمک می کند تا توانایی بدن برای هضم غذا را بهبود بخشد و همچنین متابولیسم را در سرعت مناسب حفظ کند. محتوای فیبر نیز به مقدار سبزیجات مورد نیاز شما در رژیم غذایی شما افزوده می شود و باعث می شود تا شما احساس سیری بیشتری برای مدت طولانی داشته باشید.

2. کامل از آنتی اکسیدان ها است


آب تربچه حاوی آنتی اکسیدان هایی مشابه آنهایی است که در خانواده مرکبات و سبزیجات وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها بدن را از واکنش های اکسیداسیون و محصولات جانبی محافظت می کند که ممکن است سرطانی باشد یا بدن را مستعد بیماری کند.

3. مزایای ویتامین


ویتامین A، C و K که در آب تربچه وجود دارد، به شدت به جلوگیری از اختلالات پوست کمک می کند. مصرف آب تربچه همچنین باعث تولید سلول و ترمیم سلول می شود.

خواص ضد سرطان آب تربچه

4. حاوی آهن فراوانی است


آهن موجود درآب تربچه دارای اثر مثبت بر روی خون و از این رو بر عملکرد کلی قلب است. آهن کمک می کند تا سلول های سالم، پوست، مو و ناخن را حفظ کند.

5. کمک به کاهش وزن
مقدار آب بالای تربچه و حضور کربوهیدرات غیر قابل هضم آنها را سودمند می کند. مصرف آب تربچه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد کالری و تجمع چربی در بدن جلوگیری شود.

6. ساخت و تعمیر عضلات
برای ایجاد عضلات، مقدار زیادی مواد مغذی مورد نیاز است. پروتئین ها ساختار عضلات هستند. آب تربچه یک منبع غنی از پروتئین هستند و از این رو باید آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

7. سلامت قلب را فراهم می کند
آب تربچه، مانند بسیاری از سبزیجات دیگر، جذب کلسترول را از طریق سیگنال گیری خون و قلب انجام می دهد تا از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

8. شامل مواد معدنی ضروری است
بسیاری از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، سدیم و کلسیم در آب تربچه یافت می شوند و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند. آنها به عنوان حامل های اکسیژن، مواد مغذی بارداری و کنترل قند خون عمل می کنند. آنها همچنین در کنترل فشار خون کمک می کنند.

9. حاوی خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است
آب ریشه ها دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی هستند که به ما کمک می کند تا بسیاری از بیماری ها را درمان کنیم.

10. سلامت کبد را فراهم می کند
آب تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است. آنها به پاک کردن خون و ریشه کن کردن سموم کمک می کنند.

خواص آب تربچه برای قلب
11. کنترل دیابت
یک مطالعه اخیر در دانشگاه الله آباد هند نشان داد که آب تربچه برای بیماران دیابتی مفید است. دارای قابلیت های هیپوگلیسمی و ضد دیابتی هستند. علاوه بر این، آنها اثر ناچیز یا بدون عوارض جانبی دارند؛ آب تربچه همچنین سطح قند خون را متعادل می کند.

12. کمک در تخلیه
آب تربچه یک ملین طبیعی است که با پاک کردن مواد زائد از طریق کولون و کلیه بدن را به طور موثری سم زدایی می کند. همچنین با تسریع در تولید صفرا به هضم کمک می کند.

17. به عملکرد مناسب سیستم تنفسی کمک می کند
آب میوه رادیک Daikon در حل کردن خلط و مخاط است، بنابراین به عملکرد مناسب سیستم تنفسی کمک می کند. آب تربچه دارای خاصیت مبارزه با عفونت های ویروسی است و می تواند بیماری هایی مانند آنفولانزا، برونشیت و آسم را از بین ببرد.

18. ریشه کنی قارچ
آب تربچه حاوی آنزیم هایی مانند آمیلاز، استراز و دیاستاز است که برای ریشه کن کردن قارچی به نام «کاندیدا آلبیکنس» مفید هستند.

19. جلوگیری از سرطان
آب تربچه حاوی ویتامین C، اسید فولیک و آنتوسایانین، آب تربچه به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک می کند. در واقع، آب میوه های تربچه شناخته شده است برای کمک به درمان سرطان روده بزرگ، سرطان کلیه، سرطان معده و سرطان در روده.

20. درمان مشکلات تیروئید
آب تربچه حاوی گوگرد و ریفان است که به نوبه خود کمک می کند تا هورمون های تیروئید را متعادل سازد. در عین حال، به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند.

چه زمانی آب تربچه نخورید

اگر معده حساس دارید ، باید از مصرف تربچه خودداری کنید ، زیرا باعث تحریک معده می شود. از تربچه نیز باید بلافاصله پس از کولیک یا در صورت ملتهب شدن دستگاه صفراوی خودداری شود.

چرا آب تربچه مزه تند دارد؟

تربچه حاوی سه روغن خردل مختلف است که بسته به نوع و فصل ، سبزیجات را به طعم گرم و بسیار تند سوزاننده تبدیل می کند.

اصولاً انواع زمستانی گرمتر از انواع تابستانی است. تربچه قرمز حاوی مقدار زیادی روغن اساسی است و به همین دلیل طعم و مزه آن به خصوص تند و تلخ است

خواص آب تربچه |  نکات جالب در مورد فواید آب تربچه برای قلب و کبد

آب تربچه به پیشگیری و مبارزه با آکنه کمک می کند

استفاده از آب تربچه به طور مستقیم روی پوست یک درمان طبیعی آکنه است. علاوه بر این، مصرف منظم آب تربچه به دلیل خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

آب تربچه هضم غذا را تقویت می کند

از آنجایی که آب تربچه به محافظت از کبد کمک می کند، به هضم غذا کمک می کند، به ویژه غذاهای چرب که برای پردازش مناسب به صفرای زیادی کبد نیاز دارند.

آب تربچه به سم زدایی بدن کمک می کند

تربچه به دلیل داشتن پتاسیم زیاد اثر ادرارآور دارد. همچنین به دلیل خاصیت ملینی که دارد می توان از آن استفاده کرد.

بنابراین به دفع سموم از طریق ادرار و مدفوع کمک می کند. برای بهره مندی از این فواید، نوشیدن یک لیوان آب تربچه قبل از هر وعده غذایی توصیه می شود.

آب تربچه به پیشگیری از بیماری کبد کمک می کند

تربچه حاوی مقدار زیادی گوگرد است، ماده ای که تولید صفرا را در کبد تحریک می کند، بنابراین به حفظ سلامت کبد و کیسه صفرا، به ویژه با تسهیل هضم چربی ها کمک می کند.

آب تربچه به مبارزه با بیماری های تنفسی کمک می کند

فواید درمانی آب تربچه برای دستگاه تنفسی بی شمار است. به دلیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی، آب تربچه می تواند به تسکین علائم بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه، آسم، برونشیت و سایر مشکلات ریوی کمک کند.

آب تربچه خواب خوب را ترویج می کند

خواص آرام بخش تربچه از زمان یونان و روم باستان شناخته شده است، جایی که از آن برای تقویت خواب استفاده می شد. درست قبل از خواب آب تربچه بنوشید و یک درمان طبیعی شگفت انگیز برای خواب آرام را تجربه کنید!

درمان آب تربچه که به خاطر خواص فراوانش معروف است، در فصل بهار در موارد زیر قابل استفاده است:

- مشکلات گوارشی مانند نفخ یا کندی هضم

- مشکلات کبدی مانند حمله کبدی یا تولید ناکافی صفرا

- سینوزیت یا سرماخوردگی

- کلسترول بیش از حد در خون

- حملات میگرن

- عفونت های ناشی از خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده آن

علاوه بر این، آب تربچه نیز به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان در ریشه آن در زمینه پیشگیری از بروز برخی سرطان ها مورد توجه است.

موارد منع مصرف آب تربچه

تصفیه آب تربچه را می توان چندین بار در سال و در مدت 10-20 روز انجام داد. آب تربچه یک مکمل غذایی در نظر گرفته می شود و باید در یک رژیم غذایی متعادل ادغام شود.

اگرچه آب تربچه برای سلامتی خطرناک نیست، شروع درمان توصیه نمی شود:

- در صورت عدم تحمل شناخته شده تربچه

- در صورت نارسایی کلیه

- در افراد مبتلا به اختلالات کیسه صفرا

- در صورت زخم معده

- برای کودکان خردسال

فواید تغذیه ای آب تربچه

فواید تربچه هم در ریشه و هم در برگ ها یافت می شود. تربچه به دلیل ترکیبات منحصربفرد و استثنایی که دارد در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ریشه تربچه

به طور کلی تربچه سرشار از ویتامین های B و C است که به دلیل خواص تسکین دهنده و ضد التهابی خود شناخته شده است. تربچه همچنین سرشار از عناصر کمیاب و مواد معدنی مانند آهن، مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر است.

از طرفی تربچه و آب آن از نظر فیبر بسیار غنی است در حالی که میزان کلسترول و چربی آن کم یا تقریباً صفر است. در نهایت، این گیاهان شگفت انگیز سرشار از مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند که به بسیاری از مزایای سلامتی آب تربچه کمک می کند.

برگ تربچه

برگ تربچه تقریباً شش برابر بیشتر از ریشه ویتامین C دارد و منبع مهمی از کلسیم است. برای بهره مندی از فواید تغذیه ای آن، تربچه (برگ و ریشه) را می توان به صورت آب مصرف کرد. دومی ها وقتی جوان و کوچک هستند ثروتمندتر هستند. این به این دلیل است که عناصر کمیاب و ویتامین های موجود در ریشه زمانی که برگ ها بالغ می شوند تمام می شوند و برگ ها به ندرت خورده می شوند.

فواید آب تربچه برای سلامتی

تربچه با غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها مشخص می شود و آن را کاملاً در خانواده Brassicaceae قرار می دهد. فواید سلامتی آب تربچه بسیار زیاد است، به خصوص به دلیل خواص تسکین دهنده و تصفیه کنندگی آن.

آب تربچه از گوارش و عملکرد کبد پشتیبانی می کند

آب تربچه به هضم غذا کمک می کند و بنابراین به محافظت از کبد در برابر غذاهای پرچرب کمک می کند. در واقع، این غذاها به تلاش قابل توجهی برای تولید صفرا از کبد نیاز دارند تا به درستی هضم شوند. تربچه حاوی مقادیر قابل توجهی گوگرد است، ماده ای که به دلیل اثر محرک آن بر تولید صفرا شناخته شده است. بنابراین، آب تربچه سلامت کیسه صفرا و کبد را حفظ می کند.

آب تربچه همچنین به رفع اختلالات گوارشی مانند یبوست و نفخ کمک می کند. خواص آن برای کمک به عملکرد کبد که ارگانیسم را تخلیه می کند، جالب تر است. برای این منظور در فرآیند صفرا شرکت می کند و مواد زائد و سموم انباشته شده در حین هضم را پاک می کند. آب تربچه همچنین اغلب برای افراد مبتلا به بیماری کبد یا نارسایی کبد توصیه می شود.

آب تربچه به مبارزه با آکنه کمک می کند

از آنجایی که تربچه سرشار از ویتامین های C و B است، ظاهر زیبایی دارد. آنها قرمزی پوست را کاهش می دهند و به حفظ سطح نرمال هیدراتاسیون پوست کمک می کنند. بنابراین، آب تربچه برای انواع پوست ایده آل خواهد بود.

مصرف منظم آن به دلیل خاصیت سم زدایی و پاک کنندگی ویتامین ها از بروز جوش های آکنه جلوگیری می کند. این یک راه حل طبیعی ایده آل برای کسانی است که می خواهند آکنه را به طور طبیعی درمان کنند یا از آب آن با سایر درمان های پوستی استفاده کنند.

با تب و سرماخوردگی مبارزه کنید

آب تربچه در دفع سموم از بدن شرکت می کند. بنابراین در هنگام بروز تب به تسکین آن کمک می کند. به همین ترتیب، ترکیبات آن (منیزیم، گوگرد، پتاسیم و کلسیم) به آبمیوه اجازه می‌دهد تا با تقویت عملکرد سیستم ایمنی از عفونت‌های گلو، بینی، ریه‌ها و نای جلوگیری کند. آب تربچه روی عفونت ها اثر دارد و از بدن محافظت می کند. به همین ترتیب، آب تربچه با تأثیر مستقیم بر عملکرد سیستم ایمنی بدن به مبارزه با شروع بیشتر بیماری های زمستانی کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها